Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější dieselová Astra všech dob
Rüsselsheimská automobilka v letošním roce věnuje zvýšenou pozornost svému zástupci nižší střední třídy. Astra se přitom ve své čtvrté generaci představila nejprve jako pětidveřový hatchback v roce 2009. O rok později nastoupilo kombi Sports Tourer, v loňském roce jsme se dočkali třídveřové Astry GTC a letos dorazil čtyřdveřový sedan.
Krátce po odhalení čtvrté karosářské verze Astry odhalil Opel modernizaci, která se dotkla prakticky všech karosářských verzí a přinesla lehké omlazení vzhledu, rozšíření nabídky asistenčních systémů a nový motor 2,0 BiTurbo CDTI.
Nyní Opel zveřejnil bližší informace k verzím vybaveným výkonným turbodieselem. Vrchol v nabídce vznětovým agregátů pro Astru míří pod její kapotu z modelu Insignia. Čtyřválec 2,0 BiTurbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1 a již od 1250 min-1 je k dispozici 320 Nm, což je 80 % z maximálního točivého momentu.
Turbodiesel je přeplňován dvojici nestejně velkých turbodmychadel, která pracují samostatně nebo společně. Menší turbodmychadlo rychleji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu při nižších otáčkách motoru. Ve středních otáčkách pracují obě dmychadla společně a od 3.000 min-1 má vše na starosti velké turbodmychadlo.
Opel k již dříve zveřejněným výkonům motoru přidává i údaje o maximální rychlosti Astry s tímto turbodieselem a o spotřebě paliva. Pětidveřový hatchback s 2,0 BiTurbo CDTI dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, u Sports Toureru je uvedeno 222 km/h a u GTC 223 km/h.
Při využití start-stop systému mají pětidveřová Astra a kombi Sports Tourer s novým turbodieselem v kombinovaném režimu shodnou spotřebu paliva 5,1 l nafty na 100 km, zatímco u GTC je to 4,9 l na 100 km. Emise CO2 mají u hatchbacku a kombi hodnotu 134 g/km a u GTC 129 g/km.
S ohledem na výkon a hmotnost nového motoru se Astry, které jím budou vybaveny dočkají i úprav podvozku. Pro všechny tři karosářské verze jsou standardem nové silentbloky zavěšení, kratší a tužší pružiny, které mimo jiné snižují i světlou výšku a také upravená zadní náprava pro lepší zvládání náklonů v zatáčkách. Zavěšení předních kol na vzpěrách HiPerStrut (High Performance Strut) je pro GTC s 2,0 BiTurbo CDTI standardem stejně jako pro ostatní verze GTC včetně ostrého provedení OPC.