Peter Bijvelds: Landwind je bezpečný

Peter Bijvelds: Landwind je bezpečný

 

Peter Bijvelds, dovozce prvních stovek čínských vozů do Evropy, uspořádal minulý týden tiskovou konferenci, na níž se s novináři setkal také marketingový ředitel Jiangling Motor, Liang Bo. Cíl: zveřejnit stanovisko výrobce k bezpečnosti vozu...

První čínský automobil, který se dováží na evropský trh, dostal od německého autoklubu při příležitosti frankfurtského autosalonu neobvyklý dárek. ADAC jej poslal proti zdi, aby zjistil jak na tom automobil je z hlediska pasivní bezpečnosti. Peter Bijvelds, dovozce prvních stovek čínských vozů do Evropy, uspořádal minulý týden tiskovou konferenci, na níž se s novináři setkal také marketingový ředitel Jiangling Motor, Liang Bo. Cíl: zveřejnit stanovisko výrobce k problematické bezpečnosti vozu...

Představitelé čínské automobilky zveřejnili prohlášení, v němž ujišťují zákazníky o bezpečnosti vozu Jiangling Landwind. Zjednodušené homologační řízení bylo po neúspěchu v testu ADAC doplněno crash-testem podle předpisů, platných v současné době v Evropě (více viz sekce crashtesty). Německá TÜV, která testy prováděla shledala Landwind způsobilým k provozu na evropských silnicích.

Peter Bijvelds se pozastavil nad tím, že se o výsledku testů ADAC dozvěděl až z tisku. Podle něj je obvyklejší cestou přizvání představitelů výrobce k testu samotnému, nebo alespoň podrobné seznámení s výsledkem, které by pak mohlo sloužit k nápravě problémových míst. Dovozci čínských vozů se také nezamlouvají prohlášení ADAC o "nebezpečnosti" Landwindu, mj. proto, že automobil v současné době splňuje všechny platné předpisy. Neobvyklé je také to, že ADAC testoval automobil, který byl v Evropě zatím prodán pouze ve dvousetkusové sérii. Další dodávka je naplánována na podzimní měsíce letošního roku.

Základním rozdílem v testech ADAC a TÜV byla rychlost, kterou automobil čelně naráží do bariéry. V prvním případě je to 64 km/h, v tom druhém jen 56 km/h. Testy ADACu (přední a boční náraz) přitom nepostihují celou šíři hodnocení pasivní bezpečnosti organizace Euro NCAP. Exemplář testovaný zkušebnou TÜV byl vybaven přídavnou výztuhou pod přední kapotou, která zvýší tuhost přední části vozu a bude dodána všem exemplářům jezdícím po evropských silnicích. Jde údajně o další opatření, které ukazuje zájem výrobce na zlepšování bezpečnosti svých produktů. TÜV na rozdíl od ADACu prováděl pouze test čelního nárazu.

Liang Bo na tiskové konferenci prohlásil, že během posledních tří let žádný ze zákazníků v Landwindu nezemřel při dopravní nehodě. "Landwind splňuje všechny předpisy pro vozy prodávané na evropských trzích. Landwind je bezpečný" prohlásil Bijvelds. Připustil však také, že na trhu jsou i bezpečnější vozy.

Spolupracujeme s TipCars.com
„Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády „Lži a překrucování“: Soros se poprvé brání útokům maďarské vlády

Americký miliardář maďarského původu George Soros ostře…

OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců OKD za devět měsíců nabrala téměř dvě stě nových zaměstnanců

Těžební společnost OKD zaměstnala během uplynulých devíti…

Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci

V den, kdy se poprvé scházejí noví poslanci, nemáme…

 

Štítky Crash-testy ADAC

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

 





 
Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které svou koncepcí výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad přeskočilo! Raději začněte od nuly!

Rozpad Chinaski rozzuřil fanoušky: Vám snad…

Česká hudební scéna zažila obrovský šok. Jedna z nejoblíbenějších českých skupin Chinaski oznámila konec…

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma testují na HIV a žloutenku

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma…

Praha se přidává ke kampani s názvem Evropský týden testování na HIV a žloutenku. Už popáté se tak bude možné…

 

iSport.cz

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil, řekl ředitel

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil,…

Fotbalista Pierre-Emerick Aubameyang se čtyři dny po dočasném vyřazení z kádru Dortmundu opět vrátil zpět do…

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů stop, pokuta 9 milionů

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie dostal za seknutí soupeře ve čtvrtečním utkání proti Winnipegu od…

 

Reflex.cz

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku? Žádný problém!

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku?…

Na první třítisícovku se vypravil v deseti letech. To už měl vrcholy Zillertalských Alp docela dobře…