23.2. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kolínská Toyota Aygo prošla faceliftem. Vypadá jako Yaris a má silnější motor

 

Modernizace kolínského mrňouse se zaměřila na zvýraznění mladistvého stylu. Motor pak byl upraven v souvislosti s nadcházejícími přísnějšími emisními limity.

Po čtyřech letech na trhu se druhá generace Toyoty Aygo dočkala faceliftu. V Ovčárech u Kolína vyráběný mrňous japonské značky se v rámci změn zaměřil na úpravu designu i techniky. Upraveného motoru se v dohledné době mají dočkat i jeho kolínští sourozenci, Citroën C1 a Peugeot 108.

Modernizované Aygo na první pohled poznáte podle přepracované přídě. Motiv písmena X zůstává zachován, celková koncepce předních partií se ale přiblížila o segment většímu Yarisu. Upravené světlomety se zakomponovanými diodami denního svícení doplnila imitace chladicích otvorů, přepracován byl i přední nárazník. Nově pojatá je také grafika koncových světel.

Automobilka o designových změnách tvrdí, že měly zdůraznit mladistvý charakter auta, přepracovaný zadní nárazník má navíc Aygo opticky rozšířit.

Stylistické úpravy doplňuje upravený tříválec 1.0 VVT-i, který je nově přizpůsoben nadcházejícím emisním normám. V souvislosti s jejich příchodem se litrový tříválec dočkal nového vstřikování, vyššího kompresního poměru nebo systému recirkulace výfukových plynů (EGR). Konstruktéři rovněž snížili vnitřní tření agregátu, upravená vyvažovací hřídel zase lépe potlačuje vibrace při volnoběhu.

AUTOSALON ŽENEVA 2018 NA AUTO.CZ

Jestliže mnohé agregáty následkem nových emisních pravidel přišly o část výkonu, Aygo takový případ není. Nově poskytuje 53 kW při 6000 otáčkách, což je o dva více než dosud. Spolu s tím ale klesl o dva newtonmetry točivý moment, na 93 N.m při 4400 otáčkách.

Vedle standardní verze bude Aygo možné pořídit i v eko variantě, která se liší obutím pneumatik s nízkým valivým poměrem nebo delším čtvrtým a pátým převodovým stupněm. Navíc má start-stop systém a upravenou aerodynamiku.

Aby těch změn nebylo málo, dočkalo se modernizované Aygo rovněž přenastaveného řízení a odpružení, což má přinést rychlejší a přesnější reakce na pokyn, což poskytne větší agilitu. Nové těsnící materiály v palubní desce, A sloupcích karoserie nebo dveřích zase lépe potlačují hluk od motoru.

Modernizovaná Toyota Aygo bude světu oficiálně představena na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Kdy se dostane do prodeje, zatím není jasné.

ONLINE: Česko - Rusko OSR

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Kolínská Toyota Aygo přichází v modernizované verzi. Kolik dáte za inovovaný motor? Kolínská Toyota Aygo přichází v modernizované verzi. Kolik dáte za inovovaný motor?

Litrový tříválec Ayga byl přizpůsoben novým emisním…

Euro NCAP 2017: Toyota Aygo – Podle výbavy může mít tři nebo čtyři hvězdy Euro NCAP 2017: Toyota Aygo – Podle výbavy může mít tři nebo čtyři hvězdy

Toyota Aygo je další z řady automobilů, kterým organizace…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…