Autosalon Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je opravdu krásný i na vlastní oči
Jedna z nejdůležitějších novinek letošního ženevského autosalonu se na výstavišti ukázala již s předstihem. A tak jsme si ji detailně prohlédli.
Ženevské výstaviště bývá pro novináře otevřené již den před oficiálním zahájením tradičního březnového autosalonu, aby si bylo možné dopředu prohlédnout co kde chystají a prohlédnout si, jak vůbec probíhají přípravy výstavních stánků. Tu a tam je k vidění i nějaká zajímavá novinka, přičemž letos se v Palexpu s předstihem ukázala i jedna z vůbec nejdůležitějších premiér letošního ženevského autosalonu, nový Peugeot 208.

Nový městský hatchback se na stánku novinářům neukázal jen tak mimochodem nebo omylem, ale k vidění byl hned v několika variantách, čistě elektrickou verzi e-208 a sportovně laděný model GT Line doplňoval i relativně obyčejný model ve výbavovém stupni Allure. Díky tomu tak víme, že to nové 208 bude slušet i v běžných variantách a ne jen ve vyšperkovaných modelech.
Nová 208 je totiž nejen na fotkách, ale i naživo opravdu krásným hatchbackem, dokonce bych řekl, že při osobním setkání vynikne ještě více. Auto bude nepochybně primárně lákat na svůj vzhled, a tak jsme opravdu zvědavi, zda bude takovým hitem jako někdejší předchůdce v podobě modelu 206. Je přitom jedno, z jakého úhlu se na novou 208 díváte. Vpředu zaujmou světlomety s třemi „drápy“ tvořenými diodami, vzadu zase masu plechů šikovně rozbíjí vodorovný pás opticky spojující koncová světla.
Peugeot 208 – srovnání rozměrů s předchůdcem | ||
Model | 208 (2019-) | 208 (2012-2019) |
Délka (mm) | 4055 | 3962 |
Šířka (mm) | 1745 | 1739 |
Výška (mm) | 1430 | 1460 |
Rozvor (mm) | 2540 | 2538 |
Uvnitř se sedí relativně nízko, sedačku si lze na poměry malých hatchbacků dát opravdu nečekaně dolů. Sedadlo řidiče potěší dlouhým sedákem, příliš se nám ale nelíbí středový tunel tlačící do pravé nohy. Materiály ale nadchnou úrovní zpracování i svou kvalitou, displej multimediálního systému je pak díky vyvýšené poloze hezky na očích, vysoká řadicí páka je zase pěkně po ruce.
Opět si ale budeme zvykat na řešení i-Cockpit. Přístrojový štít je vcelku malý, a tak volant opět musíte mít nízko, u kolen, abyste přes jeho věnec viděli celou obrazovku. Kvalita obrazu digitálního přístrojového panelu se nám ale hodně líbí! Pochvalu zaslouží i odkládací (uzavíratelná) schránka ve středovém panelu.
Co se týče prostoru, tak odpovídá malým hatchbackům. Když si s výškou 185 centimetrů sednu za sebe, rezerva pro kolena tu není, už se jimi opírám o sedačku před sebou. Nad hlavou je tu ale místa habaděj. Naopak zavazadelník je na poměry malých hatchbacků slušný, má objem 265 litrů, k nimiž je tu dalších 44 litrů pod podlahou, kterou může vyplnit rezervní kolo. Plusem je i relativně nízká nakládací hrana.
Peugeot 208 – základní technická data nabízených motorů | |||||
Motor | 1.2 PureTech | 1.2 PureTech | 1.2 PureTech | 1.5 BlueHDi | elektro |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1199 | 1199 | 1499 | - |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 4/4 | - |
Největší výkon [kW/min] | 55/5750 | 75/5500 | 96/5500 | 74/3500 | 100/3673-10000 |
Točivý moment [N.m/min] | 111/2750 | 205/1750 | 230/1750 | 250/1750 | 260/300-3673 |
Převodovka | 5M | 6M (8A) | 8A | 6M | 1S |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 188 (188) | 208 | 188 | 150 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | ? | ? | ? | ? | 8,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | ? | ? | ? | ? | - |
Pohotovostní h. [kg] | 1023 | 1102 (1133) | 1165 | 1126 | 1430 |