Opel Monza je hybrid s tříválcem na CNG

 

Jméno Monza se vrátilo do Rüsselsheimu. Technika frankfurtského konceptu je však veskrze moderní.

O návratu velkého kupé s názvem Monza se hovořilo už drahně let, kresby se objevovaly v médiích někdy od počátku tohoto století. A pořád nic. Konečně jsme se dočkali, byť nové auto toho jména není vlastně kupé, dokonce ani nemá pod kapotou pořádný řadový šestiválec. Je to shooting brake a ještě navíc hybrid, jak moderní doba velí. Jen délkou zhruba navazuje na klasiku, měří 4,69 m a pouhých 1,31 m má na výšku.

Ale to ještě není vše. V útrobách totiž najdeme tříválec z nové generace úsporných motorů SIDI Turbo. Má objem jen 1,0 l, neslouží však zároveň jako primární pohon, nýbrž coby „range extender“. Zvyšuje tedy celkový akční rádius, podobně jako je tomu v případě sériově vyráběné Ampery. Nová Monza je tak vlastně elektromobilem s prodlouženým dojezdem, jejíž hlavním „srdcem“ je elektromotor. Ale v případě Ampery její jednotka s vnitřním spalováním konzumuje benzin, zatímco v Monze stlačený zemní plyn (CNG)! Opel hledá nové cesty v kombinaci různých alternativních pohonů a o běžnějším palivu se v souvislosti s novým konceptem vůbec nezmiňuje. Na další detaily si tak budeme muset možná jen pár hodin počkat, z Rüsselsheimu nezazněla dosud ani žádná konkrétnější čísla, co se techniky týče. Pokud je automobilka s bleskem ve znaku vůbec zveřejní. Benzinová varianta motor 1,0 SIDI Turbo je každopádně určena pro sériovou produkci.

Nová Monza ukazuje, kam se bude ubírat design vozů evropské odnože koncernu General Motors v blízké budoucnosti, a zatím není jasné, zda se vůbec bude dát koupit. Mimochodem, tým návrhářů vede v současnosti Mark Adams.

Staromilci nechť se raději ohlédnou po původní generaci pojmenované po slavném italském okruhu v královském parku u Milána. Ta měla premiéru na frankfurtské IAA 1977 a prodávala se od jara 1978. Mohla se pochlubit délkou necelých 4,7 m, výškou 1,38 m a výklopnou zadní stěnou. Poháněly ji řadové zážehové šestiválce 2,8 l/103 kW, respektive 3,0 l/132 kW. Facelift přišel v roce 1982, až ke konci produkce se objevila verze GSi s třílitrem o 133 kW, respektive v katalyzátorovém provedení se 115 kW. Výroba dnes vyhledávaných, až ikonických youngtimerů byla ukončena o další čtyři léta později (1986).

Psali jsme: Opel Monza podrobně – Toto kupé není kupé

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Chevrolet Monza SS: Designér oživuje známé jméno Chevrolet Monza SS: Designér oživuje známé jméno

Chevrolet Monza? Znalci „amerik“ jistě zajásají. Ale…

Opel Monza podrobně: Toto kupé není kupé Opel Monza podrobně: Toto kupé není kupé

V předstihu před IAA si můžete prohlédnout kompletní sadu…

 



 
Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Dnes 16:50

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů.




Blesk.cz

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina náhrdelníku z těstovin

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina…

Všímavým fanouškům královského páru Harryho a Meghan neunikly drobné detaily, kterými se oba ozdobili. Princ…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…