Opel se elektromobilů nebojí, nástupce Ampery bude o dvě čísla menší

 

Hybridní Opel Ampera komerční úspěch nezaznamenal. Nahradí jej skutečný a o dost menší elektromobil bez zážehového motoru coby prodlužovače dojezdu.

Opel Ampera se spolu s dvojčetem Volt od Chevroletu stal evropským Vozem roku 2012. Komerční úspěch však nezaznamenal, hlavně kvůli vysoké ceně. U nás ji akce v případě „blesku“ srazily z původních 1,15 milionu korun pod milion korun, ale stejně to bylo hodně. Volt v nabídce českého zastoupení Chevroletu nikdy nefiguroval, jinde v Evropě ke koupi byl. Jeho dvojče se dá u Opelu ještě objednat. Skutečná spotřeba paliva se dokázala vyhoupnout i přes 6 l/100 km, běžné vozy nižší střední třídy s konvenčními naftovými motory nestojí šestimístnou sumu a za své služby žádají méně paliva. A v neposlední řadě polarizoval vnější design. Opely, chevrolety, ale i britské vauxhally a australské holdeny svůj alternativní pohon dávaly najevo pro veřejnost až příliš futuristickým oblekem.

V případě druhé generace Voltu představené letos v Detroitu se to změnilo. Osud novinky na starém kontinentu je ale nejasný. Chevrolet se stahuje a GM Europe se ubírá jinou cestou. Menší a čistě elektrickou. Ne, v útrobách vyvíjeného modelu už nenajdeme „range extender“, tedy prodlužovač celkového dojezdu. Žádný benzinový čtyřválec řady Ecotec, jen samotný elektromotor, články, potřebnou elektroniku a kabely. Platformu General Motors má, jako základ poslouží ta z minivozu Karl. Nové auto tedy bude o dvě třídy menší než Ampera.

Vývoj oznámil už loni v červenci Karl-Thomas Neumann, výkonný ředitel Opelu bez dalších podrobností. A i my jsme o něm psali. Je tedy zřejmé, že pod kapotou nezůstane ani nepřeplňovaný litrový tříválec s výkonem 55 kW, který má Karl zatím jako jedinou pohonnou jednotku. Spolu s „ekologičtější“ elektrickou by se dovnitř beztak nevešel. Důležitý je dojezd na jedno nabití, který se má pohybovat kolem 150 km. Samozřejmě v závislosti na počasí, zapnuté klimatizaci, rádiu a jízdě po různých typech komunikací, všechny jmenované faktory jej u tohoto typu vozidel ovlivňují. Před půl rokem se přitom ještě mluvilo akčním rádiu až 320 km díky novým blíže nespecifikovaným bateriím od LG Chem. Síla agregátu, ani typ akumulátoru zatím nejsou známy ani v tuto chvíli.

Samozřejmě se Karl na elektřinu může spolehnout na posílenou aerodynamiku a hlavně zcela novou příď včetně jiného tvaru hlavních světlometů. Předběžná vizualizace německého Auto Bildu dokonce naznačuje, že může vypadat docela jinak. Změnil se i časový údaj, nepřijde na trh v roce 2016, ale až o další dvě léta později. Kvůli své tvarové odlišnosti také zcela jistě dostane jiné jméno.

JAKE.AUTO.CZ: Opel Karl (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze

Hypermarkety Globus jsou druhým velkým obchodníkem, který…

Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů

Úchvatně vypadající starověké Řecko hráče Assassin’s…

 
Zdroj: Auto bild, WorldCarFans

Štítky Opel Elektromobil Minivozy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



Euro NCAP 2017: Opel Karl – Tři hvězdy namísto dosavadních čtyř hvězd Euro NCAP 2017: Opel Karl – Tři hvězdy namísto dosavadních čtyř hvězd

Opel Karl posloužil organizaci Euro NCAP k předvedení…

Euro NCAP 2015: Opel Karl – Čtyři hvězdy, ale jen těsně Euro NCAP 2015: Opel Karl – Čtyři hvězdy, ale jen těsně

Nový minivůz značky Opel na plný počet hvězd nedosáhl…

 



 
Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Dnes 14:50

Španělská automobilka opět využívá továrny dalšího člena VW Group. Nové Tarraco začíná vyrábět v domovském závodě mateřského Volkswagenu.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Když se celosvětově uznávaný mezinárodní zločinec ohlédne za svou celoživotní kariérou, najednou musí…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…