Peugeot 108 prošel lehkou modernizací: Tvarové retuše a jedna nová technika
Peugeot 108 je zástupcem druhé generace trojčat, vyráběných v továrně TPCA poblíž českého Kolína. Vyrábí se od roku 2014 spolu s Toyotou Aygo a Citroënem C1 druhé generace. Po čtyřech letech výroby se Peugeot rozhodl malou 108 modernizovat. Změny nejsou nikterak zásadní, tedy minimálně navenek. Přesto je „pár“ věcí jinak.
Stoosmička je sice zástupce nejnižší kategorie vozidel, segmentu A, avšak v rámci inovace se výrobce zaměřil mimo jiné také na zlepšení konektivity. Multimediální rozhraní tak bude umět nyní podporovat jak Mirrorlink, tak Android Auto tak také Apple Carplay. Vše se ovládá jednak přes kapacitní dotykový displej nebo hlasovým ovládáním, které podporuje jak Android tak také Apple.
Další změny se týkají zvýšení bezpečnosti posádky. K již existujícím systémům Active city brake (systém samočinného brzdění) a hlídání jízdy v pruzích AFIL se nově přidá čtení dopravních značek. Systém umí indikovat také rychlostní omezení na komunikaci, kterou právě projíždíte a rovněž dokáže řidiče informovat o začátku, respektive konci zóny, kde platí zákaz předjíždění. A sice zobrazením na dotykovém displeji.
Tříválec posílil a je čistší
V rámci příchodu emisní normy Euro 6.2 došlo také ke změnám na technice. Inovovaná 108 tak bude nabízena pouze s motorem 1.0 VTi u něhož se podařilo zvýšit výkon z 50 kW na 53 kW (výrobce udává 72 koní). Jedná se o tříválcový motor Toyota 1KR, který je v 108 nabízen od samého začátku. Větší vlastní motor 1.2 VTi z řady EB2 byl z programu motorové palety pro 108 vyřazen. U jiných modelů však tento agregát z dílen PSA (obchodně 1.2 PureTech) zůstává i nadále.
Jediný nabízený motor 1.0 VTi bude kombinován jak s automatizovanou manuální převodovkou ETG5 tak také s manuální pětistupňovou skříní. Oboje ústrojí pocházejí od Toyoty.
Motor v rámci přechodu na Euro 6.2 prodělal některé změny v čele s novým vstřikováním benzínu, které je ale stále nepřímé. Zvýšil se také kompresní poměr, ovšem o kolik Peugeot zatím neudává. Motor pracuje s vyvažovacím hřídelem. Zda zůstalo proměnné časování pouze na sání nebo jej přidali i na výfukovou stranu není jasné. Dokonce ani interní materiály Peugeotu toto zatím neuvádějí. Co jasné je, je udávaná kombinovaná spotřeba 3,8 litrů na 100 km a zároveň emise oxidu uhličitého 86 g/km. Kde ale zřejmě o předběžné hodnoty neboť v materiálech českého zastoupení obě zatím chybějí. Zda jde o hodnoty dle staršího NEDC (je to dost pravděpodobné) nebo už nového WLTP výrobce nespecifikuje.
V nových barvách
V rámci inovace dostane Peugeot 108 také nové barvené odstíny. Jde zejména o modrou „Calvi“ a zelenou „Fizz“. Vrcholné verze budou mít elektricky ovládanou střechu, u níž plech nahradí plátno či přesněji střechovice. K dispozici bude v zelené „Fizz“, barvě džínoviny nebo v černé. Komu by to bylo málo, může zvolit tradiční luxusní verzi Roland Garros, jejíž střechovice se bude vyznačovat barevný odstínem mandarinky.
Pětidveřová verze může mít střechu vyvedenou rovněž v odstínu diamantově černé, která je standardem na verzi GT Line, za příplatek ji mohou mít také výbavy Active, Style a Allure. Výbavy se ovšem mohou lišit napříč zemí prodeje vozu.
S novými barevnými odstíny koresponduje také barva čalounění kabiny. První je paket „zelená Fizz“ se zelenými čtverečky na sedadlech. Součástí jsou rovněž zeleně orámované výdechy topení a ventilace (klimatizace). Druhým podobným paktem je modrá „Calvi“. Běžné verze mají kabinou s převahou šedé s bílými čtverky na potazích sedadel.
Nový Peugeot 108 již lze v České republice objednat, a sice ve třech výbavách – Active, Allure a Allure Top. Vždy s pětidveřovou karoserií. Cena startuje na 234.000 korunách a končí na částce 279.000 korun. Jedná se o snížené akční ceny platné od 1. května tohoto roku do odvolání.