Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový motor Jawa odhalen. Připravuje se premiéra kompletního motocyklu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Česká značka Jawa se díky koncernu Mahindra Group vrací na indický trh. V polovině letošního listopadu se dočkáme premiéry modelu 300 Roadking a již nyní se můžeme seznámit s jeho motorem.

Indický koncern Mahindra Group, mimo jiné vlastnící studio Pininfarina a značku SsangYong, podepsal prostřednictvím své dceřiné společnosti Classic Legends licenční smlouvu na výrobu motocyklů značky Jawa pro indický trh a další asijské země na podzim loňského roku.

Podle tehdejších informací měla produkce začít za dva roky. Tomu plně odpovídá současná situace, kdy se můžeme seznámit s novou pohonnou jednotkou pro motocykl Jawa 300 Roadking, jehož oficiální odhalení je naplánováno na 15. listopadu letošního roku.

Motor pro nový motocykl značky Jawa je kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem DOHC a objemem 293 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 20,4 kW (27,4 k) a točivým momentem 28 N.m.

Tato pohonná jednotka, na jejímž vývoji se pracovalo i v Itálii, svým vzhledem s výrazným žebrováním válce a vejčitým tvarem bloku motoru vyvolává vzpomínky na dodnes populární dvoutaktní i čtyřtaktní jednoválce a dvouválce z padesátých a šedesátých let.

Cílem koncernu Mahindra Group bylo přiblížit novou pohonnou jednotku původním motorům značky Jawa vizuálně a rovněž prostřednictvím jejího zvukového projevu. Ten má být totiž díky speciálně navrženým výfukům velmi blízký klasickým českým motocyklům.

Jawa 300 Roadking se má stejně jako její motor svým vzhledem silně přibližovat motocyklům značky Jawa vyráběným v Indii v licenci od počátku šedesátých let dvacátého století. Cílem koncernu Mahindra Group je s tímto strojem konkurovat na indickém trhu především značce Royal Enfield.

S ohledem na skutečnost, že Mahindra Group má licenci na značku Jawa pouze pro indický trh a vybrané asijské země, je prozatím nepříliš pravděpodobné, že se modelu 300 Roadking dočkáme i na evropském trhu, ale ani to není vyloučeno.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
18. 10. 2018 12:51
Re: novinka?
A ještě to blbě opsali ! Nevšimli si pitomci jedni, že tenkrát to byl dvoutakt a teď je to dvouvačkový čtyřtakt. Šlendrián je to!!
Avatar - Bubáq
18. 10. 2018 07:50
Re: To je zase blábol!
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
17. 10. 2018 21:37
Re: novinka?
Co je na tom opsanýho? Kromě vizuální podoby... vodou chlazený čtyřtakt. Plnící docela přísný emisní normy. To moc 60 léta nepřipomíná...
Avatar - Ja Prvni 123
17. 10. 2018 21:35
Re: To je zase blábol!
No... Mahidra koupia od Jawy jen právo používat to jméno, vyvinula si ten motor sama - s pomocí Taliánů.
Teda jako Italů.
Smraďoch to nebude - plní normu BS VI, tedy Bharat stage šest. V podstatě ekvivalent euro norem.
Výkon a moment je v pohodě... na čtyřtaktní 293 ccm ... v tom prostředí je důležitější životnost... a ta by u této koncepce mohla být ok.
:-)

[odkaz]
17. 10. 2018 20:39
Re: To je zase blábol!
Bude to len ďalší smraďoch na indických cestách. ;-\