Prohlédněte si nejnovější patrový autokar Setra S 531 DT v úžasné galerii

 

Setra patří mezi tradiční výrobce patrových autobusů a svůj vrcholný model v jeho nejnovější podobě prezentuje prostřednictvím více než stovky fotografií.

Německá značka Setra se zařadila mezi výrobce patrových zájezdových autobusů na počátku osmdesátých let dvacátého století. První generaci jejích patrových autobusů představoval model S 228 DT z let 1982 až 1993. Zároveň s koncem tohoto modelu nastoupil patrový autobus S 328 DT, jehož přímým nástupcem se stal v roce 2002 představený model S 431 DT, který byl uveden jako vlajková loď řady TopClass 400.

V současnosti představuje vrchol v nabídce značky Setra modelová řada TopClass 500, která byla uvedena v roce 2013, ale až v létě loňského roku byl odhalen nový luxusní patrový autokar S 531 DT, který přebírá status výjimečnosti právě od modelu S 431 DT a míří v letošním roce na trh.

Setra S 531 DT navazuje svým elegantně zdrženlivým designem na jednopodlažní zástupcem řady TopClass 500 i svého předchůdce a pyšní se propracovanou aerodynamikou, v jejímž případě zmiňuje výrobce koeficient odporu vzduchu Cd = 0,35. Právě aerodynamické vlastnosti vozidla mají stát za snížením spotřeby paliva o sedm až deset procent v závislosti na použití autokaru.

Setra a 65 let jejích autobusů ve velké galerii

Nová generace patrového autobusu s celkovou délkou 14.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 4000 mm je podobně jako její předchůdce, který má shodnou šířku i výšku, ale je dlouhý „jen“ 13.890 mm, největším zástupcem své značky. Rozvor mezi první a druhou nápravou je u tohoto modelu 6700 mm a mezi druhou a třetí nápravou 1350 mm. Poloměr otáčení uvádí výrobce 23,1 m.

Autokar ve své standardní podobě nabízí 78 sedadel pro cestující ve dvou podlažích, z nichž to dolní má vnitřní výšku ke stání 1,8 m, zatímco horní 1,68 m. Výrobce vedle standardního provedení již nyní nabízí interiér, v němž může být 83 sedadel a k dispozici budou samozřejmě i konfigurace podle požadavků dopravců. Zavazadlové prostory autobusu ve standardním provedení mají nyní objem 8,4 m3.

Přístup na horní patro umožňují dvě schodiště, z nichž jedno je umístěno za sedadlem řidiče a druhé u zadních dveří nad první zadní nápravou. Vedle svých konkurentů vyniká značka Setra nabídkou různých typů komfortních stavitelných sedadel, u nichž lze navíc volit z několika provedení čalounění.

Součástí výbavy, zvyšující cestovní komfort je vedle pohodlných sedadel, klimatizace a multimediálního systému s obrazovkami i kuchyňka a toaleta, u níž došlo k výraznému nárůstu vnitřního prostoru ve srovnání s předchůdce a zvýšila se u ní i výška stropu a to ze 170 cm na 182 cm. Palubní telefon se dvěma základnami, umožňuje komunikaci se servisním personálem nebo průvodci během jízdy.

Video

Vysokou míru bezpečnosti provozu má zajistit armáda asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist 4. Ten kromě dříve dostupných funkcí - maximální brzdění v plném rozsahu v reakci na stacionární předměty a překážky, které se pohybují před vozidlem - nyní obsahuje také detekci chodců s automatickou brzdou.

Světovou premiérou v segmentu autobusů a autokarů je při uvedení modelu S 531 DT začlenění systému Sideguard Assist do jeho výbavy. Tento systém využívá radarové senzory, které monitorují pruh vpravo od autobusu po celé délce vozidla. Při odbočování a zatáčení varuje řidiče před chodci, cyklisty a stacionárními překážkami. Slouží také jako pomocník při změnu jízdního pruhu.

Dalšími systémy zvyšujícími bezpečnost provozu jsou mimo jiné aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA), systém Attention Assist (ATAs), který je schopen rozpoznat počínající znaky únavy řidiče a vyzvat ho, aby si včas dopřál pauzu. Samozřejmostí jsou i ESP, EBS a sledování tlaku v pneumatikách (TPMS).

Neoplan, Setra, Van Hool a VDL: Patrový autobusový luxus (+video)

Pohonnou jednotkou pro nový patrový autokar značky Setra je přeplňovaný řadový šestiválec OM 471 Euro VI, poskytující z objemu 12,8 l výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 2500 N.m při 1100 min-1.

O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka Mercedes-Benz GO 250-8 MPS s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Zdroj: Daimler AG

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

To se jen tak nevidí! Zlámal zlomil tyč, v Boleslavi museli měnit bránu

To se jen tak nevidí! Zlámal zlomil tyč, v Boleslavi…

Kuriózní moment, který fanoušci neuvidí jen tak ani ve světě, se včera odehrál v Mladé Boleslavi. V 26. minutě…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Pivní úlet roku 2018: Americké minipivovary vaří pivo se třpytkami

Pivní úlet roku 2018: Americké minipivovary vaří…

Nedlouho po úspěchu kapučína s třpytkami se tato móda začíná rozmáhat i v pivu. Web Business Insider přišel s…