Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia: Adaptive 4x4 nyní také s 2,0 CDTi (118 kW)

Diskuze (34)
Opel zahájil výrobu modelu Insignia s dieselovým motorem a pohonem všech kol. Ten se dosud nabízel jen s vrcholnými zážehovými motorizacemi.

Opel Insignia se prodává již téměř rok a půl. Za tu dobu nejen získal titul Auto roku 2009 a další ocenění, ale především Opelu přinesl 230 tisíc objednávek. Dohromady na 11 evropských trzích drží tento model pozici nejprodávanějšího nebo druhého nejprodávanějšího vozu střední třídy.

Další zákazníky by mohla oslovit nová možnost kombinace dieselového motoru a pohonu všech kol. Ten se zatím nabízel za příplatek k motoru 2,0 Turbo (162 kW) a standardně pro 2,8 V6 Turbo (191 kW) a Insignii OPC (238 kW). Nová verze ho zkombinuje s nejsilnějším vznětovým motorem 2,0 CDTi o výkonu 118 kW.

K rozšíření nabídky pohonu všech kol se Opel rozhodl mimo jiné pod vlivem skutečnosti, že u motoru 2,0 Turbo si za tuto možnost připlatilo 45 % zákazníků. Nová verze navíc bude představovat značnou konkurenční výhodu – z mainstreamových značek nabízí kombinaci dieselového motoru a pohonu 4x4 ve střední třídě jen Alfa Romeo 159, Subaru Legacy, Škoda Superb, VW Passat a prémiové automobilky.

Systém Adaptive 4x4 spolupracuje s adaptivními tlumiči Flex Ride a elektronicky řízeným zadním samosvorným diferenciálem eLSD. K pohonu všech kol využívá spojku Haldex 4. generace. Díky ní systém reaguje proaktivně – zadní kola se připojují plynule a v předstihu ještě před kritickou situací. Naopak v bezpečných podmínkách (např. na suchu při jízdě po dálnici) je zadní náprava zcela odpojená, aby se minimalizovaly ztráty v pohonném ústrojí.

Elektronicky řízený diferenciál zlepšuje ovladatelnost v zatáčkách i trakční schopnosti v extrémních situacích. Díky tomu se Insignia dokáže sama vyprostit například v okamžiku, kdy auto uvázne na sněhu (na písku, v bahně) a jen jedno zadní kolo má dostatečnou trakci.

Diskuze (34)
11. 6. 2010 08:08
Re: motor
to uz je ale chyba oplu ze nedokazal dobre utlmit ten diesel a dalsia vec je ze insignia je dost tazka.. Skus si vyskusat napriklad astru s 1,9CDTi 110KW, to budes vidiet. Alebo Nove bravo s 1,6 diesel, uvidis ako sa da ist 160 na 6-tke a nepocut nic v kabine.. Takisto alfa 159 po zostihlovacej kure tusim z 2009 je s 1,9 110KW dost prijemne vozenie.
10. 6. 2010 18:58
Re: motor
Já jsem nedávno také vybíral auto a byl i u Opelu a s Insignií 118 kw jel a bylo to zlé 8-s . Hlučný a nekultivovaný motor a na 118 kw bych ho také netipoval. A pak jsem ho v dálničním nájezdu málem přetočil . tam kde se dalo jet s tenkrát mnou provozovaným Mondeem cca o 10 km rychleji opel kolaboval. ale jinak je hezká . Vyvstalé potíže s Bi turbem mě jen utvrdily , že to ještě není ono a opel musí ještě přidat design je už v pořádku teď už jen ta technika.Mám ten pocit, že by měl být letos i s3,0 naftou.
5. 6. 2010 21:36
Re: motor
jj dychaj zhlboka, bohuzial to tak nie je.. VW diesle nikdy nedosiahnu na fiatacke.. Fiatacke diesle su proste spicka v maloobjemoch do 4 valcov.
5. 6. 2010 08:36
Re: bi-turbo
Supr fotky, vypadá to, že to bude fakt krasavice ;-)
4. 6. 2010 14:25
Re: Insignia MY 2011
Nový modelový rok nabíhá (nejen) u Opelu zhruba v polovině předchozího roku. Konkrétně vylepšená Insignia MY 2011 bude (na německém trhu) dostupná v srpnu. ;-)