Opel Insignia Country Tourer odhaluje české ceny. Zvýšenému kombi v základu chybí čtyřkolka
Opel rozšiřuje nabídku modelu Insignia o zvýšené oplastované kombi nazvané Country Tourer. Na českém trhu v základu přijde na 649.900 korun, což je částka, za níž dostanete benzinový čtyřválec 1.5 Turbo o výkonu 103 kW kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol mu však chybí, podobně jako u vybrané konkurence je nabízen jen pro vybrané jednotky.
Zájemci o čtyřkolku musí v případě zájmu o benzinový motor sáhnout až po vrcholném dvoulitru se 191 kW, u něhož je pohon všech kol standardem, stejně jako spolupráce s osmistupňovou automatickou převodovkou. Za tuto kombinaci přitom zaplatíte 879.900 korun. Pokud byste chtěli levnější čtyřkolku, je řešením turbodiesel 2.0 CDTI (125 kW). S ním a šestistupňovým manuálem pohon 4x4 přijde na 845.900 korun.
Naopak pokud byste se chtěli rozšoupnout, je tady ještě vznětový dvoulitr s dvojitým přeplňováním o výkonu 154 kW, který v kombinaci s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem přijde na stále přijatelných 925.900 korun.
Základní výbava Insignie Country Tourer je přitom slušná. Zahrnuje bezklíčový vstup do vozu, přední mlhovky, dešťový a světelný senzor, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a sedmi reproduktory.
Součástí standardní výbavy je též kožený volant, čalounění kombinující látku s kůží, ambientní osvětlení, stříbrné střešní ližiny nebo 18palcová kola z lehkých slitin. O bezpečnost se stará šest airbagů nebo varování před vybočením z jízdního pruhu, autu nechybí ani tempomat. Při pořízení 2.0 Turbo nebo 2.0 CDTI pak dostanete v sérii také adaptivní podvozek.
Opel Insignia Country Tourer – české ceny | ||||||
Motor | 1.5 Turbo | 1.5 Turbo | 2.0 Turbo | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI Bi-Turbo |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1490 | 1490 | 1998 | 1956 | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 103/5600 | 122/5600 | 191/5300 | 125/3750 | 125/3750 | 154/? |
Točivý moment [N.m/min] | 250/2000-4100 | 250/2000-4500 | 400/2500-4000 | 400/1750-2500 | 400/1750-2500 | ? |
Převodovka | 6M | 6M (6A)* | 8A | 6M (8A)* | 6M | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 213 | ? (210) | 242 | 220 (218) | 218 | ? |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | ? (9,9) | 7,7 | 9,2 (9,4) | 9,9 | ? |
Komb. spotřeba [l/100 km] | ? | 6,4 (6,5) | 8,9 | 5,5 (6,0) | 6,5 | ? |
Základní cena [Kč] | 649.900 | 669.900 | 879.900 | 795.900 | 845.900 | 925.900 |
*Za automatickou převodovku se připlácí 40.000 korun |
Při zájmu o širší výbavu je ideální se porozhlédnout po zvýhodněných balíčcích. Zimní sada s vyhřívaným čelním sklem, volantem i předními sedadly přijde na 17.000 korun, navigace včetně hudebního systému Bose na 25.000 korun, zatímco za Sadu Driver Assistance 4 zahrnující automatický parkovací asistent, hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kameru a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka dáte 30.000 korun. Adaptivní diodové světlomety pak včetně parkovacích senzorů vpředu a vzadu stojí 35.000 korun.
Insignii Country Tourer na první pohled poznáte pomocí oplastované karoserie, která je díky tomu lépe chráněná při jízdě mimo zpevněné cesty. Kvůli tomu vůz dostal rovněž zvýšenou světlou výšku, a to o 20 milimetrů. Pohon všech kol je stejně jako u běžné Insignie tvořen pomocí systému od firmy GKN, což znamená použití trojdílného kardanu pomáhajícího s efektivním přenosem hnací síly a hlavně dvojice mokrých vícelamelových spojek, které suplují funkci aktivního diferenciálu.
Opel Insignia Country Tourer – srovnání s konkurencí | |||||
Model | Opel Insignia Country Tourer | Audi A4 allroad | Peugeot 508 RXH | Volvo V60 Cross Country | VW Passat Alltrack |
Motor | 2.0 CDTI | 2.0 TDI | 2.0 BlueHDi | D4 Drive-E | 2.0 TDI |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x2 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1968 | 1997 | 1969 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 125/3750 | 120/3000-4200 | 133/3750 | 140/4250 | 140/3600-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1750-2500 | 400/1750-2750 | 400/2000 | 400/1750-2500 | 400/1900-3300 |
Převodovka | 8A | 7DS | 6A | 8A | 6DS |
Max. rychlost [km/h] | 218 | 210 | 220 | 225 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,4 | 8,3 | 8,9 | 7,7 | 7,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 4,9 | 4,6 | 4,4 | 5,1 |
Cena [Kč] | 835.900 | 1.170.600 | 850.000 | 1.021.600 | 1.046.900 |