O Nürburgring mají zájem německé automobilky!

Že Nürburgring zkrachoval, není žádná novinka, stalo se to už před rokem a je vlastně malý zázrak, že na vratech do areálu nevisí těžký rezavý zámek, ale že tam stále probíhají volné jízdy, testování automobilek i závody, což je určitě dobré pro všechny strany. A zatímco si všichni dál bezstarostně jezdí, konkurzní správce se přehrabuje nabídkami na převzetí celého areálu.
Odsud také pochází nejčerstvější kuloární informace, že kromě ADACu mají o koupi zájem i další významné subjekty z Německa. Nikdo zatím nesmí být jmenován, nicméně se údajně ozvaly i hlavní německé automobilky, přičemž jedna z nich má prý o převzetí Nürburgringu enormní zájem.
Není těžké odhadnout, že je řeč o někom z trojice Mercedes-Benz, BMW a Volkswagen, není ovšem zřejmé, která z automobilek má být tím nejnadšenějším kandidátem. "K pleti" by pochopitelně nejlépe šel asi BMW, které už tam celá léta provozuje Ring Taxi, ale to pochopitelně nic neznamená, pro Volkswagen by zase taková akvizice určitě představovala nejmenší, takřka zanedbatelnou zátěž.
Ať už ale získá Nürburgring kdokoli, automobilku nevyjímaje, pro ostatní se tím nic nezmění. Nový vlastník se totiž musí zavázat, že ponechá okruh v současném režimu a umožní tedy jak testy jiných výrobců, tak volné jízdy, závody a další akce. Že by tedy okruh získala jedna značka a ta pak mohla využít konkurenční výhody testů vlastních aut na úkor konkurence, se tedy nestane.
Ve světě je ostatně běžné, že automobilky vlastní závodní okruhy, které fungují v "klasickém" režimu. Honda má Suzuku a Motegi, Toyota Fuji, Ferrari Mugello, Porsche Nardo a tak bychom mohli pokračovat dále.