Nový motor 1.3 TCe od Renaultu se blíží. Známe už jeho technická data!
S přísnějšími emisními normami se automobilky začínají připravovat na novou metodiku měření, která bude probíhat i v reálném provozu. Volkswagen kvůli tomu nasadil nový čtyřválec 1.5 TSI, PSA zase nové 1.5 BlueHDi a podobně jako jiní chystá zážehové motory s filtrem pevných částic. To Renault nabídne nově vyvinutý čtyřválec 1.3 TCe, který na domácím francouzském trhu začne prodávat ještě tento týden.
O jeho příchodu jsme již informovali, nyní však známe i jeho technická data. Ta unikla na internet prostřednictvím snímku brožury k modelu Scénic, který třináctistovku využije jako první Renault.
V kompaktním MPV bude motor dostupný ve třech výkonových variantách. Ta základní (s obchodním označením TCe 115) bude naladěna 85 kW a 220 N.m, střed (TCe 140) na 103 kW a 240 N.m a vrchol (TCe 160) na 120 kW a 260 N.m, respektive 270 N.m podle převodovky. Půjde tedy o nahrazení stávajících dvanáctistovek TCe 115 a TCe 130 objemnějším a výkonnějším motorem, v kombinaci s doplněním nabídky o nejvýkonnější provedení.
Všechny varianty budou standardně spárovány s šestistupňovou manuální převodovkou, která u TCe 115 bude jedinou volbou. Pro obě silnější verze bude k dispozici také dvouspojková převodovka EDC se sedmi převody, původem od firmy Getrag.
Nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1330 cm3 (některé interní materiály uvádějí 1333 cm3) bude dostupný jak pro Scénic, tak pro prodloužený Grand Scénic. Později se objeví také v dalších modelech značky Renault, v tuto chvíli je potvrzen pro Captur a Mégane.
Francouzská automobilka třináctistovku vyvíjela spolu s Mercedesem, který ji nasadí v nové generaci svých kompaktních vozů. Jako první se jich v případě stuttgartské značky dočká v příštím roce budoucí třída A, nebo třída B. Motor je přizpůsoben emisní normě nazývané Euro 6c, vychází z dosavadní dvanáctistovky, je však přepracován a doplněn o filtr pevných částic. Bude to první zážehový agregát Renault s takovým řešením, další budou následovat posléze.
Renault Scénic – srovnání nové třináctistovky s dosavadní dvanáctistovkou | |||||
Motor | TCe 115* | TCe 115 | TCe 140* | TCe 130 | TCe 160* |
Zdvihový objem [cm3] | 1330 | 1198 | 1330 | 1198 | 1330 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 85/4500 | 85/4500 | 103/5000 | 96/5500 | 120/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 220/1500 | 190/2000 | 240/1600 | 205/2000 | 260/1750 (270/1800) |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (7DS) | 6M | 6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] | 182 | 183 | 195 (195) | 188 | 200 (200) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,3 | 12,4 | 10,1 (10,1) | 11,4 | 9,9 (9,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 6,1 | 5,4 (5,4) | 6,1 | 5,4 (5,4) |
*Předběžná technická data |