Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový motor pro nejlevnější Saab 9-3

Ondřej Láník
Diskuze (0)
V modelovém roce 2004 se v Saabu 9-3 objeví nová pohonná jednotka. Atmosférická zážehová jedna-osmička má výkon 90 kW/122 k a bude k dispozici ve všech třech výbavách Linear, Arc a Vector.

Nový motor má 16 ventilovou hliníkovou hlavu, přímé zapalování, elektronicky řízenou škrtící klapku a proměnnou délku sacího potrubí. Přestože schází pro Saab typické turbo, je 90% maxima točivého momentu 167 Nm k dispozici od 2400 do 5700 ot./min. Spotřeba paliva se má v kombinovaném cyklu pohybovat kolem 8 litrů. Základní motor rozjede Saab 9-3 z klidu na 100 km/h za 11,7 s. Ve srovnání s výkonnějšími pohonnými jednotkami je provoz i pojištění základní jedna-osmičky levnější, ale stále je to Saab s bohatou bezpečnostní a komfortní výbavou. Nový Saab 9-3 s motorem 1.8 bude dodáván od počátku roku 2004.

Saab 9-3 je již nyní k dispozici s benzínovými motory 1.8t (110 kW / 150 k), 2.0t (129 kW / 175 k) a 2.0T (154 kW / 210 k) a dieselem 2.2 TiD (92 kW / 125 k). Standardní 5 stupňová převodovka může být nahrazena u dieselu a Aera s motorem 2.0T šestistupňovou převodovkou. V dieselu je odstupňování 6 stupňové převodovky navrženo s ohledem na úsporu paliva, pro Aero byla hlediskem při volbě převodů maximální pružnost při všech otáčkách motoru. Pro benzínové motory je připravena také automatická převodovka s 5 stupni.

V modelovém roce 2004 je širší nabídka laků karosérie a čalounění interiéru. Dosavadní GSM telefon byl v nabídce nahrazen GPRS přístrojem s Bluetooth.

Ondřej Láník
Diskuze (0)