27.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Peugeot 108 prošel lehkou modernizací: Tvarové retuše a jedna nová technika

 

Kolíňátko s „lvíčkem“ na přídi prodělalo nedávno modernizaci. Ta se zaměřila primárně na vzhled, pozadu ale nezůstala ani technika.

Peugeot 108 je zástupcem druhé generace trojčat, vyráběných v továrně TPCA poblíž českého Kolína. Vyrábí se od roku 2014 spolu s Toyotou Aygo a Citroënem C1 druhé generace. Po čtyřech letech výroby se Peugeot rozhodl malou 108 modernizovat. Změny nejsou nikterak zásadní, tedy minimálně navenek. Přesto je „pár“ věcí jinak.

Stoosmička je sice zástupce nejnižší kategorie vozidel, segmentu A, avšak v rámci inovace se výrobce zaměřil mimo jiné také na zlepšení konektivity. Multimediální rozhraní tak bude umět nyní podporovat jak Mirrorlink, tak Android Auto tak také Apple Carplay. Vše se ovládá jednak přes kapacitní dotykový displej nebo hlasovým ovládáním, které podporuje jak Android tak také Apple.

Další změny se týkají zvýšení bezpečnosti posádky. K již existujícím systémům Active city brake (systém samočinného brzdění) a hlídání jízdy v pruzích AFIL se nově přidá čtení dopravních značek. Systém umí indikovat také rychlostní omezení na komunikaci, kterou právě projíždíte a rovněž dokáže řidiče informovat o začátku, respektive konci zóny, kde platí zákaz předjíždění. A sice zobrazením na dotykovém displeji.

Tříválec posílil a je čistší

V rámci příchodu emisní normy Euro 6.2 došlo také ke změnám na technice. Inovovaná 108 tak bude nabízena pouze s motorem 1.0 VTi u něhož se podařilo zvýšit výkon z 50 kW na 53 kW (výrobce udává 72 koní). Jedná se o tříválcový motor Toyota 1KR, který je v 108 nabízen od samého začátku. Větší vlastní motor 1.2 VTi z řady EB2 byl z programu motorové palety pro 108 vyřazen. U jiných modelů však tento agregát z dílen PSA (obchodně 1.2 PureTech) zůstává i nadále.

Peugeot 108: První jízdní dojmy

Jediný nabízený motor 1.0 VTi bude kombinován jak s automatizovanou manuální převodovkou ETG5 tak také s manuální pětistupňovou skříní. Oboje ústrojí pocházejí od Toyoty.

Motor v rámci přechodu na Euro 6.2 prodělal některé změny v čele s novým vstřikováním benzínu, které je ale stále nepřímé. Zvýšil se také kompresní poměr, ovšem o kolik Peugeot zatím neudává. Motor pracuje s vyvažovacím hřídelem. Zda zůstalo proměnné časování pouze na sání nebo jej přidali i na výfukovou stranu není jasné. Dokonce ani interní materiály Peugeotu toto zatím neuvádějí. Co jasné je, je udávaná kombinovaná spotřeba 3,8 litrů na 100 km a zároveň emise oxidu uhličitého 86 g/km. Kde ale zřejmě o předběžné hodnoty neboť v materiálech českého zastoupení obě zatím chybějí. Zda jde o hodnoty dle staršího NEDC (je to dost pravděpodobné) nebo už nového WLTP výrobce nespecifikuje.

V nových barvách

V rámci inovace dostane Peugeot 108 také nové barvené odstíny. Jde zejména o modrou „Calvi“ a zelenou „Fizz“. Vrcholné verze budou mít elektricky ovládanou střechu, u níž plech nahradí plátno či přesněji střechovice. K dispozici bude v zelené „Fizz“, barvě džínoviny nebo v černé. Komu by to bylo málo, může zvolit tradiční luxusní verzi Roland Garros, jejíž střechovice se bude vyznačovat barevný odstínem mandarinky.

Pětidveřová verze může mít střechu vyvedenou rovněž v odstínu diamantově černé, která je standardem na verzi GT Line, za příplatek ji mohou mít také výbavy Active, Style a Allure. Výbavy se ovšem mohou lišit napříč zemí prodeje vozu.

TPCA začíná vyrábět faceliftované modely, budou mít nový motor

S novými barevnými odstíny koresponduje také barva čalounění kabiny. První je paket „zelená Fizz“ se zelenými čtverečky na sedadlech. Součástí jsou rovněž zeleně orámované výdechy topení a ventilace (klimatizace). Druhým podobným paktem je modrá „Calvi“. Běžné verze mají kabinou s převahou šedé s bílými čtverky na potazích sedadel.

Nový Peugeot 108 již lze v České republice objednat, a sice ve třech výbavách – Active, Allure a Allure Top. Vždy s pětidveřovou karoserií. Cena startuje na 234.000 korunách a končí na částce 279.000 korun. Jedná se o snížené akční ceny platné od 1. května tohoto roku do odvolání.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rony Plesl: Praha potřebuje moderní architekturu, i „maršmeloun“ by jí prospěl Rony Plesl: Praha potřebuje moderní architekturu, i „maršmeloun“ by jí prospěl

Mezi hlavní témata pražských komunálních voleb patřila…

Nejvyšší kontrolní úřad kritizoval stát, že investice vázly i v letošním pololetí Nejvyšší kontrolní úřad kritizoval stát, že investice vázly i v letošním pololetí

Investice ze státního rozpočtu vázy i v letošním prvním…

Ve vývoji samořízených vozů jsme dva roky za konkurencí, říká šéf Volkswagenu Ve vývoji samořízených vozů jsme dva roky za konkurencí, říká šéf Volkswagenu

Německý automobilový koncern Volkswagen zaostává v…

Komentář Jana Ference: Sucho a zemědělci jedou v začarovaném kruhu Komentář Jana Ference: Sucho a zemědělci jedou v začarovaném kruhu

Ministerstvo zemědělství rozdělí dvě miliardy korun mezi…

 

Štítky Peugeot Minivozy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Mrkněte do zákulisí výroby v kolínské TPCA: Takhle se rodí Peugeot 108 Mrkněte do zákulisí výroby v kolínské TPCA: Takhle se rodí Peugeot 108

Značka Peugeot nás exkluzivně nechala nahlédnout do…

Peugeot 208 Roland Garros, 108 Top! Roland Garros a 108 GT Line: Styl i luxus v malém Peugeot 208 Roland Garros, 108 Top! Roland Garros a 108 GT Line: Styl i luxus v malém

Roland Garros je grandslamový tenisový turnaj pořádaný…

 



 
S  VW Touareg v terénu. Ale opravdovém terénu! Obstál?

S VW Touareg v terénu. Ale opravdovém terénu! Obstál?

Dnes 09:41

Ve Volkswagenu jsou si tak jisti terénními vlastnostmi třetí generace touaregu, že ho dovezli do Maroka a dali novinářům volnou ruku. Dokonce i na kamenité sjezdovce nebo silnici smrti.




Blesk.cz

Ve StarDance skončil Gondík: Je to pro mě výhra, řekl

Ve StarDance skončil Gondík: Je to pro mě výhra, řekl

Už jen šest tanečních párů v sobotu večer bojovalo o postup do dalšího kola. Porotu ani diváky ale tentokrát…

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem: Jejich společné fotky udělaly díru do světa

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem:…

Osmadvacetiletý fotograf Honza Řeháček se díky svým fotkám stal slavným i v zahraničí. Na Instagramu sdílí…

 

iSport.cz

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky, vidět byl i Chipciu

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky,…

Fotbalisté Portugalska v Lize národů remizovali 0:0 v Itálii, vyhráli skupinu A3 a jako první si zajistili…

Chytil má třetí gól v řadě, poprvé se trefil Zacha. Rittich druhou hvězdou

Chytil má třetí gól v řadě, poprvé se trefil Zacha.…

Gólman David Rittich zastavil v sobotním utkání NHL 24 střel, dovedl Calgary k výhře 4:2 nad Edmontonem a byl…

 

Reflex.cz

Aljaška a dálnice pro dinosaury: Nové důkazy potvrdily oblíbenou teorii

Aljaška a dálnice pro dinosaury: Nové důkazy…

Teorie o dinosauří dálnici byla pravdivá. Nově objevené důkazy potvrdily, co si vědci mysleli o Aljašce a…

„Kdyby tak pošel!“ vyjádřila se na adresu manžela. Mladý milenec jí splnil přání

„Kdyby tak pošel!“ vyjádřila se na adresu manžela.…

„Hrůzyplné drama, v jehož prvních kapitolách hrála hlavní úlohu cizoložná, hříšná láska, a jež skončilo úkladným…