Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 5008 naživo: Crossover s volantem z Formule 1

David Bureš
Diskuze (28)
Z Peugeotu 5008 se v druhé generaci stal crossover. Vnitřní prostor je sice velký, kompromisy tu ale najdeme.

Peugeot na letošním pařížském autosalonu dokazuje, že velkoprostorové vozy už netáhnou. MPV 3008 a 5008 se totiž v nových generacích stávající SUV a crossovery. Druhý z nich jsme si prohlédli přímo na pařížském stánku značky, avšak ještě před oficiálním odhalením.

5008 sice už není MPV, krabicovitou karoserií však dokazuje, že stále myslí na velký vnitřní prostor. A ono tomu opravdu tak je, protože vnitřní prostor je slušný. Jenže má to své kompromisy. Druhou řadu sedadel sice tvoří tři nezávislá křesla, jenže ta krajní jsou pro zachování velikosti posunuta těsně ke dveřím. To ve výsledku omezuje prostor nad hlavou, protože cestující se už hlavou takřka dotýká hrany mezi stropem a dveřmi. Potíží je i nízko umístěný sedák, kvůli kterému se sedí nepřirozeně se skrčenýma nohama. Paty navíc nelze podseknout k sobě kvůli zde umístěné palivové nádrži.

Vůz pak sice nabízí i třetí řadu sedadel, jenže ta je s ohledem na vnější rozměry – 5008 je dlouhá 4,64 metru – ryzí nouzovkou. Sedadla třetí řady jsou maličká, také prostoru zde není po mnoho a když se křesla druhé řady posunou zcela vzad, místa je tu rázem minimum. Jak ale bylo řečeno, s ohledem na vnější rozměry se s velkorysým místem pro sedm osob nedá počítat.

Zavazadelník je přístupný rozměrným víkem, které se však neotevírá příliš vysoko. Na stánku jsme řešili, zda by nešlo otevřít výše, jenže rozměrný střešní spoiler patrně zamezuje větší úhel otevření. V případě sedmimístné konfigurace je kufr dlouhý jen 30 centimetrů, po snadném sklopení zadní řady do podlahy však lze prodloužit na 109 centimetrů a následně po posunutí druhé řady zcela vpřed na 115 centimetrů. Mezi podběhy pak zavazadelník má 116 centimetrů.

To už se však konečně přesuňme za volant. Peugeot uchovává svoje už charakteristické řešení i-cockpit znamenající maličký volant a vysoko umístěnou kapličku s přístroji. Ta je v případě 5008 tvořena digitálním displejem s úhlopříčkou 12,3“, zatímco volant má oválný věnec, což je v podstatě řešení jak ve Formuli 1. Na první „úchop“ nám volant sednul, je ale patrné, že si na něj řidiči budou nejdříve muset zvyknout.

Palubní deska působí velice moderně. Vysoko umístěná obrazovka multimediálního systému má úhlopříčku osm palců. Je sice dotyková, doplňují ji ale konvenční tlačítka pro rychlou volbu jednotlivých položek (navigace, rádio apod.). Toto řešení rozhodně kvitujeme. Řadicí páka je pak hezky po ruce, protože je umístěna na vyvýšené pozici. Na vrchu palubní desky jsou použity měkčené plasty, o oživení se starají látkové výplně. Jen škoda, že zpracování některých detailů není z nejlepších. Za to potěší odkládací prostory – do kapes ve dveřích se vejde 1,5litrová lahev, hluboká „jáma“ je i v loketní opěrce. Líbily se nám i tenké A-sloupky zlepšující rozhled do stran.

Nový Peugeot 5008 se do prodeje dostane na jaře příštího roku. O jeho výrobu se postará francouzská továrna v Rennes.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - Ondore
30. 9. 2016 08:28
Re: Priestor
AWD - Tvoje argumenty pre AWD sú správne, ja som skôr písal dôvody prečo ho v 99,9 % nepotrebujem. Autá s jednou poháňanou nápravou dokážu pomerne dosť ak máš auto v ruke a nebojíš sa ;-)

Legendárna cesta na chatu s polmetrovými koľajami - neuveríš, ale presne takto to mám :-) Chata v chránenej oblasti, autom tam čoby vlastník nehnuteľnosti môžem, ale cca 12 km obchádzka aby som prešiel cez most, cesta končí kúsok za mostom a mňa čaká nejakých 5 km lesnej cesty. Tu žiaľ spevnenú cestu nikdy nespravia, to mám isté. A skúšal som ju o.i. prejsť aj na X5 (brnkačka), ale lak karosérie to neznášal moc dobre... Druhá možnosť je kratšia, len cca 800 m po poľnej ceste, ale na to by som najskôr musel prebrodiť meter hĺbky. Takže na cestu 1.) mi stačí vyšší podvozok, na cestu 2.) mi ani plnohodnotné SUV nepomôže, ledaže by som auto nakladal lesníkom na V3S, ktorí to brodia v pohode :-)
Avatar - Dinar
30. 9. 2016 07:44
Re: Priestor
Zajímavý pohled, moje oddůvodnění potřeby awd (obecně u auta) je z druhého konce, moc mě netrápí světlá výška, awd beru hlavně jako komfort pro zimní měsíce, prostě se nemusíš bát, že nevyjedeš. U primárně předokolek awd většinou vylepší i jízdní vlastnosti celkově, auto líp zatáčí. Naopak potřebu vyššího podvozku, takové to klišoidní testové zdůvodnění u módních fwd crossoverů, aby nevadily patníky městské džungle atp., necítím, asi nežiju v džungli, nebo legendární "cesty na chatu", kurňa kdo má k chatě cestu úvozem s půlmetrovými kolejemi? Jinými slovy nějaký awd sharan mi přijde mnohem logičtější (jdu-li po rodinném autě s max. prostorem), než pseudo suv typu 5008. Vím-li že potřebuju občas do terénu, pak prostě plnohodnotné suv, kombinace vyšší světlé výšky a awd.
30. 9. 2016 05:21
Leštičí koulí...
...všech zemí, spojte se!

A frantík bude neustále trvat na tom, že si musí volantem leštit klín, ať to stojí co to stojí. Tenhle nesmysl nefunguje, vyfauluje spoustu lidí kvůli pozici, většině pak neumožní ideální řidičský posaz (leda v případě, ž by budíky zakryly výhled ven) a nemá pražádnou výhodu.

Způsob jak zprasit auto mají frantíci geniálně vymyšlený! :yes:
30. 9. 2016 05:16
Re: 5008
Hlavně ve verzi 4x4! Tam propracovaný 5008 natře i Defíka >:-[]
Avatar - _Karel_
29. 9. 2016 22:31
Re: Volant pod budíkama?
Na to, že při posezu "všechno vidím" mám volant na koulích, jsem přišel sám, posezem v i-cockpitu P308. Je samozřejmě možné, že volant má nějaké speciální čidlo, které z nastavené výšky sedačky, sloupku volantu a rozeznání mého obličeje, pozná, kam má směřovat výbuch airbagu. Ale já jsem trochu skeptickej.