Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Top Gear potřetí: Kopie jiných pořadů

David Bureš
Diskuze (28)
Třetí epizoda Top Gearu s novým obsazením nebyla moc originální, až příliš připomínala videa Chrise Harrise a Gymkhanu Ken Blocka.

Tuto neděli jsme se dočkali třetí epizody 23. série Top Gearu, jejímž hlavním prvkem jsou noví moderátoři. Zatímco druhý díl bavil a naznačil, že „nový“ Top Gear jde svojí cestou, třetí epizoda podobně jako ta první zklamala. Byla plná již ohraných nápadů, ať už z Top Gearu s Clarksonem a spol. nebo z jiných pořadů. Originality jsme se tentokrát moc nedočkali.

Třetí epizoda byla ve znamení testů automobilů, což mnohé fanoušky jistě potěšilo – z některých stran se ozýval názor, že Top Gear by opět měl být automobilový pořad plný recenzí a ne show s akčními scénami. Dvě recenzovaná auta už znáte i z testů na Auto.cz – Audi R8 V10 plus a Ford Focus RS – třetí byla specialita z říše snů, Ferrari F12tdf.

Audi R8 V10 plus otestoval Chris Evans, který však při hodnocení hledal pomoc také u Sabine Schmitz. S ní totiž vyrazil na slavný americký okruh Laguna Seca, kde Schmitz měla za úkol objet dvě kola. Nejprve jela s automatickým režimem převodovky a zapnutými bezpečnostními asistenty (ESP apod.) a posléze všechny pomocníky vypnula a řadila si sama.

Recenze díky tomu ukázala, co s takovým supersportem dovede zkušený jezdec, jakým Schmitz bezpochyby je. Vedle dosaženého rozdílu mezi oběma koly (ten vám neprozradíme) nejvíce zajímalo, jak Schmitz bude audi hodnotit. Čtyři kruhy nakonec pochválila, řekla, že ho miluje, jen jí vadil až příliš chytrý počítač, který ulehčuje řízení.

Za volant Ferrari F12tdf usedl Chris Harris, který si vyzkoušel i někdejšího jmenovce této novinky, Ferrari 250 GT Berlinetta „Tour de France.“ Harrisovi fanoušci museli být z recenze nepochybně nadšeni, dočkali jsme se všeho, co se od „opičáka“ dalo očekávat. To znamená spoustu driftů, krásné záběry a komplexní hodnocení auta. Přestože test ferrari byl nepochybně zajímavý, nebyl vlastně originální. Až příliš připomínal dřívější Chrisova videa, jen auto bylo jiné…

Ford Focus RS pak vyzkoušel Rory Reid, který jej porovnal i s dalšími rychlými hatchbacky na trhu – Hondou Civic Type R a Mercedesem-AMG A 45 4Matic. Na Reida jsme byli opravdu zvědaví, protože v odvozeném pořadu Extra Gear exceluje a množství fanoušků si žádá, aby se jeho tvář ukazovala v Top Gearu častěji.

Reid rozhodně nezklamal, bylo vidět, jak jej nejen samotné auto, ale vlastně celá ta práce na Top Gearu baví. Sršel elánem, zajímavými postřehy i vtipnými komentáři. Jednoduchost driftování s „eresem“ třeba dokazoval na tom, že za volant posadil teenagera, který s focusem následně jednoduše driftoval. Pravda, zas tak originální nápad to nebyl, protože Clarkson kdysi za volant Lamborghini Gallardo LP 560-4 posadil dítě, babičku a nakonec psa, recenzi to ale ozvláštnilo.

Díl pak doplnila tradiční rubrika Superstar v rallycrossovém autě a vyhlídková tour po Londýně s Kenem Blockem. V obou případech se bohužel zdálo, jakoby tvůrci pořadu neměli moc nápadů. V Superstar v rallycrossovém autě sice bavil americký komik a herec Kevin Hart, neustálé opakování dotazů na první a nejlepší auto hostů (Harta doplnil ještě britský boxer Anthony Joshua) ale už pomalu nudí. To Evans jako zkušený rozhlasový moderátor skutečně nemá nějaké jiné, zajímavější otázky?

Také vyhlídková tour po Londýně nebyla příliš originální. Byla to vlastně jen další variace na sérii Gymkhana od Kena Blocka. Jen driftujícího Američana, za volantem speciálu Hoonicorn RTR na bázi staršího Fordu Mustang, doplnil na sedadle spolujezdce Matt LeBlanc, který občas přečetl nějakou zajímavost o londýnské pamětihodnosti, kolem které duo právě projíždělo. Block jako obvykle jel parádně i záběry byly zajímavé a pěkně sestříhané, jen celek prostě působil okoukaně. Tohle prostě byla Gymkhana, ne Top Gear...

Po třech epizodách (a polovině 23. série) už můžeme hodnotit i jednotlivé moderátory, na obrazovce se totiž už ukázali všichni. Chris Evans se postupně zklidňuje, jeho řev mně ale stále není moc příjemný. Matt LeBlanc v první epizodě zaujal, v dalších dílech ale působí poněkud znuděně. Sabine Schmitz a Chris Harris se pak zatím předvádí hlavně skvělým ježděním, což je vlastně něco, co jsme od nich čekali. Nejvíce tak zatím bavil Eddie Jordan a Rory Reid, první svojí rolí podivínského strejdy, druhý pak svým nadšením a elánem. Reid totiž zatím jako jediný dává najevo, že ho ta práce prostě a jednoduše baví.

Sečteno, podtrženo, jaký byl třetí díl Top Gearu s novým obsazením? Podle mého názoru poněkud okoukaný a neoriginální. I toho vtipu tentokrát nebylo tolik. Čekali bychom, že noví moderátoři budou hýřit neotřelými nápady, tentokrát jsme se ale dočkali jen variací na to, co jsme už kdysi viděli. Jasně, „starý“ Top Gear se už také opakoval, ale až po mnoha sériích, kdy už tvůrcům nápady logicky musely docházet. Jestliže tedy druhá epizoda 23. série Top Gear nalákala k dalším dílům, ta třetí, podobně jako ta první, zklamala.

Foto: Top Gear

David Bureš
Diskuze (28)
19. 6. 2016 09:33
Po kazde vymene lidi breci!
Prectete si, jak lidi breci po kazde zmene predstavitele Dr. Who nebo zpevaka/kytaristu/bubenika nektere ze znamensich kapel. Lidem novy predstavitel nebude nikdy sedet hned. Potrebuji se szit a trochu vytesnit ty stare. Osobne sem show na TG nikdy nemusel. Cekal sem recenzi aut a ne zvaneni nekde v pralese. Ale taky nebude snadne neporovnavat s predchozimi dily. A ze tu lidi za trest nebudou stahovat dalsi dily? No to bude fakt smutny.
13. 6. 2016 16:36
Re: No neke.
:yes:
13. 6. 2016 16:01
No neke.
Jakže?! Video Chrise Harrise připomíná videa Chrise Harrise? A driftovací segment s Kenem Blockem připomíná Kena Blocka?

Ta drzost!
Avatar - white label
13. 6. 2016 15:20
Re: takze
Ať si zametou před vlastním prahem, ano, ale rozhodně ne stejně velkého/bohatého "domu", jakým je TG, což si (dle své původní reakce) zřejmě nepochopil. ;-)
Avatar - Emel
13. 6. 2016 15:00
Re: takze
Kvalita ACZ je jedno téma, kvalita TG druhé. Pokud jsi nenaznačoval ať ACZ drží ústa dokud si nezametou, tak jsem to špatně pochopil.