Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Adam zcela odhalen. Líbí se vám?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (136)
Podoba nejmenšího zástupce automobilky s bleskem ve znaku je odhalena prostřednictvím několika desítek fotografií.

Opel v letošním roce zahájil postupné představování svého nového modelu, který se v nabídce rüsselsheimské značky velikostně zařadí pod Corsu. Automobilka nejprve dělala tajnosti i kolem jména novinky a na jaře prostřednictvím komiksu sdělila světu, že se tato novinka bude jmenovat Adam.

O několik týdnů později se Opel Adam objevil s důkladně maskovanou karoserií v krátkém videu a koncem června jsme se dozvěděli, že bude nabízen ve třech variantách pojmenovaných Jam, Glam a Slam.

Nyní je zde série fotografií plně odhalující podobu exteriéru a interiéru, které doplňuje několik základních informací o rozměrech a použitých motorech.

Malý třídveřový automobil stojí na zkrácené platformě Opelu Corsa. Svým vzhledem, především siluetou a tvarem zasklení kabiny, novinka připomíná Fiat 500. Rozměry nového Opelu odhalují, že Adam je přeci jen o trochu větší něž „pětistovka“. Novinka má celkovou délku 3.700 mm, šířku 1.720 mm a rozvor 2.311 mm, zatímco Fiat je dlouhý jen 3.546 mm, široký 1.627 mm a má rozvor náprav 2300 mm.

Původně se očekávalo, že budou tvary karoserie Opelu Adam vycházet z osm let starého konceptu Trixx. Ve skutečnosti novinka propojuje současný designový směr své značky s retro-stylem, s nímž uspěl Fiat 500 i o něco větší MINI.

Interiér Opelu Adam má působit svěžím a moderním dojmem, k čemuž mají přispět i části palubní desky, středového tunelu a výplní dveří v barvě karoserie. Současným trendům budou plně odpovídat možnosti vybavení, jejichž vrchol představuje infotainmentový systém se sedmipalcovou barevnou obrazovkou, rozhraním Bluetooth a možností spojení se smartphony.

Zákazníci budou mít možnost objednat si v rámci příplatkové výbavy vyhřívaný volant, vnitřní osvětlení z LED nebo systém Advanced Park Assist II, který vyhledá dostatečně velké parkovací místo a následně do něj vůz s asistencí řidiče zaparkuje.

Součástí bezpečností výbavy Opelu Adam budou standardně přední, boční i hlavové airbagy a ISOFIX na zadním sedadle, děleném a sklopném v poměru 50:50.

Při uvedení na trh bude Opel Adam nabízen s trojicí zážehových čtyřválců ecoFLEX. Základ bude představovat objem 1,2 litru s výkonem 51 kW (70 k) a následovat bude 1,4 l s výkony 64 kW (87 k) a 74 kW (100 k). Všechny motory budou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou a na přání bude k dispozici start/stop systém.

Výstavní premiéra Opelu Adam proběhne na podzimním autosalonu v Paříži. První exempláře k zákazníkům zamíří na začátku roku 2013. Opel chce ročně vyrobit až 100 tisíc Adamů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (136)
Avatar - Nerez
17. 7. 2012 11:38
Re: MOTORY
Ale když se podíváš, tak silnější verze 1.4 má 74kW, takže ta 64kW verze jen stejný motor, jen softwarově podladěný.
15. 7. 2012 11:46
jak pokažená 500
proč prostě neudělali nějaký vlastní nápad - to stigma špatný kopie pětistovky tam prostě je ...
14. 7. 2012 14:22
Re: Fanoušci Opelu prominou...
Ta predna cast vyzera ako keby ju urobili z dvoch aut. Aj Antara ma vpredu takyto look. Tiez, ako z dvoch roznych vozidiel: [odkaz]
12. 7. 2012 13:06
Re: nadhera
Prdlajs ale i tak sorry za unáhlenost. Nicméně můj názor na toho teoretika se nemění.
12. 7. 2012 13:05
Re: nadhera
Ahoj, omlouvám se možná za unáhlený komentář, nicméně mám rád objektivní názory a ne to co tu předvádí uživatel Topper. Ano auto se líbit může a nemusí, ale tyhle radikální závěry plus plivání na vše okolo. Už to píši po několikáté, mám rád víceméně všechny značky, sjezdil jsem toho opravdu dost a mohu tak říc, že jsem byl spokojený kupříkladu jak s Citroenem, Peugeotem, Subaru, Mitsubishi stejně jako nyní s Volkswagenem i Audi. Proto mě už do běla vytáčí, že jeden jakmile vidí ve znaku 4kruhy tak je vše ihned špatné a to totálně, druhý jakmile vidí ve znaku kosočtverec, slintá něco o tom, že francouze nikdy a přitom tihle lidi, kupříkladu Topper nic z toho nevlastnili a ani nejezdili. Ještě jednou se omlouvám, že jsem se nechal unést.