Prohlédněte si nejnovější patrový autokar Setra S 531 DT v úžasné galerii

 

Setra patří mezi tradiční výrobce patrových autobusů a svůj vrcholný model v jeho nejnovější podobě prezentuje prostřednictvím více než stovky fotografií.

Německá značka Setra se zařadila mezi výrobce patrových zájezdových autobusů na počátku osmdesátých let dvacátého století. První generaci jejích patrových autobusů představoval model S 228 DT z let 1982 až 1993. Zároveň s koncem tohoto modelu nastoupil patrový autobus S 328 DT, jehož přímým nástupcem se stal v roce 2002 představený model S 431 DT, který byl uveden jako vlajková loď řady TopClass 400.

V současnosti představuje vrchol v nabídce značky Setra modelová řada TopClass 500, která byla uvedena v roce 2013, ale až v létě loňského roku byl odhalen nový luxusní patrový autokar S 531 DT, který přebírá status výjimečnosti právě od modelu S 431 DT a míří v letošním roce na trh.

Setra S 531 DT navazuje svým elegantně zdrženlivým designem na jednopodlažní zástupcem řady TopClass 500 i svého předchůdce a pyšní se propracovanou aerodynamikou, v jejímž případě zmiňuje výrobce koeficient odporu vzduchu Cd = 0,35. Právě aerodynamické vlastnosti vozidla mají stát za snížením spotřeby paliva o sedm až deset procent v závislosti na použití autokaru.

Setra a 65 let jejích autobusů ve velké galerii

Nová generace patrového autobusu s celkovou délkou 14.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 4000 mm je podobně jako její předchůdce, který má shodnou šířku i výšku, ale je dlouhý „jen“ 13.890 mm, největším zástupcem své značky. Rozvor mezi první a druhou nápravou je u tohoto modelu 6700 mm a mezi druhou a třetí nápravou 1350 mm. Poloměr otáčení uvádí výrobce 23,1 m.

Autokar ve své standardní podobě nabízí 78 sedadel pro cestující ve dvou podlažích, z nichž to dolní má vnitřní výšku ke stání 1,8 m, zatímco horní 1,68 m. Výrobce vedle standardního provedení již nyní nabízí interiér, v němž může být 83 sedadel a k dispozici budou samozřejmě i konfigurace podle požadavků dopravců. Zavazadlové prostory autobusu ve standardním provedení mají nyní objem 8,4 m3.

Přístup na horní patro umožňují dvě schodiště, z nichž jedno je umístěno za sedadlem řidiče a druhé u zadních dveří nad první zadní nápravou. Vedle svých konkurentů vyniká značka Setra nabídkou různých typů komfortních stavitelných sedadel, u nichž lze navíc volit z několika provedení čalounění.

Součástí výbavy, zvyšující cestovní komfort je vedle pohodlných sedadel, klimatizace a multimediálního systému s obrazovkami i kuchyňka a toaleta, u níž došlo k výraznému nárůstu vnitřního prostoru ve srovnání s předchůdce a zvýšila se u ní i výška stropu a to ze 170 cm na 182 cm. Palubní telefon se dvěma základnami, umožňuje komunikaci se servisním personálem nebo průvodci během jízdy.

Video

Vysokou míru bezpečnosti provozu má zajistit armáda asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist 4. Ten kromě dříve dostupných funkcí - maximální brzdění v plném rozsahu v reakci na stacionární předměty a překážky, které se pohybují před vozidlem - nyní obsahuje také detekci chodců s automatickou brzdou.

Světovou premiérou v segmentu autobusů a autokarů je při uvedení modelu S 531 DT začlenění systému Sideguard Assist do jeho výbavy. Tento systém využívá radarové senzory, které monitorují pruh vpravo od autobusu po celé délce vozidla. Při odbočování a zatáčení varuje řidiče před chodci, cyklisty a stacionárními překážkami. Slouží také jako pomocník při změnu jízdního pruhu.

Dalšími systémy zvyšujícími bezpečnost provozu jsou mimo jiné aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA), systém Attention Assist (ATAs), který je schopen rozpoznat počínající znaky únavy řidiče a vyzvat ho, aby si včas dopřál pauzu. Samozřejmostí jsou i ESP, EBS a sledování tlaku v pneumatikách (TPMS).

Neoplan, Setra, Van Hool a VDL: Patrový autobusový luxus (+video)

Pohonnou jednotkou pro nový patrový autokar značky Setra je přeplňovaný řadový šestiválec OM 471 Euro VI, poskytující z objemu 12,8 l výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 2500 N.m při 1100 min-1.

O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka Mercedes-Benz GO 250-8 MPS s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky

Vztah člověka a vlka nebyl nikdy zcela idylický. Faktem…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi

Vraťme život na Václavské náměstí ovládané nyní mafií,…

Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz? TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz?

Investiční fond amerického finančníka a miliardáře George…

 
Zdroj: Daimler AG

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní? Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi…

 





 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim? Tajemství její smrti konečně odhaleno!

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim?…

Když v roce 1997 zemřela lady Diana (†36) v pařížském tunelu Pont D‘Alma, její náhlá smrt zavdala příčiny k…

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní ráno: Tohle dětem rozhodně nedělejte!

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní…

Také jsou pro vás ranní chvíle, než děti odejdou do školy, těmi nejvíce adrenalinovými z celého dne? A chtěli…

 

iSport.cz

Černé pondělí Dortmundu: Pět utkání bez výhry a tenisáková sprcha

Černé pondělí Dortmundu: Pět utkání bez výhry a…

Dýchánek mladých vlčáků se proměnil v hořké střízlivění. Bundesligový lídr přestal vítězit. Z posledních pěti…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému azurovému jezeru Phoksumdo

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému…

Nepál každoročně uvítá statisíce trekařů, horolezců a cestovatelů. Přesto v této zemi stále najdete odlehlé…

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý nejsou peníze

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý…

Pražský magistrát odmítl exhumovat paní Zdenu Mašínovou starší ze společného hrobu, protože je to drahé a…