Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia Country Tourer odhaluje české ceny. Zvýšenému kombi v základu chybí čtyřkolka

David Bureš
Diskuze (49)
Zvýšené kombi nabízí výběr mezi pěti motory, třemi zážehovými a dvěma vznětovými. Pohon všech kol je dostupný jen pro některé.

Opel rozšiřuje nabídku modelu Insignia o zvýšené oplastované kombi nazvané Country Tourer. Na českém trhu v základu přijde na 649.900 korun, což je částka, za níž dostanete benzinový čtyřválec 1.5 Turbo o výkonu 103 kW kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Pohon všech kol mu však chybí, podobně jako u vybrané konkurence je nabízen jen pro vybrané jednotky.

Zájemci o čtyřkolku musí v případě zájmu o benzinový motor sáhnout až po vrcholném dvoulitru se 191 kW, u něhož je pohon všech kol standardem, stejně jako spolupráce s osmistupňovou automatickou převodovkou. Za tuto kombinaci přitom zaplatíte 879.900 korun. Pokud byste chtěli levnější čtyřkolku, je řešením turbodiesel 2.0 CDTI (125 kW). S ním a šestistupňovým manuálem pohon 4x4 přijde na 845.900 korun.

Naopak pokud byste se chtěli rozšoupnout, je tady ještě vznětový dvoulitr s dvojitým přeplňováním o výkonu 154 kW, který v kombinaci s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem přijde na stále přijatelných 925.900 korun.

Základní výbava Insignie Country Tourer je přitom slušná. Zahrnuje bezklíčový vstup do vozu, přední mlhovky, dešťový a světelný senzor, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a sedmi reproduktory.

Součástí standardní výbavy je též kožený volant, čalounění kombinující látku s kůží, ambientní osvětlení, stříbrné střešní ližiny nebo 18palcová kola z lehkých slitin. O bezpečnost se stará šest airbagů nebo varování před vybočením z jízdního pruhu, autu nechybí ani tempomat. Při pořízení 2.0 Turbo nebo 2.0 CDTI pak dostanete v sérii také adaptivní podvozek.

Opel Insignia Country Tourer – české ceny
Motor1.5 Turbo1.5 Turbo2.0 Turbo2.0 CDTI2.0 CDTI2.0 CDTI Bi-Turbo
Pohon4x24x24x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]149014901998195619561956
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/5600122/5600191/5300125/3750125/3750154/?
Točivý moment [N.m/min]250/2000-4100250/2000-4500400/2500-4000400/1750-2500400/1750-2500?
Převodovka6M6M (6A)*8A6M (8A)*6M8A
Max. rychlost [km/h]213? (210)242220 (218)218?
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,5? (9,9)7,79,2 (9,4)9,9?
Komb. spotřeba [l/100 km]?6,4 (6,5)8,95,5 (6,0)6,5?
Základní cena [Kč]649.900669.900879.900795.900845.900925.900
*Za automatickou převodovku se připlácí 40.000 korun

Při zájmu o širší výbavu je ideální se porozhlédnout po zvýhodněných balíčcích. Zimní sada s vyhřívaným čelním sklem, volantem i předními sedadly přijde na 17.000 korun, navigace včetně hudebního systému Bose na 25.000 korun, zatímco za Sadu Driver Assistance 4 zahrnující automatický parkovací asistent, hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kameru a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka dáte 30.000 korun. Adaptivní diodové světlomety pak včetně parkovacích senzorů vpředu a vzadu stojí 35.000 korun.

Insignii Country Tourer na první pohled poznáte pomocí oplastované karoserie, která je díky tomu lépe chráněná při jízdě mimo zpevněné cesty. Kvůli tomu vůz dostal rovněž zvýšenou světlou výšku, a to o 20 milimetrů. Pohon všech kol je stejně jako u běžné Insignie tvořen pomocí systému od firmy GKN, což znamená použití trojdílného kardanu pomáhajícího s efektivním přenosem hnací síly a hlavně dvojice mokrých vícelamelových spojek, které suplují funkci aktivního diferenciálu.

Video se připravuje ...

Opel Insignia Country Tourer – srovnání s konkurencí
ModelOpel Insignia Country TourerAudi A4 allroadPeugeot 508 RXHVolvo V60 Cross CountryVW Passat Alltrack
Motor2.0 CDTI2.0 TDI2.0 BlueHDiD4 Drive-E2.0 TDI
Pohon4x24x44x24x24x4
Zdvihový objem [cm3]19561968199719691968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]125/3750120/3000-4200133/3750140/4250140/3600-4000
Točivý moment [N.m/min]400/1750-2500400/1750-2750400/2000400/1750-2500400/1900-3300
Převodovka8A7DS6A8A6DS
Max. rychlost [km/h]218210220225220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,48,38,97,77,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,04,94,64,45,1
Cena [Kč]835.9001.170.600850.0001.021.6001.046.900

David Bureš
Diskuze (49)
16. 8. 2017 18:00
Re: Passat vs Insig
Protože to není ověřený homologovaný údaj a koncern VW toho tradičně využívá, když do tabulek dává optimistické údaje pro ty co rádi srovnávají auta v excelu...
16. 8. 2017 12:30
Re: Cena
IKEA už není vlastněná neziskovou organizací? Už si neposílají licenční poplatky přes Karibik? Kdysi mě to jejich schéma pobavilo.
16. 8. 2017 12:22
Re: Cena
500e není běžný model.

Ano, můžou akceptovat ztrátu. Ale nebýt schopen pokrýt variabilní náklady je už hodně silné kafe. Spíš dotují vývoj, kde je šance, že získané znalosti uplatní i jinde. Nebo marketing (o tom taková auta bývají).

Když se objevují takové ty články, kde píší, kolik která automobilka prodělává na kusu, tak prostě vezmou EBIT a vydělí ho počtem kusů. Nelze to však interpretovat tak, že by víc kusů znamenalo větší ztrátu. Automobilky mají spoustu fixních nákladů. A ve chvíli, kdy ti začnou klesat prodeje, je vždy výzvou zeštíhlovat. Jako jiné velké podniky, automobilky bývají zkostnatělé.
15. 8. 2017 21:34
Re: Cena
Takové běžné modely samozřejmě existují, když chce firma získat tržní podíly, ne vždy to ovšem přizná, tady to přiznal přímo šéf FCA
[odkaz]
15. 8. 2017 21:22
Re: Cena
IKEA vloni vykázala hrubý zisk 16 mld. eur, který řádně přiznala a zdanila v Holandsku, takže to určitě není příklad firmy, která nemá zisky a vyvádí je někam do tramtárie.