Opel zvyšuje podíl na českém trhu, chce do první desítky
Automobilka Opel zvyšuje svůj podíl na českém trhu. Do konce roku chce prodat 5000 vozů. Loni jich prodala 3653. Mezi prodejci byla až na dvanáctém místě. Letos se chce posunout do první desítky. ČTK to na veletrhu Autosalon v Brně řekl ředitel společnosti Opel pro ČR a Slovensko Pavel Šilha.
Jedním z důvodů růstu prodejů značky Opel jsou slevy, které firma vyhlásila v polovině loňského roku. Tato opatření se pozitivně projevila už v druhé polovině loňského roku. V květnu 2011 Opel v ČR prodal 678 aut a překročil čtyřprocentní podíl na trhu. Pro firmu to je nejlepší výsledek od roku 2004. "Značka se dostává zpět na pozice, kde by si zasloužila být," řekl ČTK Šilha.
Firma podle něj čeká, že pozitivní trend růstu prodejů bude pokračovat do konce letošního roku. Cílem je přehoupnout se v bilanci celého roku 2011 přes tříprocentní hranici tržního podílu.
Automobilce k tomu mají pomoci slevy a akční nabídky v souvislosti s výročím 20 let jejího působení v Česku. Už loni Opel razantně přecenil většinu modelů, ceny se snížily až o více než 20.000 korun. "Akční modely jsou šité na míru českému zákazníkovi," uvedl Šilha.
Na Autosalonu v Brně Opel představil několik novinek. Jednou z nich je například model modernizovaného SUV Antara, elektromobil Ampera a studii vozu Zafira Tourer Concept.
Opel je součástí největšího amerického výrobce automobilů General Motors. Německá automobilka se předloni dostala do existenčních problémů a skupina GM chystala její prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel vlastními silami restrukturalizovat.