Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Tigra TwinTop – kupé i kabriolet v jednom

Miroslav Kudělka
Opel představil na autosalónu v Ženevě novou Tigru TwinTop. Na rozdíl od předchozího modelu to není pouze kupé, ale i kabriolet s pevnou skládací střechou.

Opel v Ženevě představil nástupce populární Tigry, který však nabízí naprosto odlišnou kvalitu. Původní model byl kupé zatímco nový model TwinTop se vydal dnes moderním směrem kombinace kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou. Další rozdíl je v tom, že nová Tigra je pouze dvoumístná. Naopak zůstávají kompaktní rozměry 3,92 x 1,64 x 1,32 metru (délka x šířka x výška), rozvor činí 2,49 metru. Vývoj designu i výroba nového modelu byla svěřena francouzskému specialistovi – firmě Heuliez. Heuliez zajišťuje téměř kompletní výrobu karosérie, 3000 z celkového počtu 4000 bodových svarů a přes 90 dílů karosérie včetně povrchových panelů, je jeho dílem a také provádí celkovou povrchovou úpravu a montáž. To, že je nová Tigra vyráběna firmou Heuliez připomíná její firemní znak na rámečku boční směrovky za předním kolem. Nová Tigra je prvním modelem, který má vytyčit nový směr ve vývoji výrobního programu Opelu, který by chtěl až 20 procent modelové řady soustředit na mezery trhu.

Designem se nová Tigra jasně řadí do rodiny nových Opelů. Přídi dominuje rozměrná chromovaná lišta se znakem v horní části masky chladiče, kterou lemují velké hlavní světlomety pod společným čirým sklem. Ve spoileru jsou tři otvory pro přívod chladícího vzduchu, přičemž ten prostřední kopíruje tvar masky chladiče. V krajních jsou integrovány kruhové mlhovky. V bočním pohledu jsou hlavním stylistickým prvkem velmi krátké převisy vpředu i vzadu, výrazně vytažené lemy blatníků propojené vystouplými prahy a výrazně klínovitý profil. Zatímco do boků protažené zadní svítilny jsou poměrně používaným stylistickým prvkem, stejně protažené víko zavazadlového prostoru, otevírané elektrohydraulicky, již tak časté není. Je-li střecha vysunuta, tak na její neobvyklou konstrukci upozorní zadní díl lakovaný stříbrnou barvou. Pokud je střecha stažena, tak pozici optické dominanty v této partii přebírá aerodynamicky tvarovaný hliníkový bezpečnostní oblouk. Zádi dominují svítilny podobného tvaru jako přední světlomety. Práh zavazadlového prostoru je chráněn chromovanou lištou, ve které je zakomponován zámek.

Skládací střecha je tvořena dvěma díly z ocelového plechu, přední je v barvě karosérie a zadní v matné stříbrné a je osazen bezpečnostním sklem. Její sklápění se děje elektrohydraulicky po stlačení tlačítka a trvá 18 sekund (viz odkaz na video dole). Nejdříve se zvedne přední hrana víka zavazadlového prostoru, pak se zadní díl začne naklápět vzad až do svislé polohy mezi sedadla a přepážku v zavazadlovém prostoru, zatímco přední díl se díky paralelogramu přesune nad něj. Poté se zavře víko zavazadlového prostoru. Ten má objem 440 litrů pokud je střecha vysunuta a navíc je k dispozici 70 litrů za sedadly. Celkový objem zavazadlového prostoru tak dosahuje na tuto třídu impozantních 510 litrů! Pokud je střecha složena, objem zavazadelníku se zmenší na 250 litrů, ale ve zbylé části stále zůstává zachována jeho plná výška. Pro toto řešení víka zavazadlového prostoru musely být vyvinuty speciální panty, které umožňují jeho pevné kotvení a zároveň rychlé uvolnění pro otevírání v různých směrech.

Ve dvoumístném interiéru jsou skořepinová sportovní sedadla, přístroje před tříramenným volantem jsou orámovány hliníkovými rámečky. Hliník má velmi silné zastoupení i na dalších částech interiéru. Největší díl je ho na středové konzole a dále je použit na obvyklých místech jako jsou pedály, hlavice řadící páky či madlo páky ruční brzdy. Dva oblouky po stranách středového tunelu opticky propojující tunel se středovou konzolou jsou pouze plastové výlisky lakované jako imitace hliníku. Jako standardní výbava jsou ve všech modelech nové Tigry elektricky ovládaná okna i zrcátka, která jsou navíc i vyhřívaná. Nechybí ani dálkově ovládané centrální zamykání. Také bezpečnostní výbava je zcela v duchu doby. Airbagy jsou vpředu i na bocích, sedadla jsou vybavena předpínači bezpečnostních pásů. Na přání je k dispozici např. klimatizace nebo vyhřívaná sedadla.

K pohonu nové Tigry jsou určeny dva motory. Menší z nich je 1,4 Twinport Ecotec s výkonem 66 kW (90 koní), který je osazen čtyřventilovou technikou a vyznačuje se nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi. Pro zájemce o dynamičtější svezení je k dispozici motor 1,8 Ecotec, který se již osvědčil v Corse GSI. Tento motor disponuje výkonem 92 kW (125 koní). Standardně jsou oba motory nabízeny s ručně řazenou pětistupňovou převodovkou. Menší motor je nabízen alternativně s automatizovaným řazením Easytronic, které kombinuje pohodlí automatu s účinností a sportovním pocitem mechanické převodovky. Podvozek je osazen kotoučovými brzdami na všech kolech, standardně s ABS. Na přání budou k dispozici až 17" kola z lehké slitiny. Výrobce slibuje vysokou tuhost karosérie v krutu a tím také jisté a sportovní jízdní vlastnosti.

Video

video

Délka záběru: 00:01:03
rozměr 512x384 - 6.5 MB

Ke spuštění vida je nutné mít ve svém prohlížeči nainstalován plug-in DivX nebo použít prohlížeč DIVX, který si můžete stáhnout ve free verzi zde".

Miroslav Kudělka