Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ohlasy na 2. dakarskou etapu: Kvapil po těžké nehodě odstoupil

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)
Český motocyklista Lukáš Kvapil se stal prvním Čechem, který odstoupil z letošního ročníku Rallye Dakar 2017.

Podle informací týmu Big Shock Racing, za který startoval, měl v úterní druhé etapě pád. Při něm si zlomil nos a utrpěl frakturu ramene. Do bivaku ho dopravil vrtulník.

Šestatřicetiletý Kvapil startoval na Dakaru poprvé. V pondělní úvodní etapě obsadil 113. místo, když musel opravovat poškozenou nádrž. O den později zastavil v první průjezdní kontrole, aby pomohl závodníkovi v bezvědomí. Bohužel po několika dalších kilometrech havaroval na značně rozbité trati. Letošní ročník tak pro něj bohužel skončil.

Drsný začátek Prokopa

Očistcem si prošel Martin Prokop, jenž závodí ve vlastním týmu MP Sports v kategorii automobilů s vozem Ford Raptor. „Byly nějaké potíže s chlazením, teplota motoru vyletěla na 130 a oleje na 160 stupňů. Často vysazoval motor, byl problém, aby znovu naskočil. Asi tři kilometry před cílem to už vypadalo, že se auto vůbec nerozjede. Na téhle extrarychlé speciálce jsme jeli pomalu jako trabant. Těšil jsem se, až Dakar začne, ale že to bude takhle drsně, to mě teda určitě nenapadlo,“ komentoval situaci Prokop.

Museli hlídat rychlost

Problémy se nevyhnuly ani kamionům týmu Tatra Buggyra Racing, kde se posádky potýkaly s problémy se speedlimiterem, který hlídá rychlostní limit 140 km/h určený pro kamiony. Naštěstí situaci zvládly a žádné tresty se nekonaly. „Jeli jsme hodně v prachu, nebylo vidět na metr. Navíc bylo nutné dávat si pozor na rychlost a to nás stálo čas,“ řekl Martin Kolomý a týmový kolega Aleš Loprais ho doplnil: „Hodně se prášilo. Byl to boj o přežití a to se nám povedlo.“

Viróza se poroučela

Spokojeni mohli být v týmu Big Shock Racing, kde posádku kamionu opustila viróza. V průběhu druhé etapy se dostala liazka dokonce na osmé místo, ale cílem projela nakonec jako třináctá. „Mastili jsme to stočtyřicítkou všude, kde se dalo. Franta (jméno kamionu) jel výborně, technika fungovala na jedničku. Takže jsme postupně předjížděli auta před námi,“ popisuje průběh mechanik Michal Mrkva. Trať byla opět velice prašná a dostat se před soupeře nebylo úplně snadné, ale Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem využil každou příležitost. „Jsme dost naklepaní, v tak obrovské rychlosti je obtížné hledat si cestu a vyhnout se všem dírám,“ doplňuje František Tomášek. V závěru měřené etapy se kamion s číslem 518 mírně zdržel. Musel se totiž vyhýbat vozům, které byly na trati odstaveny bez potřebného označení a byly ve zvířeném prachu dokonale nebezpečně schované.

Vařil se benzin

Skvěle se předvedl dakarský nováček Tomáš Kubiena, který startuje na čtyřkolce Hawk 690 v českém týmu MRG Racing. Po druhé etapě se dostal na skvělé 7. místo se ztrátou pouhých 12:53 minuty. „Bylo to hodně náročný. Ve druhé etapě se mi doslova vařil benzin v nádrži, což způsobuje zdejší vysoká teplota vzduchu přes čtyřicet stupňů. Vedro má také vliv na únavu, ale zatím to jde.

Motocyklista Milan Engel je aktuálně na 60. místě (+46:49 minuty na prvního). „Na začátku soutěže jsem udělal chybu a spadl v kaluži. Ani druhá etapa se mi moc nelíbila. Startoval jsem za několika čtyřkolkami, které bylo obtížné ve spoustě prachu objíždět. Každopádně si myslím, že závodění teprve přijde,“ konstatoval český jezdec.

V MRG Racing jede také italský motocyklista Jacopo Cerutti, který je aktuálně čtyřiadvacátý. „Bylo to trochu nebezpečné, ale užil jsem si rychlé úseky. Jedu zatím v Top 30, což je dobré, „ řekl Ital.

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)