Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel rozšiřuje nabídku sportovních modelů GSi. Není však Corsa GSi zklamáním?

David Bureš
Diskuze (13)
Po Insignii přichází další Opel s kdysi legendárním označením GSi. Je jím Corsa, která však spíše než na silný motor láká na sportovní vzhled.

Opel se loňským příchodem Insignie GSi rozhodl oživit toto legendární třípísmenné označení, které v minulosti nesly sportovní varianty modelů Manta nebo Kadett. Nyní nabídku těchto verzí dále rozšiřuje, když představuje Corsu GSi.

V nabídce se podle všeho zařadí pod vrcholný hot hatch Corsa OPC, z níž novinka přebírá velkou část prvků. V první řadě jde o vzhled, Corsa GSi je agresivně tvarovaným warm hatchem s novým nárazníkem, charakteristickou maskou chladiče s voštinovou mřížkou nebo kapotou s chladicím otvorem.

Zboku třídveřového hatchbacku zaujmou zvýrazněné boční prahy nebo na přání dodávaná 18palcová kola z lehkých slitin. Záď zase zdobí střešní spoiler zlepšující přítlak na zadní nápravě nebo chromovaná koncovka výfukového systému.

Při pohledu dovnitř zaujme sportovní volant nebo hliníkové pedály. Za příplatek si pak můžete objednat sportovní sedadla Recaro.

Z vrcholné varianty OPC čerpá i podvozek nového hatche. Corsa GSi využívá její sportovní naladění nebo brzdy s červeně lakovanými třmeny. Opel tudíž slibuje skvělé jízdní vlastnosti a vynikající brzdnou sílu.

To všechno vypadá dobře, proč tedy v titulku mluvíme o zklamání? Je to tím, že oficiální tisková zpráva vůbec nemluví o nabízených motorech, prý je oznámí až při zahájení prodeje. Kdyby ale v útrobách bušilo nějaké silné srdce, jistě by to automobilka zdůraznila, a tak můžeme jen předvídat, že maximem Corsy GSi bude 1.4 Turbo se 110 kW, které je dostupné už v rámci běžné nabídky. To by špatné nebylo, zároveň si ale říkáme, zda to na verzi GSi není málo? Podobně je tomu ale také u Insignie GSi, jejíž 2.0 Turbo (191 kW) a 2.0 CDTI BiTurbo (154 kW) seženete také u běžných variant tohoto modelu. Takže podle všeho půjde spíše o warm hatch než hot hatch...

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - lamal
22. 3. 2018 22:06
Re: Budu s Vámi polemizovat, pane Bureši
si si isty, ze ta corsa v EU vysla len ako OPC ? a si si isty tym, ze tento clanok mal skoncit pri 1.4T 150hp ? myslim, ze v hre o GSi je mozna aj ta 1.6t... mozno to tak nebude
22. 3. 2018 15:44
Fiat Punto
Je to taky příklad k jinému článku na auto.cz - p.Marchionne a jeho smutné plány s Fiatem: tady je vidět, jak se jiná značka snaží prodat i 11 let starou podstatu Punta. Tak se to dělá!
Punto je i po těch letech pořád jedno z nejpovedenějších aut své třídy a navíc je hezké. Řekl bych, že rozhodně hezčí než Corsa - no, vždyť ho ještě dělali u mistra Giugiara - je tu duch krásy a učelnosti.
22. 3. 2018 10:22
Re: Budu s Vámi polemizovat, pane Bureši
Fleetove emisie?

Asi si spocitali, ze predaju vcelku dost GSi a nechcu si navysovat emisnu pokutu, radsej idu do stylingu a miernych uprav. V konecnom dosledku asi aj dobre zarobia, kedze prirazka bude slusna a naklady na vyvoj nizke - odpad nutnost novej homologizacie ak uz maju Corsu so 150k 1.4t
Avatar - iudex
22. 3. 2018 09:29
Re: Budu s Vámi polemizovat, pane Bureši
Britské VXR modely sú to isté, čo kontinentálne OPC, len iné označenie.
Avatar - lamal
21. 3. 2018 17:53
Re: Budu s Vámi polemizovat, pane Bureši
samostatny vyvoj komplet noveho modelu kvoli sport verzii neplatilo ani v 90tkach.... dnes je sice vykon dostupny vsadepritomnym turbom, alee emisie su vec zapeklita... su radi ked na nejakom seriovom turbe maju setup co plni emisie aj naroky na spotrebu/ovladanie tak dnes je aj to jednoduche prifucknutie turbicka problem...

len sa mi to zda alebo uz aj predtym bola dostupna corsa 1.6 turbo ? nechapem preco by to malo koncit 1.4t 150k [odkaz]