4.3. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Jak na očistu dieselů, aby splňovaly přísnější emisní normy? Jde to, ale něco to stojí

Jak na očistu dieselů, aby splňovaly přísnější emisní normy? Jde to, ale něco to stojí

Máte obavy z dieselového auta, které nesplňuje nejpřísnější emisní normy? Nezoufejte, i pro vás existuje řešení.

Možnost zákazu naftových aut v německých městech opět vytáhla toto téma mezi hojně diskutované. Zatím není jasné, jak se k tomu jednotlivé obce postaví. Mohou sice diesely zakázat zcela, možností jsou ale i konkrétní zóny či varianta, že do center pustí jen vozy splňující nejvyšší emisní normy.

Pokud vám v garáži stojí auto s moderním dieselovým motorem, ale nesplňuje emisní normu Euro 6, nezoufejte. Existuje totiž varianta, jak ji vcelku snadno splnit. Informuje o ni ÚAMK s odkazem na test německého autoklubu ADAC, který „očistu“ naftových agregátů nejenže popsal, ale dokonce i vyzkoušel v praxi.

ADAC zakoupil čtveřici aut se vznětovými jednotkami, aby je následně nechal upravit. Konkrétně šlo o Mercedes B 180 CDI 1.5, Opel Astra CDTI Sports Tourer 1.7, VW T5 Multivan 2.0 TDI a Fiat Ducato 130 Multijet 2.3 D. Jde tedy o auta ve stáří od jednoho do pěti let, s počtem najetých kilometrů od 20 do 95 tisíc.

Zákaz turbodieselů v Německu. Ekopopulismus, nebo dobrý nápad?

Tvůrci výzkumu vybavili auta v certifikovaných zkušebnách systémem čištění výfukových plynů (SCR). Tuto technologii dobře známe, jde o řešení s dodatečným vstřikováním močoviny (AdBlue) do výfukových plynů, což vyvolává chemickou reakci, při níž se oxid dusíku rozkládá na dusík (neškodný lidskému organismu) a vodní páru.

A jak se to osvědčilo v praxi? ADAC provedl měření emisí před i po předělávce, výsledkem byl pokles emisí škodlivin v průměru o 44 % u všech testovaných aut ve městě, mimo něj se hodnota zlepšila dokonce o 88 %.

Nenáviděný diesel? Tato opatření vznětové motory zachrání

Není divu, že Němci obdobná řešení zkouší. V jejich zemi totiž jezdí zhruba 15,4 milionu naftových aut, přičemž jen asi pětina splňuje nevyšší normu Euro 6. Nejde ale jen o problém našich sousedů. „Je třeba nahlas hovořit o tom, co se dnes týká bezprostředně německých motoristů, protože zítra se to dotkne českých,“ uvádí JUDr. Oldřich Vaníček, prezident ÚAMK.

A kolik taková přestavba vlastně stojí? Autoklub spočítal cenu na 1400 až 3300 euro (35 až 84 tisíc českých korun), což není zrovna málo. Avšak bavíme se o moderních autech minimálně za statisíce, u kterých už se taková investice pro čistší provoz vyplatí. Hlavním cílem ADACu bylo ukázat, že existuje cesta a technické řešení, které může mladé diesely očistit a zmodernizovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

ČEZ chce expandovat v teplárenství ČEZ chce expandovat v teplárenství

Změny na teplárenském trhu přinese hlavně potřeba zvýšení…

Boom na hypotečním trhu lehce zpomaluje, řekl ředitel měnové sekce ČNB Holub Boom na hypotečním trhu lehce zpomaluje, řekl ředitel měnové sekce ČNB Holub

Podíl nových hypoték, kde úvěry představují maximálně 80…

 

Štítky Diesely

 

Přidat názorDiskuse: Jak na očistu dieselů, aby splňovaly…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Sekáč slaví titul v KHL! Kazaň zdolala CSKA a vyhrála Gagarinův pohár

Sekáč slaví titul v KHL! Kazaň zdolala CSKA a…

Český útočník Jiří Sekáč získal v dresu Kazaně Gagarinův pohár. Tým Ak Bars porazil v dnešním pátém finále…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…