Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra 2,0 BiTurbo CDTI: Nejsilnější dieselová Astra všech dob

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
Opel v letošním roce rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Astra o turbodiesel 2,0 BiTurbo CDTI s výkonem 143 kW.

Rüsselsheimská automobilka v letošním roce věnuje zvýšenou pozornost svému zástupci nižší střední třídy. Astra se přitom ve své čtvrté generaci představila nejprve jako pětidveřový hatchback v roce 2009. O rok později nastoupilo kombi Sports Tourer, v loňském roce jsme se dočkali třídveřové Astry GTC a letos dorazil čtyřdveřový sedan.

Krátce po odhalení čtvrté karosářské verze Astry odhalil Opel modernizaci, která se dotkla prakticky všech karosářských verzí a přinesla lehké omlazení vzhledu, rozšíření nabídky asistenčních systémů a nový motor 2,0 BiTurbo CDTI.

Nyní Opel zveřejnil bližší informace k verzím vybaveným výkonným turbodieselem. Vrchol v nabídce vznětovým agregátů pro Astru míří pod její kapotu z modelu Insignia. Čtyřválec 2,0 BiTurbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1 a již od 1250 min-1 je k dispozici 320 Nm, což je 80 % z maximálního točivého momentu.

Turbodiesel je přeplňován dvojici nestejně velkých turbodmychadel, která pracují samostatně nebo společně. Menší turbodmychadlo rychleji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu při nižších otáčkách motoru. Ve středních otáčkách pracují obě dmychadla společně a od 3.000 min-1 má vše na starosti velké turbodmychadlo.

Opel k již dříve zveřejněným výkonům motoru přidává i údaje o maximální rychlosti Astry s tímto turbodieselem a o spotřebě paliva. Pětidveřový hatchback s 2,0 BiTurbo CDTI dosáhne maximální rychlosti 226 km/h, u Sports Toureru je uvedeno 222 km/h a u GTC 223 km/h.

Při využití start-stop systému mají pětidveřová Astra a kombi Sports Tourer s novým turbodieselem v kombinovaném režimu shodnou spotřebu paliva 5,1 l nafty na 100 km, zatímco u GTC je to 4,9 l na 100 km. Emise CO2 mají u hatchbacku a kombi hodnotu 134 g/km a u GTC 129 g/km.

S ohledem na výkon a hmotnost nového motoru se Astry, které jím budou vybaveny dočkají i úprav podvozku. Pro všechny tři karosářské verze jsou standardem nové silentbloky zavěšení, kratší a tužší pružiny, které mimo jiné snižují i světlou výšku a také upravená zadní náprava pro lepší zvládání náklonů v zatáčkách. Zavěšení předních kol na vzpěrách HiPerStrut (High Performance Strut) je pro GTC s 2,0 BiTurbo CDTI standardem stejně jako pro ostatní verze GTC včetně ostrého provedení OPC.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
2. 1. 2013 22:24
Re: Nejlepší Opel všech dob
Asi se vám všem zde přítomným musím nejprve omluvit, nicméně sám vlastním Astru SportsTourer 121kW a problémy žádné (70tisíc najeto), v rodině máme další dvě Insignie (obě 118kW) a taktéž žádné problémy a ani ono deklarované vrzání, pokud do středového panelu opravdu nekopete, se nijak neprojevilo (jedná má najeto přes 130 tisíc). Přístup "nejmenovaného" dealera v Ústí n.L. je skvělý a i když se nějaký problém naskytl, byť v odstávání chromových lišt kolem oken, vše bylo rázem řešeno a vyřešeno, ještě v záruční lhůtě. Byla tu také řeč o hmotnosti. Vy jste opravdu všichni tak zapřísáhlí závodnící, kteří potřebují řešit každé kilo, aby auto mělo odpich? Tahle auta jsou těžká, souhlasím, ale od toho aby se s nimi závodilo jsou tu varianty OPC. Napadne vás: "No když je to těžký, hodně to žere." - S Astrou jezdím každý den cca 150-200km v průměru (vesměs po silnicích 1.třídy) a v kombinovaném režimu ukazuje palubní počítač 5,7l při průměrné rychlosti 81km/h (nemazáno dobrých 10tis.km). Nebo ještě líp vás napadne: "No, tak to auto ale hodně trpí když je těžký jako." - Kdo z vás s jedním autem najezdí 200 tisíc, aby musel téměr všechno měnit? Těm kdo to najezdí se velmi omlouvám, nicméně je to auto a asi to nebude zadarmo, tak je třeba brát na zřetel. (Říká se že Focus je etalon spolu s Golfem, že je kvalitní. Měl jsem ho, najel sem na něm 290 tisíc. Prvních padesát bylo fajn, skončila ovšem dvouletá záruční lhůta a skončil i relativní klid s Focusem. Je to ovšem relativní. Mohl to být špatný kus.) Nicméně jsem opravdu velmi spokojen a vřele doporučuji. Jak Opel, tak toto dealerství. A ne, opravdu nejsem zapřísáhlým fandou značky, nicméně v dnešní době, pokud chcete hezké auto, s bohatou výbavou (ukažte mi octávku nebo golfa, ve které vás bude v zimě, po ránu přijemně hřát volant do rukou...) za solidní peníze, je Opel (hned po francouzích, které mi jsou proti srsti) absolutní jedničkou. :yes: (A teď do mě.)
2. 8. 2012 15:24
Re: Základem je motor FIAT !!!
tak opel je vubec znamy tim, ze spousta jeho motoru jsou nejake predelavky predelavek. clovek aby si k tomu pomalu poridil encyklopedii, odkud co pochazi a co vsecko na tom kdo pomenil, vylepsil, pripadne pokazil.
2. 8. 2012 14:05
Re: Nejlepší Opel všech dob
fakt pěkně napsáno, celkem výstižné :-) mě už to ale neštve, jen jsem si řekl, že si to nehodlám nechat pro sebe po tom všem, co předvedli, protože to by bylo přesně to, co by jim vyhovovalo, aby se mohli opět plácat po rameni, jak jsou "dobří". Přitom je škoda, že si to takto neskutečně kazí, protože s designem šli za poslední roky neskutečně nahoru ... s tím ostatním jdou ale evidentně dolů ...
2. 8. 2012 13:50
Re: Jasně
To je spotřeba při 100km/h na tempomatu po dálnici na rovině ledatak. ;-) Z prdu kuličku neuděláš >:D
2. 8. 2012 12:45
Re: Nejlepší Opel všech dob
Mala poznamka.

1.Koupil sis auto za 900tis a cekal jsi NECO
2.Plasty u auta za 900tis jsou podradne, protoze Opel jde pod vodu a setri na uplnou krev, aby se nepolozil
3.Stve te, ze to vrze, ale opravit to nejde (proste podradne plasty vrzou, na ceskych cestach 2x vic) ale neni na to hvezdicka NCAP, neni na to statistika TUV, nemeri to normy EU, nelze na tom postavit reklamaci.. proste pro automobilku je jedine negativum nasrany zakaznik, ktery ale uz penize do kasicky odevzdal, takze zadny problem
4. Stve te, ze na tebe Opel kasle, tak zkoumas sve auto drobnohledem, jezdis do servisu, pises mejly, menis turbo a paraboly svetel. U auta za 900tisic to Opel nepolozi a naopak spousta lidi a znamych te zacne povazovat za paranoidniho cloveka
5. Prestane te to bavit a bud se s Opelem smiris, anebo ho prodas s tezkou ztratou a pachuti, ze s tebou pekne vy*ebali.

Takovych pribehu je ale tisic denne.