11.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel Ampera se v druhé generaci stává tradičním elektromobilem

 

Podle očekávání se nový Opel Ampera stal elektromobilem na základech Chveroletu Bolt. Lákat chce na dlouhý dojezd.

Opel Ampera je ve stávajícím provedení 4,5 metru dlouhým liftbackem, který vedle elektromotoru používá i spalovací agregát jako prodlužovač dojezdu. V nastupující generaci se ale koncepce zcela změní. Novinka oficiálně pojmenovaná Ampera-e se stává pětidveřovým hatchbackem, který už bude užívat výhradně elektrický motor.

Ampera-e se začne prodávat v průběhu příštího roku, jeho příchod však již byl oznámen na mezinárodním shromáždění CAR-Symposium v německé Bochumi. Podobně jako předchůdce je i nová Ampera-e sourozencem modelu od Chevroletu. V tomto případě se však nejedná o Chevrolet Volt, ale Chevrolet Bolt, který se má začít prodávat na konci roku. Ampera-e se od Boltu liší vlastně jen v detailech.

Automobilka chce zaujmout hlavně dlouhým dojezdem a nízkou pořizovací cenou. „Nový Opel Ampera-e otevře cestu k elektrické mobilitě tím, že zboří bariéru v podobě vysoké ceny a krátkého dojezdu,“ láká na novinku šéf Opelu Karl-Thomas Neumann.

Přesná čísla zatím oznámena nebyla, Opel ale slibuje, že Ampera-e dojede dále než ostatní elektromobily na trhu. Chevrolet v případě Boltu tvrdí, že jeho dojezd činí více než 322 kilometrů.

Baterie novinky jsou umístěny pod podlahou kabiny. Akumulátor má být kompaktní, aby neměl vliv na vnitřní prostor. Díky tomu má Ampera-e poskytovat pohodlnou jízdu pěti cestujícím i jejich zavazadlům na úrovni běžných kompaktních aut. Právě do segmentu nižší střední třídy se s délkou 4,2 metru zařadí.

Aktuální Opel Ampera se začal prodávat v roce 2011. Automobil byl poháněn elektromotorem o výkonu 111 kW a točivém momentu 370 N.m. Jakmile se baterie vozu vybily, sepnula se zážehová čtrnáctistovka s 63 kW a 130 N.m. Ta primárně sloužila jako generátor elektrické energie, její síla však mohla být posílána i přímo na kola.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Euro NCAP 2017: Opel Ampera-e – Čtyři hvězdy pro elektromobil Euro NCAP 2017: Opel Ampera-e – Čtyři hvězdy pro elektromobil

Opel Ampera-e z testů Euro NCAP odjíždí se čtyřmi…

Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e Papež František jde s dobou. Bude jezdit v elektrickém Opelu Ampera-e

Zbrusu nový elektromobil Opel Ampera-e si převzal papež…

 



 
Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Dnes 08:00

Konec nářků nad omezeným dojezdem a zdlouhavým nabíjením elektromobilů. Vodíkový pohon, který nabídne mnohem víc komfortu i užitku, ztrácí nádech sci-fi. Jeho nástup do osobních aut už nikdo nezadrží.




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Vydávat se na cesty bez alespoň základní znalosti cizího jazyka dělá z poutníka nesamostatného tvora, odkázaného…