Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia Sports Tourer OPC: Superopel také s karoserií kombi (video)

Diskuze (15)
Opel Insignia OPC dostane svůj protějšek s karoserií kombi, který v názvu nese slova Sports Tourer. K zákazníkům se dostane v druhé polovině tohoto roku a bude nejvýkonnějším kombi Opel všech dob.

Historie kombi značky Opel je dlouhá 56 let – v roce 1953 se představil první model takového typu, Olympia Rekord Car-A-Van. Dlouhou dobu ale zůstávaly kombíky jen praktickou a stylovou karosářskou verzí, větší porce výkonu se jim u Opelu dostala až počátkem 90. let. Za předchůdce Insignie Sports Tourer je možné považovat Omegu Caravan 24V. S řadovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 150 kW byla ve své době nesilnějším mainstreamovým kombi.

Insignia Sports Tourer OPC navazuje na Vectru Caravan OPC, která měla premiéru při faceliftu v roce 2005, kdy nahradila Vectru Caravan 3,2 V6. Proti Vectře ale ostrá Insignia přináší několik podstatných novinek. O pohon se sice stará opět motor 2,8 V6 Turbo, jeho laděním ovšem konstruktéři zvýšili výkon z 206 na 239 kW. To je současně o 25 % víc, než dosahuje standardní Insignia 2,8 V6 Turbo (191 kW). Točivý moment vrcholí 435 Nm. Motor má mimo jiné nový výfukový trakt, který má nižší zpětné tlaky a autu dodává sportovnější zvuk.

Čas potřebný pro zrychlení na 100 km/h je 6,3 s, to je o 0,3 s pomaleji, než zvládá sedan Insignia OPC. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Velikost a využitelnost zavazadlového prostoru o objemu 540-1530 litrů zůstala nedotčena.

Nejvýkonnější Insignia se dále může pochlubit prvky, o kterých se majitelům Vectry OPC může nechat jen zdát. Přenos síly na kola obstarává systém Adaptive 4x4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem, který je obdobou XWD od Saabu. Insignia Sports Tourer OPC dále dostane mechatronický aktivní podvozek FlexRide a na zakázku navržený brzdový systém Brembo (přední kotouče s průměrem 355 mm). Standardem je šestistupňová manuální převodovka.

Insignia OPC se oproti verzi Sport s pohonem 4x4 přiblížila k asfaltu o 10 mm. Novinkou je přední náprava, jedná se o evoluci klasických vzpěr McPherson, které u Opelu říkají HiPerStrut. Prioritou byla pochopitelně lepší ovladatelnost. Ladění probíhalo na slavné Nordschleife, kde testovací vůz během 487 kol najezdil za 12 dní 10 tisíc km. Opel tuto zátěž přirovnává ke 180 tisícům km na běžných silnicích. Podvozek byl odladěn přímo pro Sports Tourer, který má jiné rozložení hmotnosti a umístění těžiště než sedan.

Ostrá verze vlajkové lodě Opelu se od svých slabších sourozenců liší i vzhledově. Nové jsou oba nárazníky, přední má dva takřka svislé vstupy vzduchu, do zadního byly integrovány koncovky výfuku. Součástí základní výbavy jsou devatenáctipalcová kola s pneumatikami rozměru 245/40, náročnější zákazníci budou moci zvolit dvacetipalcová s obutím 255/35. Interiéru dominují sportovní sedadla Recaro, volant má zploštělou spodní část, zaměření vozu odpovídá také design hlavice řadicí páky a grafika přístrojů.

Ve Velké Británii se na začátku léta začne prodávat verze s pravostranným řízením, nazvaná Vauxhall Insignia VXR Sports Tourer.

Diskuze (15)
Avatar - Katikakus
21. 5. 2009 16:06
Re: Mainstreamová stíhačka
:yes:
21. 5. 2009 12:09
Re: Mainstreamová stíhačka
Insignii urcite miri vysoko, taky se mit to moc libi. Otazka je kam miri management a financni stabilita firmy. Drzim Opelu palce, at to vsechno ustoji a mohou produkovat vic aut jako je toto :yes:
21. 5. 2009 11:47
Sympaťák...
:yes:
Avatar - Plautus
21. 5. 2009 11:30
Re: sexy
to som uviedol "len tak mimochodom" s tým VW, už možno menej prispievam, ale ešte stále, čo to prečítam a všimol som si, že pri kdejakej príležitosti rád obhájiš VW & group ;-) nič proti, tiež sa mi niektoré modely od "skupiny" páčia viac, iné menej a ďalšie vôbec, to je normálne...tú zaťaženosť na kombíky máme spoločnú, asi už viacej uvažujem prakticky, a preto mi začali byť od istého času bližšie a tiež je to tým, že výrobcovia si tento trend všimli a robia čím ďalej, tým viac šmrncovnejšie kombíky ;-)
Avatar - Plautus
21. 5. 2009 10:49
Re: sexy
pre každého je "sexy" niečo iné, pre Teba myslím hlavne výtvory od VW skupiny, čo mám možnosť si všímať, pre pelikoša i tento počin od Opla, pre mňa tiež, i keď kombi by som možno tiež zniesol skôr v klasickej verzii, limuzínku v športovej OPC, k tomu typu karosérie mi to viacej pasuje, ale zároveň netvrdím, že toto kombi sa mi nepáči...beriem to z hľadiska úžitku, pri kombi si cením úplne iné vlastnosti ako pri limuzíne, ale všetko je to iba vec pohľadu a isto sa nájde nemálo ľudí, ktorí radi tieto vlastnosti spoja...