Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GTC: Třídveřová Astra začíná na 376.900,- Kč

David Bureš
Diskuze (9)
Astra GTC bude v základu vybavena šesti airbagy, tempomatem, 17palcovými koly či manuální klimatizací.

České zastoupení Opelu zveřejnilo kompletní český ceník třídveřové Astry GTC. V nabídce je pět zážehových a čtyři vznětové motory, zákazníci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy. První cena Astry GTC je v Česku stanovena na 376.900,- Kč. Vůz je v tomto případě poháněn benzinovou čtrnáctistovkou o výkonu 74 kW.

Základní motor 1,4 16V je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou, ostatní jednotky spolupracují s manuálem se šesti převodovými stupni. K motorům 1,4 Turbo (103 kW), 2,0 CDTI (96 kW) a 2,0 CDTI (121 kW) je možné za 37 tisíc korun přiobjednat šestistupňový automat.

Automobil je v základní výbavě Enjoy vybaven manuální klimatizací, elektrickým stahováním předních oken, elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, šesti airbagy, rádiem se sedmi reproduktory, aktivními opěrkami předních sedadel a tempomatem. Třídveřová Astra v základu stojí na 17palcových ocelových kolech.

Vyšší stupeň Sport se zážehovým agregátem 1,4 Turbo (103 kW) a šestistupňovým manuálem stojí 471.800,- Kč.

Výbava v tomto případě zahrnuje dvouzónovou automatickou klimatizaci, palubní počítač, sportovní kožený volant, přední mlhovky, 18palcová kola z lehkých slitin, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a automatické přepínání světel s detekcí tunelu.

Opel Astra GTC - české ceny benzinových motorizací
Motor1,4 16V1,8 16V1,4 Turbo1,4 Turbo1,6 Turbo
Převodovka5M6M6M6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]13981796136413641598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/6000103/630088/4200-6000103/4900-6000132/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000175/3800200/1850-4200200/1850-4900230/2200-5400
Max. rychlost [km/h]178200192201 (200)220
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,710,99,9 (10,3)8,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,85,95,9 (6,8)7,2
Cena Enjoy [Kč]376.900,-416.900,-425.900,-437.900,-462.900,-
Cena Sport [Kč]-450.800,-459.800,-471.800,-496.800,-

Oba stupně výbavy je možné dále doplnit o příplatkovou výbavu. Jmenujme například vyhřívaná přední sedadla (+ 8.000,- Kč), rádio 900 NAVI (SD card) Europe s hlasovým ovládáním, barevným 7palcovým informačním displejem a konektorem Aux (+ 27 tisíc korun) či parkovací senzory vpředu i vzadu (16.500,- Kč).

Zářivá barva stojí 5.000,- Kč, metalický či perleťový lak je za 14 tisíc korun. Sada optických doplňků OPC, zahrnující přední a zadní spoiler, střešní spoiler na zádi, ozdobné lišty v barvě karoserie a zvýraznění bočních prahů, stojí 31.400,- Kč.

Zaujmout může i panoramatické střešní okno (+ 29.400,- Kč), zadní světla LED (+ 7.100,- Kč) nebo systém Flex-Ride s plynulou regulací tlumičů CDC za 20 tisíc korun.

Opel Astra GTC - české ceny dieselových motorizací
Motor1,7 CDTI1,7 CDTI2,0 CDTI2,0 CDTI
Převodovka6M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1686168619561956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/400096/400096/4000121/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2500280/1750-2500300/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]182196200 (196)210 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,89,9 (10,5)8,9 (9,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,55,3 (6,0)4,8 (5,7)
Cena Enjoy [Kč]463.900,-478.900,-482.900,-482.900,-
Cena Sport [Kč]497.800,-512.800,-516.800,-516.800,-

David Bureš
Diskuze (9)
30. 11. 2011 16:19
Re: 1,4T
Životnost bude taková, jakou jí bude výrobce chtít mít. Proč dělat motor, který vydrží bez problému 10 let, když potřebuji, aby si zákazník koupil nové auto co nejdříve ? Na druhou stranu se to nesmí porouchat moc brzy, protože by si koupil něco jiného. Tam to chce trefit optimum...
Já ale chtěl spíš zdůraznit, že díky tlakům na normovanou spotřebu se při vysokém zatížení motoru přehřívá katalizátor, ten se musí dochlazovat obohacením směsi, jejíž lambda je tím pádem větší než 1 a benzín se nespálí všechen. Nespálenej pak odejde výfukem. Tyto emise se ale už při normovém měření nesledují. Pokud tedy budu jezdit s např. 1,2TSI a využívat ho tak, jak bych využíval podstatně větší atmosferický motor, tak bude logicky víc namáhán a bude produkovat úplně jiné emise a mít jinou spotřebu, než je spotřeba a emise výrobcem udávaná. Z tohoto hlediska mi tato cesta připadá špatná a mimochodem je to jeden z důvodů, proč např. japonské automobilky ke globálnímu nasazení těchto motorů nesáhly. Metodika měření emisí je v Japonsku naprosto odlišná a ty motory by jejich normy nesplnily.
Avatar - R32
30. 11. 2011 14:05
Re: 1,4T
Nič nové si nám nepovedal, tieto "malé" prepĺňané motorizácie sú veľmi citlivé na zaťaženie a štýl jazdy. Dá sa s nimi dostať pri veľmi opatrnej jazde aj na papierové hodnoty no pri poriadnom tempe nieje problém spotrebu zdvojnásobiť... Životnosť je ďalšia vec ktorej sa tí čo oponujú radi chytajú no väčšina týchto agregátov už má kvapalinou chladené turbo/á, takže pohoda a ako bonus je tu pružné zrýchlenie pri nízkych otáčkach navyše takej hodnoty akú majú atmosféry raz takého objemu... Kto nejazdil neuverí. ;-)
Avatar - R32
30. 11. 2011 13:57
Re: Motor 1,4
Myslím, že ani oni zrovna dva krát krochkať blahom nebudú... Veď ich dá aj Fabia HTP. :-) Ale povedzme si pravdu, koľko trojdverových áut sa predáva? Bude to okrajová záležitosť a tí čo si to kúpia chcú určite aj nejakú dynamiku, takže tú 1,4-ku berme skôr ako cenníkovú povinnosť aby sa dalo napísať OD... >:D
30. 11. 2011 13:09
Re: 1.4 16V
Kdyz si vezmu, ze ve svem aute mam 130 koni, a kdyz na to obuju 16" kola misto 14", je pocitove aspon 20 koni pryc, tak si neumim (no radeji ani nechci) predstavit, jak muze 100konova 1,4 (ne)jet se 17" koly >:D
30. 11. 2011 12:59
1,4T
Tohle měl být základní motor, protože na tu váhu je atmosferická 1,4 opravdu málo ( beru v potaz to, že se GTC snaží tvářit jako sportovnější varianta klasické Astry ).
Na druhou stranu tyhle malý turba rád nemám, protože je to jen způsob, jak vyhovět přihlouplé ( nebo spíš účelové ) normě a využít ještě hloupějšího způsobu měření emisí. Nedávno jsem informace k této metodice hledal a nestačil jsem se divit. Ty motory jsou měřeny jen ve velmi úzkém spektru otáček, navíc v relativně krátké době po studeném startu, takže vše záleží na tom, jak rychle se ohřeje katalizátor. Jak se pak uchladí při vysokém zatížení, je velmi zajímavé. Doporučuji všem příznivcům downsizingu prostudovat, kam se benzín ztrácí při této zátěži ....