Opel Insignia: Adaptive 4x4 nyní také s 2,0 CDTi (118 kW)
Opel Insignia se prodává již téměř rok a půl. Za tu dobu nejen získal titul Auto roku 2009 a další ocenění, ale především Opelu přinesl 230 tisíc objednávek. Dohromady na 11 evropských trzích drží tento model pozici nejprodávanějšího nebo druhého nejprodávanějšího vozu střední třídy.
Další zákazníky by mohla oslovit nová možnost kombinace dieselového motoru a pohonu všech kol. Ten se zatím nabízel za příplatek k motoru 2,0 Turbo (162 kW) a standardně pro 2,8 V6 Turbo (191 kW) a Insignii OPC (238 kW). Nová verze ho zkombinuje s nejsilnějším vznětovým motorem 2,0 CDTi o výkonu 118 kW.
K rozšíření nabídky pohonu všech kol se Opel rozhodl mimo jiné pod vlivem skutečnosti, že u motoru 2,0 Turbo si za tuto možnost připlatilo 45 % zákazníků. Nová verze navíc bude představovat značnou konkurenční výhodu – z mainstreamových značek nabízí kombinaci dieselového motoru a pohonu 4x4 ve střední třídě jen Alfa Romeo 159, Subaru Legacy, Škoda Superb, VW Passat a prémiové automobilky.
Systém Adaptive 4x4 spolupracuje s adaptivními tlumiči Flex Ride a elektronicky řízeným zadním samosvorným diferenciálem eLSD. K pohonu všech kol využívá spojku Haldex 4. generace. Díky ní systém reaguje proaktivně – zadní kola se připojují plynule a v předstihu ještě před kritickou situací. Naopak v bezpečných podmínkách (např. na suchu při jízdě po dálnici) je zadní náprava zcela odpojená, aby se minimalizovaly ztráty v pohonném ústrojí.
Elektronicky řízený diferenciál zlepšuje ovladatelnost v zatáčkách i trakční schopnosti v extrémních situacích. Díky tomu se Insignia dokáže sama vyprostit například v okamžiku, kdy auto uvázne na sněhu (na písku, v bahně) a jen jedno zadní kolo má dostatečnou trakci.