reklama


Peter Bijvelds: Landwind je bezpečný

Peter Bijvelds: Landwind je bezpečný

 

Peter Bijvelds, dovozce prvních stovek čínských vozů do Evropy, uspořádal minulý týden tiskovou konferenci, na níž se s novináři setkal také marketingový ředitel Jiangling Motor, Liang Bo. Cíl: zveřejnit stanovisko výrobce k bezpečnosti vozu...

První čínský automobil, který se dováží na evropský trh, dostal od německého autoklubu při příležitosti frankfurtského autosalonu neobvyklý dárek. ADAC jej poslal proti zdi, aby zjistil jak na tom automobil je z hlediska pasivní bezpečnosti. Peter Bijvelds, dovozce prvních stovek čínských vozů do Evropy, uspořádal minulý týden tiskovou konferenci, na níž se s novináři setkal také marketingový ředitel Jiangling Motor, Liang Bo. Cíl: zveřejnit stanovisko výrobce k problematické bezpečnosti vozu...

Představitelé čínské automobilky zveřejnili prohlášení, v němž ujišťují zákazníky o bezpečnosti vozu Jiangling Landwind. Zjednodušené homologační řízení bylo po neúspěchu v testu ADAC doplněno crash-testem podle předpisů, platných v současné době v Evropě (více viz sekce crashtesty). Německá TÜV, která testy prováděla shledala Landwind způsobilým k provozu na evropských silnicích.

Peter Bijvelds se pozastavil nad tím, že se o výsledku testů ADAC dozvěděl až z tisku. Podle něj je obvyklejší cestou přizvání představitelů výrobce k testu samotnému, nebo alespoň podrobné seznámení s výsledkem, které by pak mohlo sloužit k nápravě problémových míst. Dovozci čínských vozů se také nezamlouvají prohlášení ADAC o "nebezpečnosti" Landwindu, mj. proto, že automobil v současné době splňuje všechny platné předpisy. Neobvyklé je také to, že ADAC testoval automobil, který byl v Evropě zatím prodán pouze ve dvousetkusové sérii. Další dodávka je naplánována na podzimní měsíce letošního roku.

Základním rozdílem v testech ADAC a TÜV byla rychlost, kterou automobil čelně naráží do bariéry. V prvním případě je to 64 km/h, v tom druhém jen 56 km/h. Testy ADACu (přední a boční náraz) přitom nepostihují celou šíři hodnocení pasivní bezpečnosti organizace Euro NCAP. Exemplář testovaný zkušebnou TÜV byl vybaven přídavnou výztuhou pod přední kapotou, která zvýší tuhost přední části vozu a bude dodána všem exemplářům jezdícím po evropských silnicích. Jde údajně o další opatření, které ukazuje zájem výrobce na zlepšování bezpečnosti svých produktů. TÜV na rozdíl od ADACu prováděl pouze test čelního nárazu.

Liang Bo na tiskové konferenci prohlásil, že během posledních tří let žádný ze zákazníků v Landwindu nezemřel při dopravní nehodě. "Landwind splňuje všechny předpisy pro vozy prodávané na evropských trzích. Landwind je bezpečný" prohlásil Bijvelds. Připustil však také, že na trhu jsou i bezpečnější vozy.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama