13.6. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Top Gear potřetí: Kopie jiných pořadů

 

Třetí epizoda Top Gearu s novým obsazením nebyla moc originální, až příliš připomínala videa Chrise Harrise a Gymkhanu Ken Blocka.

Tuto neděli jsme se dočkali třetí epizody 23. série Top Gearu, jejímž hlavním prvkem jsou noví moderátoři. Zatímco druhý díl bavil a naznačil, že „nový“ Top Gear jde svojí cestou, třetí epizoda podobně jako ta první zklamala. Byla plná již ohraných nápadů, ať už z Top Gearu s Clarksonem a spol. nebo z jiných pořadů. Originality jsme se tentokrát moc nedočkali.

Třetí epizoda byla ve znamení testů automobilů, což mnohé fanoušky jistě potěšilo – z některých stran se ozýval názor, že Top Gear by opět měl být automobilový pořad plný recenzí a ne show s akčními scénami. Dvě recenzovaná auta už znáte i z testů na Auto.cz – Audi R8 V10 plus a Ford Focus RS – třetí byla specialita z říše snů, Ferrari F12tdf.

Audi R8 V10 plus otestoval Chris Evans, který však při hodnocení hledal pomoc také u Sabine Schmitz. S ní totiž vyrazil na slavný americký okruh Laguna Seca, kde Schmitz měla za úkol objet dvě kola. Nejprve jela s automatickým režimem převodovky a zapnutými bezpečnostními asistenty (ESP apod.) a posléze všechny pomocníky vypnula a řadila si sama.

Recenze díky tomu ukázala, co s takovým supersportem dovede zkušený jezdec, jakým Schmitz bezpochyby je. Vedle dosaženého rozdílu mezi oběma koly (ten vám neprozradíme) nejvíce zajímalo, jak Schmitz bude audi hodnotit. Čtyři kruhy nakonec pochválila, řekla, že ho miluje, jen jí vadil až příliš chytrý počítač, který ulehčuje řízení.

Top Gear v novém obsazení: Stálo to za to?

Za volant Ferrari F12tdf usedl Chris Harris, který si vyzkoušel i někdejšího jmenovce této novinky, Ferrari 250 GT Berlinetta „Tour de France.“ Harrisovi fanoušci museli být z recenze nepochybně nadšeni, dočkali jsme se všeho, co se od „opičáka“ dalo očekávat. To znamená spoustu driftů, krásné záběry a komplexní hodnocení auta. Přestože test ferrari byl nepochybně zajímavý, nebyl vlastně originální. Až příliš připomínal dřívější Chrisova videa, jen auto bylo jiné…

Ford Focus RS pak vyzkoušel Rory Reid, který jej porovnal i s dalšími rychlými hatchbacky na trhu – Hondou Civic Type R a Mercedesem-AMG A 45 4Matic. Na Reida jsme byli opravdu zvědaví, protože v odvozeném pořadu Extra Gear exceluje a množství fanoušků si žádá, aby se jeho tvář ukazovala v Top Gearu častěji.

Reid rozhodně nezklamal, bylo vidět, jak jej nejen samotné auto, ale vlastně celá ta práce na Top Gearu baví. Sršel elánem, zajímavými postřehy i vtipnými komentáři. Jednoduchost driftování s „eresem“ třeba dokazoval na tom, že za volant posadil teenagera, který s focusem následně jednoduše driftoval. Pravda, zas tak originální nápad to nebyl, protože Clarkson kdysi za volant Lamborghini Gallardo LP 560-4 posadil dítě, babičku a nakonec psa, recenzi to ale ozvláštnilo.

Nový Top Gear podruhé: Tohle si pusťte!

Díl pak doplnila tradiční rubrika Superstar v rallycrossovém autě a vyhlídková tour po Londýně s Kenem Blockem. V obou případech se bohužel zdálo, jakoby tvůrci pořadu neměli moc nápadů. V Superstar v rallycrossovém autě sice bavil americký komik a herec Kevin Hart, neustálé opakování dotazů na první a nejlepší auto hostů (Harta doplnil ještě britský boxer Anthony Joshua) ale už pomalu nudí. To Evans jako zkušený rozhlasový moderátor skutečně nemá nějaké jiné, zajímavější otázky?

Také vyhlídková tour po Londýně nebyla příliš originální. Byla to vlastně jen další variace na sérii Gymkhana od Kena Blocka. Jen driftujícího Američana, za volantem speciálu Hoonicorn RTR na bázi staršího Fordu Mustang, doplnil na sedadle spolujezdce Matt LeBlanc, který občas přečetl nějakou zajímavost o londýnské pamětihodnosti, kolem které duo právě projíždělo. Block jako obvykle jel parádně i záběry byly zajímavé a pěkně sestříhané, jen celek prostě působil okoukaně. Tohle prostě byla Gymkhana, ne Top Gear...

Po třech epizodách (a polovině 23. série) už můžeme hodnotit i jednotlivé moderátory, na obrazovce se totiž už ukázali všichni. Chris Evans se postupně zklidňuje, jeho řev mně ale stále není moc příjemný. Matt LeBlanc v první epizodě zaujal, v dalších dílech ale působí poněkud znuděně. Sabine Schmitz a Chris Harris se pak zatím předvádí hlavně skvělým ježděním, což je vlastně něco, co jsme od nich čekali. Nejvíce tak zatím bavil Eddie Jordan a Rory Reid, první svojí rolí podivínského strejdy, druhý pak svým nadšením a elánem. Reid totiž zatím jako jediný dává najevo, že ho ta práce prostě a jednoduše baví.

Sečteno, podtrženo, jaký byl třetí díl Top Gearu s novým obsazením? Podle mého názoru poněkud okoukaný a neoriginální. I toho vtipu tentokrát nebylo tolik. Čekali bychom, že noví moderátoři budou hýřit neotřelými nápady, tentokrát jsme se ale dočkali jen variací na to, co jsme už kdysi viděli. Jasně, „starý“ Top Gear se už také opakoval, ale až po mnoha sériích, kdy už tvůrcům nápady logicky musely docházet. Jestliže tedy druhá epizoda 23. série Top Gear nalákala k dalším dílům, ta třetí, podobně jako ta první, zklamala.

Foto: Top Gear

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Zdroj: Foto: topgear.com
 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…