12.9. 2018 Ondřej Lilling

První dojmy: Opel Combo je třetím do party povedených osobních dodávek

 

Nový Opel Combo má francouzskou krev. Není to ale na škodu, protože jako velké rodinné auto funguje opravdu výborně. Ostatně, stejně jako jeho sourozenci.

Historie kompaktních užitkových Opelů sahá až do osmdesátých let, kdy přišel na svět model Kadett Combo. Název si ponechal až do dnešních dní, od prvního modelu se toho ale změnilo opravdu hodně. Ryze užitkový model se v průběhu času zkulturnil až do podoby, v jaké se Combo nachází nyní. Vůbec poprvé prý Combo vznikalo primárně jako osobní verze ze které se odvodila užitkové verze a nikoli naopak. A je to znát.

Nějaké ty kudrlinky si designéři neodpustili, tvary jsou však podřízeny hlavně co největšímu prostoru na palubě. Hvězdou přehlídkového mola se tedy Combo nejspíš nestane. Ze tří modelů koncernu PSA mi navíc přišlo, že se Combo po designové stránce drží nejvíc při zemi. Z hlediska exteriéru to nemusí být vždy na škodu, platí to však i v interiéru, ke kterému se dostaneme za chvíli.

Díky spojení s koncernem PSA mohl Opel využít techniku, jakou dostal nový Citroen Berlingo a Peugeot Rifter. Všechny tři modely mají proto stejný technický základ, který sestává z platformy EMP2 použité v přední části auta, zadní část vozu naopak využívá dosavadní platformu RG5. Výhodou je o 70 kilogramů nižší hmotnost a kratší převisy. Modulární platforma také umožnila dvě různé délky auta.

Standardní Combo měří 4,4 metru, prodloužené provedení má 4,75 metru a může disponovat sedmi sedadly. Zavazadelník má základní objem 597 litrů, u prodloužené verzi je to v pětimístném obsazení dokonce až 850 litrů. A co teprve, když sklopíte i druhou řadu sedadel… To objem naroste na 2.126 litrů v případě kratšího rozvoru a na 2.693 litrů u natažené verze.

Opel Combo Life XL: Nová verze osobní dodávky převeze až sedm lidí

Interiér je klasicky koncipovaný, vypadá tedy velmi podobně jako v případě Berlinga. Co ve srovnání s ním ale postrádá, jsou barvy. A dost to uškodilo výslednému dojmu, vnitřek vypadá velmi fádně, o to více pak vynikne použití tvrdých plastů. Praktický je ale neskutečně, takže nepostrádá širokou nabídku zásuvek pro nabíjení všemožné elektroniky. Nechybí porty USB ani klasická zásuvka na 230V umístěná u nohou spolujezdce.

Různých přihrádek je v interiéru spousta, od miniaturních na drobnosti až po ty opravdu velké na počítač nebo pořádnou svačinu. Připlatit si můžete i za obří schránku mezi předními sedadly, ale doporučil bych vám to nedělat. Svojí šíří výrazně omezuje prostor pro kolena, zcela znemožní možnost přejít do druhé řady sedadel a hodně znesnadňuje sklápění předních sedadel, protože do ní naráží loketní opěrky. Ty je nutné demontovat, není to ale úplně snadné.

Video

Pochválit naopak musím prodloužené provedení XL se sedmi sedadly. Jako jedno z mála sedmimístných osobních aut jsou sedadla ve třetí řadě skutečně použitelná i pro dospělé osoby. Díky vysoké střeše je nastupování snadné, velmi dobře je na tom Combo také s prostorem pro kolena. Sedadla ve třetí řadě je možné dále posouvat v rozmezí 130 milimetrů ve prospěch zavazadlového prostoru. Ten ale pochopitelně v sedmimístném uspořádání není příliš velký. Přesnou hodnotu však automobilka neudává. Když sedm sedaček nepotřebujete, můžete je z auta úplně vyjmout, což se může hodit.

Motory nepřekvapí

Pohonných jednotek na výběr příliš není, na druhou stranu již všechny verze vyhovují emisním normám Euro 6d-TEMP. Ze zážehových můžete zvolit tříválec o objemu 1,2 litru naladěný na 81 kW. Z dieselů je to čtyřválcová patnáctistovka ve třech různých verzích. Nejslabší má skromných 56 kW, její dynamiku poměrně výmluvným způsobem ilustruje zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,5 sekundy. Střed nabídky pak tvoří verze o výkonu 75 kW. Oba tyto motory jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou. Vrcholné provedení naladěné na 96 kW má buď šestistupňovou manuální skříň, nebo osmistupňový automat.

Při svezení se zážehovým motorem jsem si v zásadě jen potvrdil dojmy z Citroenu Berlingo, který jsem měl příležitost vyzkoušet před časem. Jde o příjemný motor, který velmi zdatně potlačuje vibrace a zvuk tříválcového motoru. Jeho výkonová rezerva je však poměrně skromná, hlavně pro případ, kdy budete chtít kufr naložit až po střechu a do auta naskládat pět lidí. Ve dvou lidech byl ale motor naprosto dostačující a klidnějším řidičům bude jistě stačit.

Výborným společníkem se ukázala být vrcholná verze se vznětovou patnáctistovkou a osmistupňovým automatem, která nabídne slušný točivý moment v nízkých otáčkách, s dynamikou tedy auto problém rozhodně nemělo. Převodovka navíc řadí nahoru velmi rychle a hladce, o něco hůře si vede při podřazování, kde trochu škube. Není to ale nic, co by vás mělo příliš znepokojovat.

Krátce jsem vyzkoušel také základní diesel naladěný na 75 kW, který sice neohromí dynamikou, ale spotřeba se v jeho případě pohybovala okolo příjemných pěti litrů. Ostatní zkoušené motory neměly najeto ani tisíc kilometrů, takže bych jim nerad z hlediska spotřeby nějak křivdil.

Podvozek Opelu Combo je naladěný především na komfort, auto příjemně pruží a tlumí nerovnosti. Na velmi dobré úrovni je také odhlučnění podběhů. Při svižnější jízdě se karoserie pochopitelně hodně naklání, auto má však velmi dobrou přilnavost a na poměry osobních dodávek zatáčí velmi obstojně.

Opel Combo Tour 1.6 CDTI Enjoy: Family pracant

Leckoho by také mohlo představit množství asistenčních a bezpečnostních systémů, které můžou být na palubě. Nechybí systém nouzového brzdění či monitorování bdělosti řidiče, ve výbavě ale může být také adaptivní tempomat včetně hlídání jízdy v pruzích či systém automatického parkování.

Ve výsledku tedy Opel Combo nepřekvapil, to už se podařilo Citroenu Berlingo, který jsem řídil před časem. A jeho německý sourozenec kráčí v jeho stopách, je stejně příjemným rodinným společníkem, který dodávku připomíná hlavně svým vzhledem, nikoli jízdním projevem.

Cena podle webu automobilky začíná na částce 339.900 korun ve výbavě Selection. Až verze Enjoy má však v základní výbavě například manuální klimatizaci, dvoje boční posuvné dveře či nárazníky a kliky v barvě karoserie. Za tu si Opel řekne 374.900 Kč. Vrcholné provedení Innovation vás přijde nejméně na 429.900 Kč, auto už ale stojí na šestnáctipalcových litých discích, sedadla ve druhé řadě jsou individuálně sklopná a nechybí ani panoramatická střecha.

Spolupracujeme s TipCars.com
Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood

Ve věku 65 let na podzim zemřel britský animátor Roger…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesly transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesly transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Nový Opel Combo je na českém trhu. Kolik si připlatíte za prodlouženou verzi XL? Nový Opel Combo je na českém trhu. Kolik si připlatíte za prodlouženou verzi XL?

Na český trh vstupuje nový Opel Combo, respektive osobní…

Opel Combo Life XL: Nová verze osobní dodávky převeze až sedm lidí Opel Combo Life XL: Nová verze osobní dodávky převeze až sedm lidí

Opel rozšiřuje novou generaci řady Combo o prodloužené…

 



 
Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Včera

V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.




Blesk.cz

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem: Jejich společné fotky udělaly díru do světa

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem:…

Osmadvacetiletý fotograf Honza Řeháček se díky svým fotkám stal slavným i v zahraničí. Na Instagramu sdílí…

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook už delší dobu pracuje na možnosti smazání odeslané zprávy v Messengeru. To víme, vždyť v říjnu prolétly…

 

iSport.cz

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky, vidět byl i Chipciu

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky,…

Fotbalisté Portugalska v Lize národů remizovali 0:0 v Itálii, vyhráli skupinu A3 a jako první si zajistili…

Stoch? Když bude něco zkoušet, tak do něj zajedu, vtipkoval Souček

Stoch? Když bude něco zkoušet, tak do něj zajedu,…

Fotbalista Tomáš Souček může v pondělním závěrečném utkání skupiny Ligy národů se Slovenskem svádět pikantní…

 

Reflex.cz

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné Staroměstské náměstí žádalo Babišovo odvolání

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné…

Tisíce lidí v Praze žádají kvůli kauze Čapí hnízdo demisi premiéra Andreje Babiše, demonstrace proti němu…

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…