Prohlédněte si nejnovější patrový autokar Setra S 531 DT v úžasné galerii

 

Setra patří mezi tradiční výrobce patrových autobusů a svůj vrcholný model v jeho nejnovější podobě prezentuje prostřednictvím více než stovky fotografií.

Německá značka Setra se zařadila mezi výrobce patrových zájezdových autobusů na počátku osmdesátých let dvacátého století. První generaci jejích patrových autobusů představoval model S 228 DT z let 1982 až 1993. Zároveň s koncem tohoto modelu nastoupil patrový autobus S 328 DT, jehož přímým nástupcem se stal v roce 2002 představený model S 431 DT, který byl uveden jako vlajková loď řady TopClass 400.

V současnosti představuje vrchol v nabídce značky Setra modelová řada TopClass 500, která byla uvedena v roce 2013, ale až v létě loňského roku byl odhalen nový luxusní patrový autokar S 531 DT, který přebírá status výjimečnosti právě od modelu S 431 DT a míří v letošním roce na trh.

Setra S 531 DT navazuje svým elegantně zdrženlivým designem na jednopodlažní zástupcem řady TopClass 500 i svého předchůdce a pyšní se propracovanou aerodynamikou, v jejímž případě zmiňuje výrobce koeficient odporu vzduchu Cd = 0,35. Právě aerodynamické vlastnosti vozidla mají stát za snížením spotřeby paliva o sedm až deset procent v závislosti na použití autokaru.

Setra a 65 let jejích autobusů ve velké galerii

Nová generace patrového autobusu s celkovou délkou 14.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 4000 mm je podobně jako její předchůdce, který má shodnou šířku i výšku, ale je dlouhý „jen“ 13.890 mm, největším zástupcem své značky. Rozvor mezi první a druhou nápravou je u tohoto modelu 6700 mm a mezi druhou a třetí nápravou 1350 mm. Poloměr otáčení uvádí výrobce 23,1 m.

Autokar ve své standardní podobě nabízí 78 sedadel pro cestující ve dvou podlažích, z nichž to dolní má vnitřní výšku ke stání 1,8 m, zatímco horní 1,68 m. Výrobce vedle standardního provedení již nyní nabízí interiér, v němž může být 83 sedadel a k dispozici budou samozřejmě i konfigurace podle požadavků dopravců. Zavazadlové prostory autobusu ve standardním provedení mají nyní objem 8,4 m3.

Přístup na horní patro umožňují dvě schodiště, z nichž jedno je umístěno za sedadlem řidiče a druhé u zadních dveří nad první zadní nápravou. Vedle svých konkurentů vyniká značka Setra nabídkou různých typů komfortních stavitelných sedadel, u nichž lze navíc volit z několika provedení čalounění.

Součástí výbavy, zvyšující cestovní komfort je vedle pohodlných sedadel, klimatizace a multimediálního systému s obrazovkami i kuchyňka a toaleta, u níž došlo k výraznému nárůstu vnitřního prostoru ve srovnání s předchůdce a zvýšila se u ní i výška stropu a to ze 170 cm na 182 cm. Palubní telefon se dvěma základnami, umožňuje komunikaci se servisním personálem nebo průvodci během jízdy.

Video

Vysokou míru bezpečnosti provozu má zajistit armáda asistenčních systémů v čele s Active Brake Assist 4. Ten kromě dříve dostupných funkcí - maximální brzdění v plném rozsahu v reakci na stacionární předměty a překážky, které se pohybují před vozidlem - nyní obsahuje také detekci chodců s automatickou brzdou.

Světovou premiérou v segmentu autobusů a autokarů je při uvedení modelu S 531 DT začlenění systému Sideguard Assist do jeho výbavy. Tento systém využívá radarové senzory, které monitorují pruh vpravo od autobusu po celé délce vozidla. Při odbočování a zatáčení varuje řidiče před chodci, cyklisty a stacionárními překážkami. Slouží také jako pomocník při změnu jízdního pruhu.

Dalšími systémy zvyšujícími bezpečnost provozu jsou mimo jiné aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA), systém Attention Assist (ATAs), který je schopen rozpoznat počínající znaky únavy řidiče a vyzvat ho, aby si včas dopřál pauzu. Samozřejmostí jsou i ESP, EBS a sledování tlaku v pneumatikách (TPMS).

Neoplan, Setra, Van Hool a VDL: Patrový autobusový luxus (+video)

Pohonnou jednotkou pro nový patrový autokar značky Setra je přeplňovaný řadový šestiválec OM 471 Euro VI, poskytující z objemu 12,8 l výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 2500 N.m při 1100 min-1.

O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka Mercedes-Benz GO 250-8 MPS s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí Praha jako vzorové město: podle studie má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán Zeman změnil plány. Babiš a Hamáček míří do Lán

Prezidentovo prohlášení v rozhovoru pro blesk.cz, že…

Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie Část Britů se nechce smířit s odchodem z Evropské unie

Devět měsíců před předpokládaným termínem brexitu stále…

 
Zdroj: Daimler AG

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 





 
Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Elon Musk prozradil, kde by nejradši postavil evropskou gigatovárnu Tesly

Dnes 17:21

Šéf amerického výrobce elektroaut potvrdil favorita mezi evropskými zeměmi pro stavbu gigatovárny. Jak jinak než na Twitteru.




Blesk.cz

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát jako modrý žralok

Xiaomi Black Shark zkusí zaujmout podruhé. Tentokrát…

Herní smartphone Black Shark od Xiaomi byl představen v dubnu, ovšem již zítra bude chtít zařízení své…

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: Japonsko - Senegal 1:1. O vyrovnání Asiatů se postaral Inui

ONLINE: Japonsko - Senegal 1:1. O vyrovnání Asiatů…

Druhé kolo základních skupin finišuje. Ve zřejmě nejvyrovnanější skupině H se jako první střetne Japonsko se…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…