Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Karl: Nejmenší blesk poprvé zazářil

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Opel představuje svůj nejmenší minivůz, opět nazvaný po jednom ze synů zakladatele původní firmy. Karl je nástupcem druhé generace Agily.

Zatímco dražší Adam míří výše, Karl je s délkou 3680 mm typickým dostupným městským minivozem. Nahrazuje Agilu B, kterou Rüsselsheim připravil ve spolupráci se Suzuki. Novinka ovšem vzešla výhradně z vlastního vývoje. Design je mnohem usedlejší než v případě stylového a o dva centimetry delšího Adamu, příď s velkou maskou a chromovanou lištou připomíná decentně i novou Corsu. Spodní hrana oken stoupá módně vzhůru a boky zvýrazňuje dvojice prolisů. Žádné další rozměry zatím uvedeny nebyly, ale alespoň opticky vypadá prcek vyšší stejně jako předchůdce. Zatímco starší sourozenec má pouze jeden pár dveří, Karl je zaměřen na praktičnost, takže disponuje zase jen dvěma. V evropské nabídce vystřídá vlastně i Chevrolet Spark. Další generace „chevyho“ pro trhy mimo starý kontinent však vyjde ze stejného základu.

Pod kapotou najdeme jediný motor. Nový litrový zážehový tříválec Ecotec dle udávaného výkonu 55 kW postrádá turbodmychadlo a dle slov automobilky byl vyvinut speciálně pro tento vůz, točivý moment přenáší výhradně pětistupňová přímo řazená převodovka. Karl jezdí na minimálně čtrnáctipalcových kolech, největší v nabídce mají o dva palce více, klienti také mohou vybírat z deseti laků karoserie. Standardem je dnes v Evropě povinná elektronika typu ABS a ESC, německému mini nechybí také kontrola trakce a asistent rozjezdu do kopce. Ve výbavách dále nalezneme vyhřívané přední sedačky a volant, prosklenou střechu, tempomat s omezovačem rychlosti, akustického parkovacího pomocníka, informační systém IntelliLink s podporou chytrých telefonů od Applu i s Androidem, varování při nedobrovolném přejezdu z pruhu bez směrovky a posilovač řízení bude mít městský režim, který otáčení volantem usnadní. Zda funguje podobně jako dlouhá léta u Fiatu, to zatím pochopitelně netušíme. Doufejme, že lépe, protože u italských vozů je skoro zbytečný. Podvozek konstruktéři naladili s ohledem na komfort i bezpečnost, auta v základu váží někde kolem 900 kg a jsou homologována pro pětici pasažérů.

Opel Karla odhalil po prvním zářijovém teaseru s tříměsíčním předstihem, veřejnosti jej ukáže až v březnu v Ženevě, prodávat se začne nejpozději v létě. Základní cena je zatím odhadována na 9.500 eur (262.400 Kč). Konkurence v minivozech houstne a letos jsme měli dost novinek, PSA, Toyota, koncern Volkswagen, Hyundai s Kiou, Fiat i Renault se tak mohou těšit na dalšího soupeře.

Nejmenší model evropské větve General Motors má tradičně i svého sourozence. Sesterský britský Vauxhall jej tentokrát uvádí pod odlišným označením, verze s jiným logem a volantem na opačné straně se jmenuje Viva. Vauxhall toto jméno použil poprvé od roku 1979. Obě dvojčata jsou jinak naprosto identická, u masových modelů obou značek je to ostatně pravidlem již dlouhá léta.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
5. 12. 2014 01:33
Re: Koukám,
Přesně. Kvůli této funkčně zcela zbytečné zrůdnosti bych o něm ani neuvažoval.
3. 12. 2014 22:05
Re: Vzhledově za jedna.
Přemýšlím, jestli šlo zareagovat ještě trapněji. A už asi ani moc nešlo :-!
Avatar - KubikCv
3. 12. 2014 19:43
Re: pekne a funkcne posobiace auto
když už jsi nenapsal první příspěvek,tak aspoň blábol na půl strany....bravo Felicia >:D
3. 12. 2014 15:00
Náhodou dobrý
Když to u nás daj za rozumnou cenu tak okolo 170 tis Kč tak dobrý a pohoda.
Avatar - 3_diamanty
3. 12. 2014 14:17
pekne a funkcne posobiace auto
aspon co to uz vieme takze pochvala za:

1. klasicke svetla s hmlovkami bez gycovych zvislych 30cm led pasikov cez pol predku ktore kazia vzhlad nejedneho sucasneho auta
2. dost velky a sikovne rieseny displej ( nie ako ten nechutny tablet v MB ) v interieri
3. ukazovatel stavu teploty motora ( dnes to uz nema ani vacsina drahsich aut )
4. klasicka spinacia skrinka s klucom ( ma uz dnes pomaly cenu zlata )
5. jednoduchy ucelny a prakticky posobiaci interier s prehladnym pristrojovym stitom
6. funkcne tvary... nestarnuce hranatejsie tvary.... bez trapneho pokusu o wow efekt
7. ako celok bezchybne a dokonale vyzerajuce auto... funkcne auto... prakticke auto
8. pochvala za benzinovy 55KW motor.... aj ked je zatial jediny... bude to jasna volba
9. auto sa nehra na nieco co nie je a pritom stejne z neho vyzaruje nenuteny a nenasilny sportovy apetit ( postacia pekne 16tky disky a look bude fajn )
10. tvrdim ze je to najdospelejsie miniauto pouzitelne na kazdy den v minitriede po boku krala triedy i10 ale aj po boku VW UP a kie picanto
:yes:

taketo nieco do mesta na kazdy den si vazne viem realne predstavit ... este aj ta cervena farba Karlovi sekne ukazkovo :yes: neuveritelne bytelne a funkcne posobiace auto... bez inych vedlajsich umyslov ako zaujat :yes: ... i10 to uz nebude mat take jednoznacne, Karl je skratka protivnik ako sa patri :yes: