Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 301 přichází na český trh, ceny začínají na 220.000 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (354)
Sedan Peugeot 301 byl představen v Paříži a nyní přijíždí z továrny ve španělském Vigu i k nám.

Dvojče podobně tvarově usedlého Citroënu C-Elysée je zaměřeno hlavně na klienty, kteří chtějí auto s objemným kufrem za rozumné peníze. Komfortně naladěný podvozek se zvýšenou světlostí je primárně určen pro špatné cesty, což se na českých tankodromech může hodit. Klasický tříprostorový sedan s rozvorem 2,65 m a délkou 4,44 m nabídne zavazadelník o objemu 506 l, byť se pochopitelně nechlubí takovou variabilitou jako hatchbacky či liftbacky nižší střední třídy.

Pod kapotou najdeme trojici motorů. Základní jednotkou je zážehový tříválec 1,2 VTi s 53 kW (72 k), doplňuje jej taktéž atmosférická čtyřválcová šestnáctistovka se stejnou zkratkou a výkonem 85 kW (115 k). Vůni nafty zastupuje agregát 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k). Všechny je možné koupit s pětistupňovou manuální převodovkou, u šestnáctistovky je na výběr i klasický čtyřstupňový automat. Robotizované ústrojí EGC ve spojení s 1,2 VTi se dosud nenabízí.

Peugeot 301 se začne na českém trhu prodávat od 15 listopadu. Základní cena byla stanovena na 220.000 korun, na všechny vozy je poskytována pětiletá záruka. Dovozce hned při uvedení poskytuje desetitisícové slevy, u motoru 1,6 VTi dokonce dvacetitisícovou.

Nejlevnější verze Access 1,2 VTi sice postrádá některé komfortní prvky, bezpečnostní výbava ovšem není nijak „oholená“, čítá čtveřici airbagů, ESP a ABS s brzdovým asistentem. Dále zde najdeme například elektrická přední okna s tlačítky na středovém tunelu, dálkové centrální zamykání i otevírání zavazadelníku a přípravu pro rádio. Volant je nastavitelný jen výškově, stejně jako řidičovo sedadlo i opěrky hlavy vpředu. Zadní nelze seřídit vůbec, nedělená pevná lavice na druhou stranu nepostrádá úchyty Isofix. Patnáctipalcová kola jsou pochopitelně ocelová, ale včetně dnes málo vídané rezervy!

Vyšší stupeň Active nabídne navíc přední mlhovky, elektrická zrcátka s vyhříváním, manuální klimatizaci, CD/MP3 rádio, dělené zadní sedadlo v poměru 60:40 a chromované doplňky interiéru, vnější kliky a zrcátka už jsou v barvě karoserie. Vrcholná výbava Allure přidává litá kola, kožený volant a hlavici řadicí páky, automatickou klimatizaci, ještě lepší audio s USB a Bluetooth a zadní elektrická okna. Přední maska je pochromovaná. Za tempomat se připlácí vždy 5.000, parkovací senzory stojí dalších 9 tisíc a vyhřívaná sedadla 6.000 Kč.

Nejlevnější verze s motorem 1,6 l stojí 270 tisíc, diesel je dražší o dalších 10.000, ale zároveň s chudší výbavou. V totožné základní specifikaci činí cenový rozdíl HDi oproti nejslabšímu tříválci 60.000 korun. Automat lze koupit jen se stupněm Allure a zážehovým motorem 1,6 VTi za příplatek 35 tisíc oproti stejné variantě s manuálem. Je však určen pro skutečně klidné řidiče, ve zrychlení z 0 na 100 km/h je o značných 1,5 s pomalejší. Vyšší je i normovaná spotřeba benzinu: o 0,8 l/100 km.

Peugeot 301 - Základní technické údaje a ceny
Motor1,2 VTI1,6 VTI1,6 HDI
Převodovka5M5M (4A)5M
Zdvihový objem [cm3]119915871560
Válce/ventily3/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]53/550085/605068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/3000150/4000230/1750
Max. rychlost [km/h]160188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,910,3 (11,8)12,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,36,5 (7,3)4,1
Pohotovostní hmotnost [kg]10951165 (1185)1170
Cena Access [Kč]220.000,--280.000,-
Cena Active [Kč]250.000,-270.000,-310.000,-
Cena Allure [Kč]270.000,-290.000,-330.000,-

Aleš Dragoun
Diskuze (354)
12. 11. 2012 08:12
Re: A opět se potvrzuje omezenost zdejších diskutérů...
Tak nějak :-) Okamžitě jsem dostal vynadáno, co si to vůbec dovoluju, že tady srovnávám dvě konkurenční auta z trošku méně zaujatého pohledu... Většina z odborníků, co se tady vylejvá v Rapidu, ani v 301 vůbec neseděla, nejela s nimi, ale už teď vědí, že Peugeot bude pohodlnější, bude mít lepší materiály a dokonce i lepší dynamiku, což jsi díky bohu vyvrátil :yes:
11. 11. 2012 22:08
Re: Reálně
Ten chlapec je skrátka nezaujatý testér. Rovnako pochváli ako vytkne nedostatky.
11. 11. 2012 21:39
Re: Plná palba
Nemám tažný a na střechu bych takovou váhu asi nedal. Já, jinak, sedan nezatracuju, pouze se bavíme o zvýšené praktičnosti liftu právě proti tomuto řešení karoserie. A navíc se mi hodně aut líbí víc v liftu v porovnání se sedanem (Avenstis první generace, primera p11, mondeo mk3.. ), v nižší střední pak sedany vypadají opravdu podivně (focus, c4, mazda 3), o třídu níž to pak je ještě horší (fabia sedan). Já jsem prostě na liftbacky :-)
11. 11. 2012 21:02
Re: Plná palba
Jestli máš lift Primeru p11, tak to je jedno z nejlepších a nejhezčích aut vůbec :yes:
11. 11. 2012 19:42
Re: Plná palba
No já nevím, kdo to nepochopil, asi máš spíše problém ty...