Peugeot 301 přichází na český trh, ceny začínají na 220.000 Kč

 

Sedan Peugeot 301 byl představen v Paříži a nyní přijíždí z továrny ve španělském Vigu i k nám.

Dvojče podobně tvarově usedlého Citroënu C-Elysée je zaměřeno hlavně na klienty, kteří chtějí auto s objemným kufrem za rozumné peníze. Komfortně naladěný podvozek se zvýšenou světlostí je primárně určen pro špatné cesty, což se na českých tankodromech může hodit. Klasický tříprostorový sedan s rozvorem 2,65 m a délkou 4,44 m nabídne zavazadelník o objemu 506 l, byť se pochopitelně nechlubí takovou variabilitou jako hatchbacky či liftbacky nižší střední třídy.

Pod kapotou najdeme trojici motorů. Základní jednotkou je zážehový tříválec 1,2 VTi s 53 kW (72 k), doplňuje jej taktéž atmosférická čtyřválcová šestnáctistovka se stejnou zkratkou a výkonem 85 kW (115 k). Vůni nafty zastupuje agregát 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k). Všechny je možné koupit s pětistupňovou manuální převodovkou, u šestnáctistovky je na výběr i klasický čtyřstupňový automat. Robotizované ústrojí EGC ve spojení s 1,2 VTi se dosud nenabízí.

Peugeot 301 se začne na českém trhu prodávat od 15 listopadu. Základní cena byla stanovena na 220.000 korun, na všechny vozy je poskytována pětiletá záruka. Dovozce hned při uvedení poskytuje desetitisícové slevy, u motoru 1,6 VTi dokonce dvacetitisícovou.

Nejlevnější verze Access 1,2 VTi sice postrádá některé komfortní prvky, bezpečnostní výbava ovšem není nijak „oholená“, čítá čtveřici airbagů, ESP a ABS s brzdovým asistentem. Dále zde najdeme například elektrická přední okna s tlačítky na středovém tunelu, dálkové centrální zamykání i otevírání zavazadelníku a přípravu pro rádio. Volant je nastavitelný jen výškově, stejně jako řidičovo sedadlo i opěrky hlavy vpředu. Zadní nelze seřídit vůbec, nedělená pevná lavice na druhou stranu nepostrádá úchyty Isofix. Patnáctipalcová kola jsou pochopitelně ocelová, ale včetně dnes málo vídané rezervy!

Vyšší stupeň Active nabídne navíc přední mlhovky, elektrická zrcátka s vyhříváním, manuální klimatizaci, CD/MP3 rádio, dělené zadní sedadlo v poměru 60:40 a chromované doplňky interiéru, vnější kliky a zrcátka už jsou v barvě karoserie. Vrcholná výbava Allure přidává litá kola, kožený volant a hlavici řadicí páky, automatickou klimatizaci, ještě lepší audio s USB a Bluetooth a zadní elektrická okna. Přední maska je pochromovaná. Za tempomat se připlácí vždy 5.000, parkovací senzory stojí dalších 9 tisíc a vyhřívaná sedadla 6.000 Kč.

Nejlevnější verze s motorem 1,6 l stojí 270 tisíc, diesel je dražší o dalších 10.000, ale zároveň s chudší výbavou. V totožné základní specifikaci činí cenový rozdíl HDi oproti nejslabšímu tříválci 60.000 korun. Automat lze koupit jen se stupněm Allure a zážehovým motorem 1,6 VTi za příplatek 35 tisíc oproti stejné variantě s manuálem. Je však určen pro skutečně klidné řidiče, ve zrychlení z 0 na 100 km/h je o značných 1,5 s pomalejší. Vyšší je i normovaná spotřeba benzinu: o 0,8 l/100 km.

Peugeot 301 - Základní technické údaje a ceny
Motor1,2 VTI1,6 VTI1,6 HDI
Převodovka5M5M (4A)5M
Zdvihový objem [cm3]119915871560
Válce/ventily3/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]53/550085/605068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/3000150/4000230/1750
Max. rychlost [km/h]160188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,910,3 (11,8)12,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,5 (7,3)4,1
Pohotovostní hmotnost [kg]10951165 (1185)1170
Cena Access [Kč]220.000,--280.000,-
Cena Active [Kč]250.000,-270.000,-310.000,-
Cena Allure [Kč]270.000,-290.000,-330.000,-

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 301 přichází na český trh, ceny…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Projeli jsme se s modernizovaným Peugeotem 301. Už nechce být jen laciný! Projeli jsme se s modernizovaným Peugeotem 301. Už nechce být jen laciný!

Peugeot 301 přichází na trh v modernizovaném provedení. Z…

Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan

Po Citroënu C-Elysée prošel faceliftem i jeho bratr…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…