Nový Mercedes-Benz E se začíná vyrábět. Naváže na úspěchy předchůdců?
Krátce před svojí evropskou výstavní premiérou se v německé továrně Sindelfingen začala sériově vyrábět nová generace Mercedesu třídy E s karoserií sedan. Na českém trhu se auto začne prodávat v průběhu dubna, zatím nepředstavené kombi bude následovat v září.
Hlavním úkolem novinky je úspěšně navázat na své předchůdce. Třída E je s více než 13 miliony prodanými kusy nejprodávanějším modelem v historii trojcípé hvězdy. Aktuálně ale nejvíce zákazníků značky volí o segment menší třídu C.
Nové éčko bude chtít lákat hlavně na nejmodernější techniku. Zlatým hřebem nabídky má být systém poloautomatického řízení Drive Pilot. Ten zvládne udržovat bezpečnost vzdálenost od auta před sebou a umí jej dokonce následovat, a to až do rychlosti 210 km/h. Do rychlosti 130 km/h si navíc systém poradí i s nejasným dopravním značením, a to pomocí sledování okolních vozidel a překážek.
Naplánování bezproblémového zahájení výroby tak složitého automobilu nebylo vůbec jednoduché. Zaměstnanci z oddělení výrobního plánování už dávno před zahájením produkce simulovali výrobní proces, a to od počátečního vylisování karoserie po závěrečnou montáž. Jen v rámci samotné montáže byla zkoumána technická proveditelnost asi 4.000 procesů.
V rámci příprav výroby Mercedes využil tzv. virtuální montáž. Ve zkušební místnosti vybavené speciálními kamerami zaměstnanci „montovali“ auto pomocí virtuálních komponentů. Díky tomu mohla automobilka do detailu posoudit, jakým způsobem nejlépe zavést jednotlivé výrobní postupy.
Nová generace třídy E navazuje celkem na devět předchůdců. Název E-Klasse byl vůbec poprvé použit v roce 1993 pro tehdy modernizovaný model s interním označením W124. Jako nejstaršího předchůdce třídy E automobilka označuje model 170 V (W136), jehož výroba byla mezi lety 1942 a 1946 přerušena v důsledku druhé světové války. Po opětovném nastartování produkce se 170 V stalo prvním poválečným Mercedesem.