Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy

Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy

 
 

Ačkoliv převažujícím trendem na poli „zelených“ vozů je zástavba upraveného slabšího vznětového motoru či dokonce hybridní pohonné soustavy, u Opelu na to šli jinak.

Vzali existující, už tak poměrně úsporný čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o nejvyšším výkonu 118 kW a obdařili jej systémem CleanTech. Ten reguluje spalovací proces prostřednictvím elektroniky - přizpůsobení vstřikování nafty aktuálním parametrům tak probíhá v reálném čase.

Piezoelektrické senzory tlaku ve válcích vestavěné do žhavicích svíček měří tlaky při spalování samostatně v každém válci. Získaná data se přenášejí do centrální řídicí jednotky motoru, která potom adekvátně nastavuje objem a čas vstřikování paliva. Systém tak zabezpečuje, že motor vždy pracuje s optimální účinností. Spotřeba tedy o kousek klesne. Filtr pevných částic DPF je montován standardně.

To ale není zdaleka jediná úprava modelu ecoFLEX. Velká pozornost byla věnována aerodynamice vozu. Koeficient aerodynamického odporu cx se snížil z hodnoty 0,28 na 0,26, což je velmi dobrý výsledek. Ono snížení o dvě setiny má na svědomí zakrytování spodku vozu v místě palivové nádrže (-0,009), upravený přední spoiler (-0,003), o 10 mm snížená světlá výška vozu (-0,002), zaslepení horní mřížky chladiče (-0,005) jakož i optimalizace proudění vzduchu spodní mřížkou ke chladiči (-0,001). Vzhledem k zaslepení horní mřížky chladiče se prý úprava ecoFLEX nedoporučuje, pokud plánujete tahat za Insignií těžší přívěs, zvlášť do teplých krajin.

Kromě výše zmíněných úprav je prodloužen stálý převod standardně dodávané šestistupňové převodovky z 3,53 na 3,09, přičemž první dva stupně jsou nastaveny více do rychla. Při rozjezdech se tak motor nedusí a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h (9,5 sekundy) je stejná jako u klasické verze. Posledním velkým pomocníkem v boji s útratou za naftu jsou pneumatiky Michelin 225/55 R17 s nízkým valivým odporem.

Udávané průměrné spotřebě 4,2 litru nafty na 100 kilometrů při jízdě mimo město se nám u takto velkého sedanu nechtělo moc věřit. Navíc, k provozní hmotnosti 1613 kilogramů, nám ve voze přibyli dva pasažéři, takže celková hmotnost vozu při našich prvních jízdách se dosti výrazně blížila hodnotě 1,8 tuny. A s tím opravdu eko-rallye úspěšně jezdit nejdou...nebo ano?

Sedan - vznětové motory2,0 CDTI Ecotec (81 kW)2,0 CDTI Ecotec (96 kW)2,0 CDTI Ecotec (118 kW)2,0 CDTI ecoFLEX (118 kW)2,0 CDTI Biturbo Ecotec (140 kW)
Zdvihový objem [cm3]19561956195619561956
Válce/ventily3990739907399073990739907
Nejvyšší výkon [kW/min-1]81/400096/4000118/4000118/4000140/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]260 (320*) /1750-2500300 (320*) /1750-2500350 (380*) /1750-2500350 (380*) /1750-2500400 /2000
Max. rychlost [km/h]190205 (204)218 (215)221224 (221)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,111,1 (11,2)9,5 (9,6)9,58,8 (9,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,8 (6,7)5,8 (6,7)5,26,7 (7,7)
Spotřeba ve městě [l/100 km]7,77,7 (9,2)7,7 (9,2)6,8-
Spotřeba mimo město[l/100 km]4,74,7 (5,2)4,7 (5,2)4,2-
Cena notchbacku ve výbavě Insignia [Kč]619.900644.900---
Cena notchbacku ve výbavě Edition [Kč]664.900689.900704.900714.900744.900
Cena notchbacku ve výbavě Sport [Kč]-734.900749.900759.900824.900
Cena notchbacku ve výbavě Cosmo [Kč]-729.900744.900754.900814.900
* - při využití funkce Overboost

Vyrážíme s Insignií ecoFLEX z parkoviště frankfurtského letiště a nulujeme ukazatel spotřeby. Cílem naší přibližně 150 kilometrů dlouhé trasy je jet šetrně, ale zase se úplně neloudat, abychom stihli oběd. Pomalu zrychlujeme na 100 km/h, což považujeme za rozumné dálniční ekotempo a řadíme šestku. Motor si díky dlouhému převodu lehce přidušeně pobrukuje, jeho zvuk i dynamický projev se prý od klasické Insignie 2.0 CDTI neliší – a není důvod nevěřit, posádka opravdu není hlukem ani vibracemi některak obtěžována a vůz díky točivému momentu 350 Nm (380 Nm krátkodobě) již od 1750 otáček zrychluje příjemně svižně. To ale moc nezkoušíme, přeci jen, vrozená soutěživost nám velí porazit ostatní české posádky.

Trasa vedla zhruba ze 60 % po dálnici, zbytek zahrnovaly okresní silnice a jeden průjezd městem právě v odpolední špičce. Spotřeba se během ekologické jízdy nejenže dostala pod cílových 4,2 litru nafty na 100 kilometrů, ale palubní počítač nám dokonce ukázal hodnotu 3,6 litru!

Na cestě zpět jsme opět počítač vynulovali, ovšem tentokráte jsme jeli o poznání svižněji a na dálnici se podívali i do trojciferných rychlostí, začínajících dvojkou. Podíl okresek byl o něco větší, konečná spotřeba je ale přesto působivá – jeli jsme v průměru za 5,9 litru nafty na 100 km.

Příplatek za verzi ecoFLEX je oproti standardní verzi se stejným motorem (sedany: 4.dv. notchback, 5.dv. liftback a kombi) velmi přívětivých 10 tisíc korun. A proč tedy Opel nenabízí tuto úpravu sériově? Inu, třeba právě kvůli milovníkům obytných přívěsů – ať tedy vyšší náklady na testy v aerodynamickém tunelu nese opravdu jen ten, kdo těží z jejich benefitů.

Nakonec jenom několik organizačních poznámek. Modely ecoFLEX ještě u českých dealerů neuvidíte, dorazit by měly až v září (objednávat je ale pochopitelně lze). Někdy během podzimu by také měla být k dispozici Insignia s dvojitě přeplňovaným vznětovým dvoulitrem o výkonu 140 kW.

A nakonec asi zklameme ty, kteří se po v médiích ohlášeném masivním zlevňování chystali koupit si nějaký Opel s velkou (prý až 40%) slevou. Bohužel, podle vedení českého Opelu je to typická letní kachna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…