Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější dieselová Astra všech dob

Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější dieselová Astra všech dob

 
 

Opel v letošním roce rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Astra o turbodiesel 2,0 BiTurbo CDTI s výkonem 143 kW.

Rüsselsheimská automobilka v letošním roce věnuje zvýšenou pozornost svému zástupci nižší střední třídy. Astra se přitom ve své čtvrté generaci představila nejprve jako pětidveřový hatchback v roce 2009. O rok později nastoupilo kombi Sports Tourer, v loňském roce jsme se dočkali třídveřové Astry GTC a letos dorazil čtyřdveřový sedan.

Krátce po odhalení čtvrté karosářské verze Astry odhalil Opel modernizaci, která se dotkla prakticky všech karosářských verzí a přinesla lehké omlazení vzhledu, rozšíření nabídky asistenčních systémů a nový motor 2,0 BiTurbo CDTI.

Nyní Opel zveřejnil bližší informace k verzím vybaveným výkonným turbodieselem. Vrchol v nabídce vznětovým agregátů pro Astru míří pod její kapotu z modelu Insignia. Čtyřválec 2,0 BiTurbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1 a již od 1250 min-1 je k dispozici 320 Nm, což je 80 % z maximálního točivého momentu.

Turbodiesel je přeplňován dvojici nestejně velkých turbodmychadel, která pracují samostatně nebo společně. Menší turbodmychadlo rychleji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu při nižších otáčkách motoru. Ve středních otáčkách pracují obě dmychadla společně a od 3.000 min-1 má vše na starosti velké turbodmychadlo.

Opel k již dříve zveřejněným výkonům motoru přidává i údaje o maximální rychlosti Astry s tímto turbodieselem a o spotřebě paliva. Pětidveřový hatchback s 2,0 BiTurbo CDTI dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, u Sports Toureru je uvedeno 222 km/h a u GTC 223 km/h.

Jake.auto.cz: Opel Astra J (přehled testů a dalších článků)

Při využití start-stop systému mají pětidveřová Astra a kombi Sports Tourer s novým turbodieselem v kombinovaném režimu shodnou spotřebu paliva 5,1 l nafty na 100 km, zatímco u GTC je to 4,9 l na 100 km. Emise CO2 mají u hatchbacku a kombi hodnotu 134 g/km a u GTC 129 g/km.

S ohledem na výkon a hmotnost nového motoru se Astry, které jím budou vybaveny dočkají i úprav podvozku. Pro všechny tři karosářské verze jsou standardem nové silentbloky zavěšení, kratší a tužší pružiny, které mimo jiné snižují i světlou výšku a také upravená zadní náprava pro lepší zvládání náklonů v zatáčkách. Zavěšení předních kol na vzpěrách HiPerStrut (High Performance Strut) je pro GTC s 2,0 BiTurbo CDTI standardem stejně jako pro ostatní verze GTC včetně ostrého provedení OPC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…