Nový Mercedes-Benz C podrobně a na 69 fotografiích
Poslední generace Mercedesu třídy C dosáhla během sedmi let 2,4 milionu prodaných kusů. Na její úspěchy naváže zcela nový model, který do střední třídy přináší několik důležitých technických inovací. Sérii 205 dnes automobilka prezentuje jako sedan, postupně dojde na generační obměnu všech karosářských verzí, včetně odvozeného SUV třídy GLK.
Karoserie novinky má o 80 mm prodloužený rozvor (2840 mm), je o 95 mm delší (4686 mm) a 40 mm širší (1810 mm). 480litrový zavazadlový prostor je o 5 l větší než u končící generace sedanu.
Mercedes-Benz C - srovnání generací | |||
Model | W205 (od 2014) | W204 (2007-2013) | W203 (2000-2007) |
Délka [mm] | 4686 | 4591 | 4526 |
Šířka [mm] | 1810 | 1770 | 1728 |
Výška [mm] | 1442 | 1447 | 1426 |
Rozvor [mm] | 2840 | 2760 | 2715 |
Zavazadlový prostor [l] | 480 | 475 | 455 |
Ve srovnání s německými konkurenty boduje nový Mercedes především délkou rozvoru. Také je celkově delší než BMW řady 3. Objem zavazadlového prostoru se vzácně srovnal na 480 litrech, stejnou hodnotou se chlubí i Lexus IS. Radikálně větší než nová třída C je pouze Infiniti Q50.
Mercedes-Benz C - srovnání s konkurenci | ||||||
Model | Mercedes C | Audi A4 | BMW 3 | Infiniti Q50 | Lexus IS | Volvo S60 |
Délka [mm] | 4686 | 4703 | 4626 | 4800 | 4665 | 4628 |
Šířka [mm] | 1810 | 1826 | 1811 | 1820 | 1810 | 1865 |
Výška [mm] | 1442 | 1427 | 1429 | 1430 | 1430 | 1484 |
Rozvor [mm] | 2840 | 2808 | 2810 | 2850 | 2800 | 2776 |
Zavazadlový prostor [l] | 480 | 480 | 480 | 500 | 480 | 380 |
Nová generace využívá hybridní konstrukci karoserie, která kombinuje hliníkové a ocelové díly, zhruba v poměru 50:50. Podobný postup Mercedes prezentoval už u nové třídy S, obdobnou konstrukci má i aktuální Audi A6. Ve střední třídě se jedná o dosud nevídanou inovaci. Samotná karoserie je o 70 kg lehčí, celkově auto i díky dalšímu odlehčování zhublo 100 kg. Snížení hmotnosti vede u nové generace ke zlepšení spotřeby paliva až o 20 % bez jakýchkoliv ústupků v jízdních výkonech.
S novým designem, který se nápadně podobá limuzíně třídy S, přichází i vylepšená aerodynamika. Součinitel aerodynamického odporu 0,24 u modelu C 220 BlueTec najde přemožitele jen ve vlastních řadách – menší čtyřdveřový Mercedes třídy CLA drží s hodnotou 0,22 rekord mezi produkčními automobily.
Exteriér nabídne čtyři designové linie. Tři provedení – základní, Avantgarde a AMG Line – mají stále oblíbenější masku chladiče s velkou hvězdou, zatímco Exclusive se drží tradičního pojetí s hustším žebrováním a logem výrobce na kapotě. Za příplatek se budou dodávat světlomety LED Intelligent Light System.
Interiér sází na progresivní design, který kombinuje styl tříd S a CLA s novými prvky. Dominantním prvkem je plochá centrální obrazovka s úhlopříčkou 7 palců (17,8 cm), resp. v případě navigace Comand Online 8,4 palců (21,3 cm). Novinkou je head-up displej, naopak již ze stávající generace známe adaptivní tempomat Distronic Plus.
Při uvedení na trh budou k dispozici tři motory, všechny splňují emisní normu Euro 6. Turbodiesel bude zpočátku jediný, C 220 BlueTec o objemu 2,15 litru a výkonu 125 kW. Brzy se ale přidá silnější provedení C 250 BlueTec se 150 kW a odvozený dieselový hybrid C 300 BlueTec, který k tomuto čtyřválci přidá 20kW elektromotor. Stejná kombinace agregátů již pohání model E 300 BlueTec Hybrid. V třídě C dosáhne kombinované spotřeby 3,9 l/100 km.
Mercedes také vyvíjí novou generaci malých turbodieselů. Při objemu 1,6 litru budou dosahovat parametrů 85 kW/280 N.m nebo 100 kW/320 N.m.
Mercedes-Benz C - technická data | |||
Motor | C 220 BlueTec | C 250 BlueTec* | C 300 BlueTec Hybrid* |
Převodovka | 6M (7A) | 7A | 7A+el.motor |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 2143 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 125/3200-4200 | 150/3800 | 150 + 20 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/1400-2800 | 500/1600-1800 | 500 + 250 |
Max. rychlost [km/h] | 234 (233) | - | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 (7,8) | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,0 (4,3) | - | 3,9 |
* odhad Auto.cz |
Benzinovým základem se stane přeplňovaná šestnáctistovka s přímým vstřikováním C 180 o výkonu 115 kW. Nová třída C jej převezme z aktuálního modelu, dvoulitr C 200/135 kW zase převezme z modelu E 200. Později se dočkáme také silnějšího dvoulitru C 250 – pravděpodobně se 155 kW, nicméně Mercedes avizuje i čtyřválcový motor se 175 kW. Později bude uveden i šestiválcový motor o výkonu 245 kW, zřejmě půjde o přeplňovaný třílitr s označením C 400.
Mercedes-Benz C - technická data | ||||
Motor | C 180 | C 200 | C 250* | C 400* |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 1595 | 1991 | 1991 | 2996 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 115/5300 | 135/5500 | 155/5500 | 245/5250 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/1200-4000 | 300/1200-4000 | 350/1200-4000 | 480/1400-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 225 (223) | 237 (235) | - | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,2 (8,5) | 7,5 (7,3) | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,0 (5,4) | 5,3 (5,3) | - | - |
* odhad Auto.cz |
Převodovky budou i nadále šestistupňové manuální a sedmistupňové automatické, nový devítistupňový automat přijde až později. Mercedes počítá také s pohonem všech kol 4Matic. Standardem bude nádrž o objemu pouhých 41 litrů, avšak za příplatek může mít třída C 68 litrů.
Podvozek kombinuje čtyřprvkové zavěšení vpředu a pětiprvkové vzadu. Na výběr budou tři naladění podvozku: komfortní, dynamické ve verzi Avantgarde a o 15 mm snížené sportovní. Poslední dvě možnosti disponují selektivními tlumiči Agility Control. Třída C navíc jako první vůz ve své třídě nabídne vzduchový podvozek Airmatic.
Automobilka již přijímá objednávky, základní cena v Německu činí 33.558 eur za provedení C 180. To je v přepočtu 925 tisíc korun.