Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy

Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy

 
 

Ačkoliv převažujícím trendem na poli „zelených“ vozů je zástavba upraveného slabšího vznětového motoru či dokonce hybridní pohonné soustavy, u Opelu na to šli jinak.

Vzali existující, už tak poměrně úsporný čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o nejvyšším výkonu 118 kW a obdařili jej systémem CleanTech. Ten reguluje spalovací proces prostřednictvím elektroniky - přizpůsobení vstřikování nafty aktuálním parametrům tak probíhá v reálném čase.

Piezoelektrické senzory tlaku ve válcích vestavěné do žhavicích svíček měří tlaky při spalování samostatně v každém válci. Získaná data se přenášejí do centrální řídicí jednotky motoru, která potom adekvátně nastavuje objem a čas vstřikování paliva. Systém tak zabezpečuje, že motor vždy pracuje s optimální účinností. Spotřeba tedy o kousek klesne. Filtr pevných částic DPF je montován standardně.

To ale není zdaleka jediná úprava modelu ecoFLEX. Velká pozornost byla věnována aerodynamice vozu. Koeficient aerodynamického odporu cx se snížil z hodnoty 0,28 na 0,26, což je velmi dobrý výsledek. Ono snížení o dvě setiny má na svědomí zakrytování spodku vozu v místě palivové nádrže (-0,009), upravený přední spoiler (-0,003), o 10 mm snížená světlá výška vozu (-0,002), zaslepení horní mřížky chladiče (-0,005) jakož i optimalizace proudění vzduchu spodní mřížkou ke chladiči (-0,001). Vzhledem k zaslepení horní mřížky chladiče se prý úprava ecoFLEX nedoporučuje, pokud plánujete tahat za Insignií těžší přívěs, zvlášť do teplých krajin.

Kromě výše zmíněných úprav je prodloužen stálý převod standardně dodávané šestistupňové převodovky z 3,53 na 3,09, přičemž první dva stupně jsou nastaveny více do rychla. Při rozjezdech se tak motor nedusí a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h (9,5 sekundy) je stejná jako u klasické verze. Posledním velkým pomocníkem v boji s útratou za naftu jsou pneumatiky Michelin 225/55 R17 s nízkým valivým odporem.

Udávané průměrné spotřebě 4,2 litru nafty na 100 kilometrů při jízdě mimo město se nám u takto velkého sedanu nechtělo moc věřit. Navíc, k provozní hmotnosti 1613 kilogramů, nám ve voze přibyli dva pasažéři, takže celková hmotnost vozu při našich prvních jízdách se dosti výrazně blížila hodnotě 1,8 tuny. A s tím opravdu eko-rallye úspěšně jezdit nejdou...nebo ano?

Sedan - vznětové motory2,0 CDTI Ecotec (81 kW)2,0 CDTI Ecotec (96 kW)2,0 CDTI Ecotec (118 kW)2,0 CDTI ecoFLEX (118 kW)2,0 CDTI Biturbo Ecotec (140 kW)
Zdvihový objem [cm3]19561956195619561956
Válce/ventily3990739907399073990739907
Nejvyšší výkon [kW/min-1]81/400096/4000118/4000118/4000140/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]260 (320*) /1750-2500300 (320*) /1750-2500350 (380*) /1750-2500350 (380*) /1750-2500400 /2000
Max. rychlost [km/h]190205 (204)218 (215)221224 (221)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,111,1 (11,2)9,5 (9,6)9,58,8 (9,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,8 (6,7)5,8 (6,7)5,26,7 (7,7)
Spotřeba ve městě [l/100 km]7,77,7 (9,2)7,7 (9,2)6,8-
Spotřeba mimo město[l/100 km]4,74,7 (5,2)4,7 (5,2)4,2-
Cena notchbacku ve výbavě Insignia [Kč]619.900644.900---
Cena notchbacku ve výbavě Edition [Kč]664.900689.900704.900714.900744.900
Cena notchbacku ve výbavě Sport [Kč]-734.900749.900759.900824.900
Cena notchbacku ve výbavě Cosmo [Kč]-729.900744.900754.900814.900
* - při využití funkce Overboost

Vyrážíme s Insignií ecoFLEX z parkoviště frankfurtského letiště a nulujeme ukazatel spotřeby. Cílem naší přibližně 150 kilometrů dlouhé trasy je jet šetrně, ale zase se úplně neloudat, abychom stihli oběd. Pomalu zrychlujeme na 100 km/h, což považujeme za rozumné dálniční ekotempo a řadíme šestku. Motor si díky dlouhému převodu lehce přidušeně pobrukuje, jeho zvuk i dynamický projev se prý od klasické Insignie 2.0 CDTI neliší – a není důvod nevěřit, posádka opravdu není hlukem ani vibracemi některak obtěžována a vůz díky točivému momentu 350 Nm (380 Nm krátkodobě) již od 1750 otáček zrychluje příjemně svižně. To ale moc nezkoušíme, přeci jen, vrozená soutěživost nám velí porazit ostatní české posádky.

Trasa vedla zhruba ze 60 % po dálnici, zbytek zahrnovaly okresní silnice a jeden průjezd městem právě v odpolední špičce. Spotřeba se během ekologické jízdy nejenže dostala pod cílových 4,2 litru nafty na 100 kilometrů, ale palubní počítač nám dokonce ukázal hodnotu 3,6 litru!

Na cestě zpět jsme opět počítač vynulovali, ovšem tentokráte jsme jeli o poznání svižněji a na dálnici se podívali i do trojciferných rychlostí, začínajících dvojkou. Podíl okresek byl o něco větší, konečná spotřeba je ale přesto působivá – jeli jsme v průměru za 5,9 litru nafty na 100 km.

Příplatek za verzi ecoFLEX je oproti standardní verzi se stejným motorem (sedany: 4.dv. notchback, 5.dv. liftback a kombi) velmi přívětivých 10 tisíc korun. A proč tedy Opel nenabízí tuto úpravu sériově? Inu, třeba právě kvůli milovníkům obytných přívěsů – ať tedy vyšší náklady na testy v aerodynamickém tunelu nese opravdu jen ten, kdo těží z jejich benefitů.

Nakonec jenom několik organizačních poznámek. Modely ecoFLEX ještě u českých dealerů neuvidíte, dorazit by měly až v září (objednávat je ale pochopitelně lze). Někdy během podzimu by také měla být k dispozici Insignia s dvojitě přeplňovaným vznětovým dvoulitrem o výkonu 140 kW.

A nakonec asi zklameme ty, kteří se po v médiích ohlášeném masivním zlevňování chystali koupit si nějaký Opel s velkou (prý až 40%) slevou. Bohužel, podle vedení českého Opelu je to typická letní kachna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí? Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí?

Nejvyšší nástupní mzda čeká na absolventy vysokých škol v…

Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii

Skotský parlament vyslovil souhlas s vypsáním nového…

Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta

První kandidát na úřad hlavy státu, který má šanci…

VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě

Až šest miliard korun chce Norsko investovat do nového…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Dnes 19:52

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Karel z Prostřeno Primě zavařil: Sdružení lidí s Tourettovým syndromem si stěžuje

Karel z Prostřeno Primě zavařil: Sdružení lidí s…

Celý minulý týden Karel Ondrka (28) v Prostřeno! předstíral, že trpí Tourettovým syndromem, a štěkal po hostech…

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

 

iSport.cz

Další plány Strachové? Být domácí paní, studovat a nepadat únavou

Další plány Strachové? Být domácí paní, studovat a…

Předstoupila před novináře a začala s připraveným prohlášením, které ale málokterý fanoušek lyžování chtěl…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…