Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolínská Toyota Aygo prošla faceliftem. Vypadá jako Yaris a má silnější motor

David Bureš
Diskuze (9)
Modernizace kolínského mrňouse se zaměřila na zvýraznění mladistvého stylu. Motor pak byl upraven v souvislosti s nadcházejícími přísnějšími emisními limity.

Po čtyřech letech na trhu se druhá generace Toyoty Aygo dočkala faceliftu. V Ovčárech u Kolína vyráběný mrňous japonské značky se v rámci změn zaměřil na úpravu designu i techniky. Upraveného motoru se v dohledné době mají dočkat i jeho kolínští sourozenci, Citroën C1 a Peugeot 108.

Modernizované Aygo na první pohled poznáte podle přepracované přídě. Motiv písmena X zůstává zachován, celková koncepce předních partií se ale přiblížila o segment většímu Yarisu. Upravené světlomety se zakomponovanými diodami denního svícení doplnila imitace chladicích otvorů, přepracován byl i přední nárazník. Nově pojatá je také grafika koncových světel.

Automobilka o designových změnách tvrdí, že měly zdůraznit mladistvý charakter auta, přepracovaný zadní nárazník má navíc Aygo opticky rozšířit.

Stylistické úpravy doplňuje upravený tříválec 1.0 VVT-i, který je nově přizpůsoben nadcházejícím emisním normám. V souvislosti s jejich příchodem se litrový tříválec dočkal nového vstřikování, vyššího kompresního poměru nebo systému recirkulace výfukových plynů (EGR). Konstruktéři rovněž snížili vnitřní tření agregátu, upravená vyvažovací hřídel zase lépe potlačuje vibrace při volnoběhu.

Jestliže mnohé agregáty následkem nových emisních pravidel přišly o část výkonu, Aygo takový případ není. Nově poskytuje 53 kW při 6000 otáčkách, což je o dva více než dosud. Spolu s tím ale klesl o dva newtonmetry točivý moment, na 93 N.m při 4400 otáčkách.

Vedle standardní verze bude Aygo možné pořídit i v eko variantě, která se liší obutím pneumatik s nízkým valivým poměrem nebo delším čtvrtým a pátým převodovým stupněm. Navíc má start-stop systém a upravenou aerodynamiku.

Aby těch změn nebylo málo, dočkalo se modernizované Aygo rovněž přenastaveného řízení a odpružení, což má přinést rychlejší a přesnější reakce na pokyn, což poskytne větší agilitu. Nové těsnící materiály v palubní desce, A sloupcích karoserie nebo dveřích zase lépe potlačují hluk od motoru.

Modernizovaná Toyota Aygo bude světu oficiálně představena na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Kdy se dostane do prodeje, zatím není jasné.

David Bureš
Diskuze (9)
23. 2. 2018 20:42
Re: Zdá sa,
Celkom dobrý záver. ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2018 17:43
Re: Zdá sa,
Každému se líbí něco jiného. Pro tebe škaredé, pro mě mile hezké.
23. 2. 2018 16:05
Re: auto fajn
"Kroutak" mozno klesol, ale predpokladam, ze optimalizovali krivku jeho priebehu, takze tie - 2 Nm si v reale ani nevsimnes.
23. 2. 2018 12:48
Re: Zdá sa,
Poslednou dobou začínajú byť Toyoty už trochu cez čiaru. Zaujalo, ale nie pozitívne. Nie je mi jasné, prečo zaujímavý musí byť skoro vždy aj škaredý. Podivný vkus...
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2018 11:42
auto fajn
ale teda motoricky ziadna vyhra ked vykon stupol ale kroutak klesol... prave kroutak mi tu pride postatnejsi ako ten jeden dva kw k dobru .. tych pomaly az dychberucich 94Nm je na urovni favorita spred 30 rokov... doslova zasnem.... a aj ten mal ten kroutak podstate nizsie polozeny .. pritom bracekovci od PSA ak sa nemylim ponukaju v 108 a C1 aj vacsiu 1,2ku atmo ktora ide pekne aj vo vacsej 208 ... ale na nakupy o do mesta to asi stacit bude ... mimo mesta ale by som to v rukach mat nechcel .. ved uz felda bola docela "pomala" a trapiaca sa mimo mesto a to mala vacsi kroutak a defakto aj podobnu hmotnost