Peter Bijvelds: Landwind je bezpečný

Peter Bijvelds: Landwind je bezpečný

 

Peter Bijvelds, dovozce prvních stovek čínských vozů do Evropy, uspořádal minulý týden tiskovou konferenci, na níž se s novináři setkal také marketingový ředitel Jiangling Motor, Liang Bo. Cíl: zveřejnit stanovisko výrobce k bezpečnosti vozu...

První čínský automobil, který se dováží na evropský trh, dostal od německého autoklubu při příležitosti frankfurtského autosalonu neobvyklý dárek. ADAC jej poslal proti zdi, aby zjistil jak na tom automobil je z hlediska pasivní bezpečnosti. Peter Bijvelds, dovozce prvních stovek čínských vozů do Evropy, uspořádal minulý týden tiskovou konferenci, na níž se s novináři setkal také marketingový ředitel Jiangling Motor, Liang Bo. Cíl: zveřejnit stanovisko výrobce k problematické bezpečnosti vozu...

Představitelé čínské automobilky zveřejnili prohlášení, v němž ujišťují zákazníky o bezpečnosti vozu Jiangling Landwind. Zjednodušené homologační řízení bylo po neúspěchu v testu ADAC doplněno crash-testem podle předpisů, platných v současné době v Evropě (více viz sekce crashtesty). Německá TÜV, která testy prováděla shledala Landwind způsobilým k provozu na evropských silnicích.

Peter Bijvelds se pozastavil nad tím, že se o výsledku testů ADAC dozvěděl až z tisku. Podle něj je obvyklejší cestou přizvání představitelů výrobce k testu samotnému, nebo alespoň podrobné seznámení s výsledkem, které by pak mohlo sloužit k nápravě problémových míst. Dovozci čínských vozů se také nezamlouvají prohlášení ADAC o "nebezpečnosti" Landwindu, mj. proto, že automobil v současné době splňuje všechny platné předpisy. Neobvyklé je také to, že ADAC testoval automobil, který byl v Evropě zatím prodán pouze ve dvousetkusové sérii. Další dodávka je naplánována na podzimní měsíce letošního roku.

Základním rozdílem v testech ADAC a TÜV byla rychlost, kterou automobil čelně naráží do bariéry. V prvním případě je to 64 km/h, v tom druhém jen 56 km/h. Testy ADACu (přední a boční náraz) přitom nepostihují celou šíři hodnocení pasivní bezpečnosti organizace Euro NCAP. Exemplář testovaný zkušebnou TÜV byl vybaven přídavnou výztuhou pod přední kapotou, která zvýší tuhost přední části vozu a bude dodána všem exemplářům jezdícím po evropských silnicích. Jde údajně o další opatření, které ukazuje zájem výrobce na zlepšování bezpečnosti svých produktů. TÜV na rozdíl od ADACu prováděl pouze test čelního nárazu.

Liang Bo na tiskové konferenci prohlásil, že během posledních tří let žádný ze zákazníků v Landwindu nezemřel při dopravní nehodě. "Landwind splňuje všechny předpisy pro vozy prodávané na evropských trzích. Landwind je bezpečný" prohlásil Bijvelds. Připustil však také, že na trhu jsou i bezpečnější vozy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy

Druhé největší německé aerolinky, které nedávno skončily…

Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby

Hlavní stratég Bílého domu Steve Bannon ještě dnes opustí…

 

Štítky Crash-testy ADAC

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 





 
Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Dnes 08:00

Už osmnáct měsíců musí chodci mimo obec nosit reflexní prvky. Dělají to? A jak se to projevilo ve statistikách?




Blesk.cz

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka (24) v roli nahé modelky

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka…

„V poslední době řeším nedostatečnou sebedůvěru a komplexy," prozradila Katka (24), která přijela na…

Aby ochránil syna, udělal ze sebe štít. Při teroru v Barceloně zemřel i Bruno

Aby ochránil syna, udělal ze sebe štít. Při teroru v…

Bruno Gulotta (†35) byl se svojí ženou Martinou (28) a jejich dvěma malými dětmi v Barceloně na dovolené. Když…

 

iSport.cz

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

Fotbalisté Valencie vstoupili do nového ročníku španělské La Ligy výhrou. Na domácím hřišti porazili Las Palmas…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl, další gól mu vzali

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl,…

Fotbalisté Sparty porazili v úvodním zápase 4. kola Het ligy Slovácko 1:0. Jediný gól vstřelil po hodně hry…

 

Reflex.cz

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o starého člověka

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o…

Jen ten, kdo se staral o starého člověka na konci jeho cesty, ví, co je nutné někdy vydržet.

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Bezové keře jsme si zvykli vnímat takřka jako plevel. Odolný bez roste na kdejaké skládce a lemuje pangejty, což…