Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy

Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy

 
 

Ačkoliv převažujícím trendem na poli „zelených“ vozů je zástavba upraveného slabšího vznětového motoru či dokonce hybridní pohonné soustavy, u Opelu na to šli jinak.

Vzali existující, už tak poměrně úsporný čtyřválcový turbodiesel 2.0 CDTI o nejvyšším výkonu 118 kW a obdařili jej systémem CleanTech. Ten reguluje spalovací proces prostřednictvím elektroniky - přizpůsobení vstřikování nafty aktuálním parametrům tak probíhá v reálném čase.

Piezoelektrické senzory tlaku ve válcích vestavěné do žhavicích svíček měří tlaky při spalování samostatně v každém válci. Získaná data se přenášejí do centrální řídicí jednotky motoru, která potom adekvátně nastavuje objem a čas vstřikování paliva. Systém tak zabezpečuje, že motor vždy pracuje s optimální účinností. Spotřeba tedy o kousek klesne. Filtr pevných částic DPF je montován standardně.

To ale není zdaleka jediná úprava modelu ecoFLEX. Velká pozornost byla věnována aerodynamice vozu. Koeficient aerodynamického odporu cx se snížil z hodnoty 0,28 na 0,26, což je velmi dobrý výsledek. Ono snížení o dvě setiny má na svědomí zakrytování spodku vozu v místě palivové nádrže (-0,009), upravený přední spoiler (-0,003), o 10 mm snížená světlá výška vozu (-0,002), zaslepení horní mřížky chladiče (-0,005) jakož i optimalizace proudění vzduchu spodní mřížkou ke chladiči (-0,001). Vzhledem k zaslepení horní mřížky chladiče se prý úprava ecoFLEX nedoporučuje, pokud plánujete tahat za Insignií těžší přívěs, zvlášť do teplých krajin.

Kromě výše zmíněných úprav je prodloužen stálý převod standardně dodávané šestistupňové převodovky z 3,53 na 3,09, přičemž první dva stupně jsou nastaveny více do rychla. Při rozjezdech se tak motor nedusí a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h (9,5 sekundy) je stejná jako u klasické verze. Posledním velkým pomocníkem v boji s útratou za naftu jsou pneumatiky Michelin 225/55 R17 s nízkým valivým odporem.

Udávané průměrné spotřebě 4,2 litru nafty na 100 kilometrů při jízdě mimo město se nám u takto velkého sedanu nechtělo moc věřit. Navíc, k provozní hmotnosti 1613 kilogramů, nám ve voze přibyli dva pasažéři, takže celková hmotnost vozu při našich prvních jízdách se dosti výrazně blížila hodnotě 1,8 tuny. A s tím opravdu eko-rallye úspěšně jezdit nejdou...nebo ano?

Sedan - vznětové motory2,0 CDTI Ecotec (81 kW)2,0 CDTI Ecotec (96 kW)2,0 CDTI Ecotec (118 kW)2,0 CDTI ecoFLEX (118 kW)2,0 CDTI Biturbo Ecotec (140 kW)
Zdvihový objem [cm3]19561956195619561956
Válce/ventily3990739907399073990739907
Nejvyšší výkon [kW/min-1]81/400096/4000118/4000118/4000140/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]260 (320*) /1750-2500300 (320*) /1750-2500350 (380*) /1750-2500350 (380*) /1750-2500400 /2000
Max. rychlost [km/h]190205 (204)218 (215)221224 (221)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,111,1 (11,2)9,5 (9,6)9,58,8 (9,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,8 (6,7)5,8 (6,7)5,26,7 (7,7)
Spotřeba ve městě [l/100 km]7,77,7 (9,2)7,7 (9,2)6,8-
Spotřeba mimo město[l/100 km]4,74,7 (5,2)4,7 (5,2)4,2-
Cena notchbacku ve výbavě Insignia [Kč]619.900644.900---
Cena notchbacku ve výbavě Edition [Kč]664.900689.900704.900714.900744.900
Cena notchbacku ve výbavě Sport [Kč]-734.900749.900759.900824.900
Cena notchbacku ve výbavě Cosmo [Kč]-729.900744.900754.900814.900
* - při využití funkce Overboost

Vyrážíme s Insignií ecoFLEX z parkoviště frankfurtského letiště a nulujeme ukazatel spotřeby. Cílem naší přibližně 150 kilometrů dlouhé trasy je jet šetrně, ale zase se úplně neloudat, abychom stihli oběd. Pomalu zrychlujeme na 100 km/h, což považujeme za rozumné dálniční ekotempo a řadíme šestku. Motor si díky dlouhému převodu lehce přidušeně pobrukuje, jeho zvuk i dynamický projev se prý od klasické Insignie 2.0 CDTI neliší – a není důvod nevěřit, posádka opravdu není hlukem ani vibracemi některak obtěžována a vůz díky točivému momentu 350 Nm (380 Nm krátkodobě) již od 1750 otáček zrychluje příjemně svižně. To ale moc nezkoušíme, přeci jen, vrozená soutěživost nám velí porazit ostatní české posádky.

Trasa vedla zhruba ze 60 % po dálnici, zbytek zahrnovaly okresní silnice a jeden průjezd městem právě v odpolední špičce. Spotřeba se během ekologické jízdy nejenže dostala pod cílových 4,2 litru nafty na 100 kilometrů, ale palubní počítač nám dokonce ukázal hodnotu 3,6 litru!

Na cestě zpět jsme opět počítač vynulovali, ovšem tentokráte jsme jeli o poznání svižněji a na dálnici se podívali i do trojciferných rychlostí, začínajících dvojkou. Podíl okresek byl o něco větší, konečná spotřeba je ale přesto působivá – jeli jsme v průměru za 5,9 litru nafty na 100 km.

Příplatek za verzi ecoFLEX je oproti standardní verzi se stejným motorem (sedany: 4.dv. notchback, 5.dv. liftback a kombi) velmi přívětivých 10 tisíc korun. A proč tedy Opel nenabízí tuto úpravu sériově? Inu, třeba právě kvůli milovníkům obytných přívěsů – ať tedy vyšší náklady na testy v aerodynamickém tunelu nese opravdu jen ten, kdo těží z jejich benefitů.

Nakonec jenom několik organizačních poznámek. Modely ecoFLEX ještě u českých dealerů neuvidíte, dorazit by měly až v září (objednávat je ale pochopitelně lze). Někdy během podzimu by také měla být k dispozici Insignia s dvojitě přeplňovaným vznětovým dvoulitrem o výkonu 140 kW.

A nakonec asi zklameme ty, kteří se po v médiích ohlášeném masivním zlevňování chystali koupit si nějaký Opel s velkou (prý až 40%) slevou. Bohužel, podle vedení českého Opelu je to typická letní kachna.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila

Spojené státy po letech zpoždění a nečekaného prodražení…

Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily…

Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

 
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia ecoFLEX: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Dnes 08:00

V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy!




Blesk.cz

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

Přechod studené fronty tentokrát vyšel na neděli, ale i přes to, že oblačnosti i srážek bude více než v sobotu,…

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

 

iSport.cz

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat smíchu u lavičky

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat…

Poprvé se postavil na lavičku Sokolova v soutěžním zápase a svůj tým v poklidu dovedl do druhého kola…

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky, zamířil i na stadion

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky,…

Útočník Jaromír Jágr je zpět v Česku, kam přiletěl v pátek odpoledne. V sobotu se česká legenda objevila na…

 

Reflex.cz

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální anorexií trpí i muži

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální…

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli mohou mít muži mentální anorexii. Můj velmi dobrý známý měl matku…

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Fotograf Martin Straka se na Colours of Ostrava vyskytoval i závěrečný den festivalu. A opět z něj přinesl…