Prohlédněte si nejnovější patrový autokar Setra S 531 DT v úžasné galerii

 

Setra patří mezi tradiční výrobce patrových autobusů a svůj vrcholný model v jeho nejnovější podobě prezentuje prostřednictvím více než stovky fotografií.

Německá značka Setra se zařadila mezi výrobce patrových zájezdových autobusů na počátku osmdesátých let dvacátého století. První generaci jejích patrových autobusů představoval model S 228 DT z let 1982 až 1993. Zároveň s koncem tohoto modelu nastoupil patrový autobus S 328 DT, jehož přímým nástupcem se stal v roce 2002 představený model S 431 DT, který byl uveden jako vlajková loď řady TopClass 400.

V současnosti představuje vrchol v nabídce značky Setra modelová řada TopClass 500, která byla uvedena v roce 2013, ale až v létě loňského roku byl odhalen nový luxusní patrový autokar S 531 DT, který přebírá status výjimečnosti právě od modelu S 431 DT a míří v letošním roce na trh.

Setra S 531 DT navazuje svým elegantně zdrženlivým designem na jednopodlažní zástupcem řady TopClass 500 i svého předchůdce a pyšní se propracovanou aerodynamikou, v jejímž případě zmiňuje výrobce koeficient odporu vzduchu Cd = 0,35. Právě aerodynamické vlastnosti vozidla mají stát za snížením spotřeby paliva o sedm až deset procent v závislosti na použití autokaru.

Setra a 65 let jejích autobusů ve velké galerii

Nová generace patrového autobusu s celkovou délkou 14.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 4000 mm je podobně jako její předchůdce, který má shodnou šířku i výšku, ale je dlouhý „jen“ 13.890 mm, největším zástupcem své značky. Rozvor mezi první a druhou nápravou je u tohoto modelu 6700 mm a mezi druhou a třetí nápravou 1350 mm. Poloměr otáčení uvádí výrobce 23,1 m.

Autokar ve své standardní podobě nabízí 78 sedadel pro cestující ve dvou podlažích, z nichž to dolní má vnitřní výšku ke stání 1,8 m, zatímco horní 1,68 m. Výrobce vedle standardního provedení již nyní nabízí interiér, v němž může být 83 sedadel a k dispozici budou samozřejmě i konfigurace podle požadavků dopravců. Zavazadlové prostory autobusu ve standardním provedení mají nyní objem 8,4 m3.

Přístup na horní patro umožňují dvě schodiště, z nichž jedno je umístěno za sedadlem řidiče a druhé u zadních dveří nad první zadní nápravou. Vedle svých konkurentů vyniká značka Setra nabídkou různých typů komfortních stavitelných sedadel, u nichž lze navíc volit z několika provedení čalounění.

Součástí výbavy, zvyšující cestovní komfort je vedle pohodlných sedadel, klimatizace a multimediálního systému s obrazovkami i kuchyňka a toaleta, u níž došlo k výraznému nárůstu vnitřního prostoru ve srovnání s předchůdce a zvýšila se u ní i výška stropu a to ze 170 cm na 182 cm. Palubní telefon se dvěma základnami, umožňuje komunikaci se servisním personálem nebo průvodci během jízdy.

Video

Vysokou míru bezpečnosti provozu má zajistit armáda asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist 4. Ten kromě dříve dostupných funkcí - maximální brzdění v plném rozsahu v reakci na stacionární předměty a překážky, které se pohybují před vozidlem - nyní obsahuje také detekci chodců s automatickou brzdou.

Světovou premiérou v segmentu autobusů a autokarů je při uvedení modelu S 531 DT začlenění systému Sideguard Assist do jeho výbavy. Tento systém využívá radarové senzory, které monitorují pruh vpravo od autobusu po celé délce vozidla. Při odbočování a zatáčení varuje řidiče před chodci, cyklisty a stacionárními překážkami. Slouží také jako pomocník při změnu jízdního pruhu.

Dalšími systémy zvyšujícími bezpečnost provozu jsou mimo jiné aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA), systém Attention Assist (ATAs), který je schopen rozpoznat počínající znaky únavy řidiče a vyzvat ho, aby si včas dopřál pauzu. Samozřejmostí jsou i ESP, EBS a sledování tlaku v pneumatikách (TPMS).

Neoplan, Setra, Van Hool a VDL: Patrový autobusový luxus (+video)

Pohonnou jednotkou pro nový patrový autokar značky Setra je přeplňovaný řadový šestiválec OM 471 Euro VI, poskytující z objemu 12,8 l výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 2500 N.m při 1100 min-1.

O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka Mercedes-Benz GO 250-8 MPS s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím Konference Brand Management 2018: Proč značky ztrácejí důvěru a co s tím

Největší setkání top manažerů a marketérů v ČR Brand…

Unikátní tahač letadel. Tatra 815 TPL utáhla i Ruslana plného nákladních vozidel Unikátní tahač letadel. Tatra 815 TPL utáhla i Ruslana plného nákladních vozidel

Kopřivnická Tatra v roce 1988 představila na tu dobu…

Jihoamerické státy zavírají dveře Venezuelcům Jihoamerické státy zavírají dveře Venezuelcům

Z ropné velmoci utekly před hospodářskými problémy už…

Trump dál kritizuje vyšetřování údajného ruského vlivu na volby Trump dál kritizuje vyšetřování údajného ruského vlivu na volby

Další sérií tweetů zaútočil o víkendu prezident Donald…

 
Zdroj: Daimler AG

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 





 
Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného nákladních Tater: Poradila by si i s plně naloženým Airbusem A380?

Tatra 815 TPL utáhla Ruslana plného Tater: Poradila by si i s Airbusem A380?

Včera

V roce 1988 představila kopřivnická Tatra ve své době unikátní tahač letadel.




Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod, zářil Švenger

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod,…

Fotbalisté Sparty v 5. ligovém kole pouze remizovali 2:2 s nováčkem z Příbrami a promarnili šanci dostat se po…

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra po prohře s Plzní

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra…

Proti mistrovské Plzni sehráli Karvinští v 5. kole FORTUNA:LIGY solidní zápas. Dřeli, jezdili, měli pár…

 

Reflex.cz

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř 30 let jenom chátrá. Podívejte se

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř…

Památník Bulharské komunistické strany stojí na 1432 metrů vysokém vrcholu Buzludža v balkánských horách. Jedná…

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro netrápilo. Stropní vějíře obsluhovali otroci

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro…

S čím si jižanští plantážníci starost v 19. století v létě rozhodně dělat nemuseli, byly vyprodané ventilátory.…