Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208: Oficiální informace, fotogalerie, video

Ondřej Láník
Diskuze (112)

Nástupce řady 207 bude mít o 7 cm kratší karoserii, bude až o 173 kg lehčí a podle automobilky i výrazně agilnější.

Peugeot 207 je na trhu už pátým rokem, a tak jej brzy čeká generační výměna. Jeho nástupcem se stane model 208. Automobil se začne prodávat během příštího roku. Oficiální internetová premiéra se ale odehrává již dnes.

Hlavní úkol Peugeotu 208 je jasný, navázat na úspěchy svého předchůdce. Peugeot 207 je totiž stabilně nejprodávanějším modelem francouzské značky, v roce 2007 se stal dokonce nejprodávanějším autem v Evropě.

Peugeot 208 se bude vyrábět ve slovenském závodě PSA, kde vystřídá předchozí řadu 207. Výroba poběží také v dalších závodech PSA v Evropě.

Design

Design hrál u dvěstěsedmičky ale i u předchozích velmi úspěšných modelů 206 a 205 velkou roli a nejinak tomu bude i tentokrát.

Zveřejněný set fotografií ukazuje 208 v třídveřovém i pětidveřovém provedení. Příď vozu svými křivkami navazuje na model 508, pryč je tak rozšklebený výraz 207 kvůli její mohutné masce chladiče.

Celkové tvary karoserie v mnohém připomínají konkurenční Toyotu Yaris. Podobné prolisy na boku auta využívají i některé Opely. Na zádi jsou patrné křivky zmíněné malé Toyoty, ale i 207, koncové svítilny jsou protaženy do boku karoserie.

Aktuální styl Peugeotu s mnoha zdobnými detaily poskládanými do jednoho celku kontrastuje s jednoduchými tvary bez ozdob, které prosazuje do designu vozů VW Group Walter da Silva.

Nové pojetí interiéru

Radikální proměnou prošel interiér malého Peugeotu. Pracoviště řidiče má zcela nové uspořádání. Přístrojový štít se přesunul na vrchol přístrojové desky, pod čelní sklo. Řidič se na něj nebude dívat skrz nový malý volant, protože je až nad horním okrajem věnce. Oči řidiče budou přeostřovat na přístroje z pohledu na vozozku snadněji. V kapličce jsou čtyři klasické analogové ukazatele a velký multifunkční displej uprostřed.

Po ruce bude řidiči velká dotyková obrazovka umístěná na vrcholu divoce tvarované středové konzoly. Výdechy ventilace jsou až přitom pod obrazovkou.

Obestavění prostoru bude výrazně lepší než u předchůdce. Navzdory menším vnějším rozměrům slibuje Peugeot více místa na zadních sedadlech (+ 5 cm pro nohy) a větší bude také zavazadelník (+15 l).

Technika

Peugeot 208 jde proti proudu zvětšování, oproti předchůdci má být o 7 cm kratší a o 1 cm nižší. Díky tomu mezigeneračně klesne i hmotnost vozu, a to v průměru o 110 kg, největší mezigenerační hmotnostní úspora má dosáhnout až 173 kg. Základní verze Peugeotu 208 bude podle výrobce vážit jen 975 kg.

Auto má být nabízeno s novými benzinovými tříválci o objemu 1,0 VTi a 1,2 VTi. Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g/km.

25 % plastů použitých na 208 tvoří „zelené materiály“ (recyklované nebo přírodního původu). Poprvé je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník a celek chladiče.

Ohodnoťte design Peugeotu 208 jako ve škole.
  • 1
    42,2%
  • 2
    24,2%
  • 3
    16,6%
  • 4
    9%
  • 5
    8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 2474 čtenářů.

Ondřej Láník
Diskuze (112)
3. 11. 2011 14:10
Re: Správná cesta?
Aby taky neměla s 310 Nm krouťáku.
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 13:38
Re: OFICIÁLNÍ DOJMY
1) WL má natolik kvalitní příspěvky, že pěšáka nepotřebuje.
2) Bavíme se o designu, třída netřída.

Neodvrácej pozornost k offtopicu, nehledej v tom útočiště.

Potřeboval bys lexaurin...
3. 11. 2011 10:59
Re: OFICIÁLNÍ DOJMY
Dvě otázky:
1) Kdes nechal svou důstojnost, že tady ze sedbe děláš labelova pěšáčka?
2) Rozcupoval? >:D Čím? Tím, že řadí eRko a ještě starý předfaceliftový model do B segmentu. Prosim tě to je jen jeho bolení hlavy. Dost evidentní pač s tématem to nemá opravdu shola nic.

A což takhle se držet tématu? Mé předchozí příspěvky byly totiž právě o tom, že wl nám svými offtopicy prezentuje své bolení.
3. 11. 2011 09:41
Re: OFICIÁLNÍ DOJMY
takže škodovka nema napredovať,ale naopak? reči >:D
Avatar - Ronault.
3. 11. 2011 01:10
Re: OFICIÁLNÍ DOJMY
Jo, bavíme se nad tím, jak dokáže WL kvalitně tebe rozcupovat a pláčeme nad tvou labilitou :-(