Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel: Nejmenší model dostane motory s čínským rodokmenem

David Bureš
Diskuze (17)
Nový malý Opel se světu zřejmě poprvé představí na podzimním autosalonu v Paříži.

Koncern General Motors společně s čínskou automobilkou SAIC vyvíjí novou rodinu tříválcových a čtyřválcových motorů. Jako první tyto agregáty s největší pravděpodobností použije chystaný Opel Allegra, donedávna přezdívaný Junior.

Nové jednotky s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem budou litrové až 1,4litrové. Ve srovnání se současnými agregáty mají mít podle Opelu o desetinu nižší spotřebu paliva, zatímco maximální točivý moment má vzrůst o 20 %. Motory mají být v souladu s normou Euro 6.

Nová rodina motorů má do konce tohoto desetiletí nahradit mnohé současné jednotky. Vedle zmíněných tříválců a čtyřválců Opel vyvíjí také novou benzinovou a dieselovou šestnáctistovku. Ty budou nabízeny také v automobilech ostatních značek koncernu GM, na americkém trhu se údajně objeví do dvou let.

Automobilka z Rüsselsheimu zatím neoznámila, který model nové tříválce a čtyřválce jako první použije, pouze oznámila, že se bude jednat o lehké kompaktní vozidlo. Kvůli tomuto prohlášení se spekuluje o tom, že tyto agregáty budou debutovat pod kapotou Opelu Allegra.

V následujících letech by se ale nově vyvíjené tříválcové a čtyřválcové motory měly objevit také v dalších Opelech (zřejmě i v Insignii). SAIC je využije ve vozech MG a Roewe.

Vývoj motorů je první spoluprácí tohoto druhu mezi SAIC a General Motors. SAIC je bude pro vlastní potřeby vyrábět v Číně, výroba pro Opel bude probíhat v Maďarsku.

Opel v současnosti rozšiřuje svoji motorárnu v maďarském Szentgotthardu. Továrna na jihozápadě Maďarska bude vyrábět malé a středně velké motory, její roční kapacita bude 500 tisíc agregátů.

GM a SAIC spolu rovněž vyvíjí dvouspojkovou převodovku. Ta bude zatím určená pro motory do maximálního točivého momentu 250 Nm, v budoucnu ji však budou moci použít i silnější agregáty.

Převodovka má pomoci snížit spotřebu paliva a emise CO2.

David Bureš
Diskuze (17)
Avatar - Choochoo
28. 3. 2012 19:19
Re: vývoj
Pokud cinani delaj letadlovy lode, tak ten dojebany trivalec ala HTP urcite zvladnou levou zadni. Auta delaj normalne a hybridy snad uz taky. Osobne bych je nepodcenoval ;-) Kolega v praci jednal s nejakym cinanem a ten se podivoval nad tim co si o nich myslime. Rikal, kdyz chcete v prvni rade nizkou cenu, tak ji mate. Az budem chtit kvalitu, tak to prej bude kvalita ;-)
28. 3. 2012 11:37
Re: TITULKOVANI
:yes: zeby konecne?
28. 3. 2012 11:31
Re: vývoj
tiež si mylsím, že europania to vyvýjajú, ale platí to čína. inými slovami, čínania nemusia robiť výskum 5-10 rokov, ale kúpia si plány... :no:
Avatar - Katikakus
28. 3. 2012 11:16
Re: TITULKOVANI
Pokud nevidis zamer vyvolat titulkem dojem, ze Opel bude mit cinske motory, tak neni co vysvetlovat. ;-)
28. 3. 2012 10:50
Re: vývoj
Otázka je, co se myslí spoluprací. Při jejich dnešní úrovni by pořád nic použitelného nenavrhli. A podle mne v tom Opel neměl moc na výběr - GM písknul, Opel musí skákat. Může to být klidně tak, že SAIC poskytuje finance a žádný vývoj v Číně nebude.