Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější dieselová Astra všech dob

Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější dieselová Astra všech dob

 
 

Opel v letošním roce rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Astra o turbodiesel 2,0 BiTurbo CDTI s výkonem 143 kW.

Rüsselsheimská automobilka v letošním roce věnuje zvýšenou pozornost svému zástupci nižší střední třídy. Astra se přitom ve své čtvrté generaci představila nejprve jako pětidveřový hatchback v roce 2009. O rok později nastoupilo kombi Sports Tourer, v loňském roce jsme se dočkali třídveřové Astry GTC a letos dorazil čtyřdveřový sedan.

Krátce po odhalení čtvrté karosářské verze Astry odhalil Opel modernizaci, která se dotkla prakticky všech karosářských verzí a přinesla lehké omlazení vzhledu, rozšíření nabídky asistenčních systémů a nový motor 2,0 BiTurbo CDTI.

Nyní Opel zveřejnil bližší informace k verzím vybaveným výkonným turbodieselem. Vrchol v nabídce vznětovým agregátů pro Astru míří pod její kapotu z modelu Insignia. Čtyřválec 2,0 BiTurbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1 a již od 1250 min-1 je k dispozici 320 Nm, což je 80 % z maximálního točivého momentu.

Turbodiesel je přeplňován dvojici nestejně velkých turbodmychadel, která pracují samostatně nebo společně. Menší turbodmychadlo rychleji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu při nižších otáčkách motoru. Ve středních otáčkách pracují obě dmychadla společně a od 3.000 min-1 má vše na starosti velké turbodmychadlo.

Opel k již dříve zveřejněným výkonům motoru přidává i údaje o maximální rychlosti Astry s tímto turbodieselem a o spotřebě paliva. Pětidveřový hatchback s 2,0 BiTurbo CDTI dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, u Sports Toureru je uvedeno 222 km/h a u GTC 223 km/h.

Jake.auto.cz: Opel Astra J (přehled testů a dalších článků)

Při využití start-stop systému mají pětidveřová Astra a kombi Sports Tourer s novým turbodieselem v kombinovaném režimu shodnou spotřebu paliva 5,1 l nafty na 100 km, zatímco u GTC je to 4,9 l na 100 km. Emise CO2 mají u hatchbacku a kombi hodnotu 134 g/km a u GTC 129 g/km.

S ohledem na výkon a hmotnost nového motoru se Astry, které jím budou vybaveny dočkají i úprav podvozku. Pro všechny tři karosářské verze jsou standardem nové silentbloky zavěšení, kratší a tužší pružiny, které mimo jiné snižují i světlou výšku a také upravená zadní náprava pro lepší zvládání náklonů v zatáčkách. Zavěšení předních kol na vzpěrách HiPerStrut (High Performance Strut) je pro GTC s 2,0 BiTurbo CDTI standardem stejně jako pro ostatní verze GTC včetně ostrého provedení OPC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem Další nehoda z Nürburgringu: Rychlá jízda řidiče Astry skončila kotoulem

Ťukance o svodidla jsou při volných jízdách v Zeleném…

Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…