Osmiválec pro Volkswagen Passat

Osmiválec pro Volkswagen Passat

 
 

U příležitosti ženevského autosalaonu představila automobilka Volkswagen model Passat W8, kterým se tato modelová řada posouvá do prestižního segmentu vyšší třídy. Automobil vychází z inovované řady Passat, která byla představena na konci minulého roku, avšak největší změna se samozřejmě skrývá pod kapotou.

Srdcem automobilu je, poprvé v historii modelu Passat, osmiválcový motor. Jedná se o agregát o objemu 4,0 litru, který se může pochlubit maximálním výkonem 202 kW (275 koní) při 6.000 ot/min. Největší předností pohonné jednotky je masivní točivý moment 370 Nm, jehož maxima dosahuje již při 2.750 ot/min. S tímto motorem dosahuje Passat W8 maximální rychlosti 250 km/h.

Vzhled inovovaného Passatu je nadčasový a představuje šanci pro zákazníky, kteří žádají výkonný motor a pohodlí. To jim zatím nemohl nabídnout žádný jiný model v nabídce Volkswagenu. Jsou to zákazníci, kteří vyžadují výkon a komfort osmiválcového motoru v modelu, který stojí na pomezí mezi střední třídou a třídou luxusních vozů. Kombinace silného motoru a pohonu všech čtyř kol "4MOTION" dělá z Passatu ideální vůz pro zákazníky, kteří tráví za volantem mnoho času za všech klimatických podmínek. Právě pohon všech kol odlišuje Passat W8 od většiny ostatních vozů s osmiválcovými motory, které tvoří současnou nabídku jednotlivých automobilek. Další velkou zbraní bude také cena, která bude velmi atraktivní a dává Passatu potenciál získávat nové zákazníky.

Technika

Při navrhování nového modelu byl zadán cíl postavit automobil, který bude nejen dobře vybavený a bude splňovat ty nejvyšší nároky na komfort, ale také bude splňovat ty nejpřísnější emisní limity a v neposlední řadě bude maximálně bezpečný. Pro dosažení tohoto cíle byl zvolen, jako jediný možný druh přenosu výkonu na vozovku, pohon všech kol, a to shodně u verze sedan i kombi.

Pohonná jednotka technicky vychází ze současných pohonných jednotek v nabídce Volkswagenu. Jedná se o motor s vidlicovým uspořádáním válců (72 stupňů) a W v názvu označuje uspořádání uvnitř jednotlivých řad válců. Toto uspořádání umožňuje variabilně stavět motory až do objemu osmi litrů a šestnácti válců (!) Díky tomuto rozvržení nabízí motor vysoké výkony při mimořádně kompaktní stavbě. Tento motor má rozměry pouze 420 x700 x700 mm, což je rozměr odpovídající vidlicovým šestiválcům. Kromě čtyřventilového rozvodu najdeme v konstrukci motoru také např. dvě vyvažovací hřídele pro klidný chod motoru, nebo variabilní časování sacích a výfukových ventilů pro lepší průběh točivého momentu. Výfukové potrubí je zakončeno dvojitou koncovkou, s příjemně hlubokým sportovním tónem. Výkon motoru je na všechna kola přenášen pomocí šestistupňové, manuálně řazené převodovky. Na přání lze dodat také pětistupňovou automatickou převodovku Tiptronic s možností manuálního řazení. Pohon čtyř kol je vybaven automatickým centrálním diferenciálem Torsen a dalšími čtyřmi elektronicky řízenými diferenciály (EDL) společně s elektronickým systémem jízdní stability ESP a trakčním systémem TCS.

Výbava

Jak se sluší na reprezentativní vůz, je Passat W8 bohatě vybaven. Z vnějšku je možno nový model rozeznat podle dvojice chromovaných koncovek výfuku, standardních bi-xenonových světlometů, 17 palcových hliníkových disků obutých do pneumatik 225/45 R 17, ale také podle použití více chromu a více barevných odstínů.

Uvnitř se nový model od současných 4, 5 a 6válcových modelů liší především předními a zadními okenními airbagy, obklady z ušlechtilého dřeva, palubním počítačem, automatickou klimatizací a použitím kvalitnějších materiálů potahů.

Rozsáhlý program doplňkového vybavení umožňuje nabídnout zákazníkovi vůz přesně podle jeho představ. V nabídce můžeme najít kožená sedadla, nové sportovní sedadla v kombinaci kůže-Alcantara (umělý semiš), navigační systém s výstupem na TV nebo například speciálně silně tónované zadní skla.

Cena v německu je pro sedan stanovena na 79.000 DM.

Technické údaje
Motor4,0 W8
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3999
Válce/ventily na válec8/4
Max. výkon (kW/ot)202/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)370/2750
Jízdní výkony
Nejvyší rychlost (km/h)250
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4703
Šířka (mm)1746
Výška (mm)1461
Rozměr pneu225/45 R17
Kapsch: Stát v mýtném tendru ztratí až 12 miliard korun Kapsch: Stát v mýtném tendru ztratí až 12 miliard korun

Postup ministerstva dopravy při zadávání provozu mýtného…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

Zeman vyznamená exšéfku ERÚ Vitáskovou i podnikatele Krúpu Zeman vyznamená exšéfku ERÚ Vitáskovou i podnikatele Krúpu

Prezident Miloš Zeman letos u příležitosti 28. října…

Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně

S délkou dojíždění do práce je nespokojeno 30 procent…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť

Modernizované provedení v Evropě prodávaného Volkswagenu…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Dnes 18:49

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu  musel vytáhnout jeřáb s plachtou

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu…

Ve slovenském městě Poltár našli v pátek v podvečer mrtvého nejtěžšího Slováka, Pavla Zuberce, zvaného „Fečo“.…

 

iSport.cz

Vyměnil Real za Juve a jako táta střílí góly! Malý Ronaldo už pobláznil Itálii

Vyměnil Real za Juve a jako táta střílí góly! Malý…

Na parádní kousky hvězdného Cristiana Ronalda si již fotbalová veřejnost zvykla a jsou nedílnou součástí…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…