Peugeot 301 přichází na český trh, ceny začínají na 220.000 Kč
Dvojče podobně tvarově usedlého Citroënu C-Elysée je zaměřeno hlavně na klienty, kteří chtějí auto s objemným kufrem za rozumné peníze. Komfortně naladěný podvozek se zvýšenou světlostí je primárně určen pro špatné cesty, což se na českých tankodromech může hodit. Klasický tříprostorový sedan s rozvorem 2,65 m a délkou 4,44 m nabídne zavazadelník o objemu 506 l, byť se pochopitelně nechlubí takovou variabilitou jako hatchbacky či liftbacky nižší střední třídy.
Pod kapotou najdeme trojici motorů. Základní jednotkou je zážehový tříválec 1,2 VTi s 53 kW (72 k), doplňuje jej taktéž atmosférická čtyřválcová šestnáctistovka se stejnou zkratkou a výkonem 85 kW (115 k). Vůni nafty zastupuje agregát 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k). Všechny je možné koupit s pětistupňovou manuální převodovkou, u šestnáctistovky je na výběr i klasický čtyřstupňový automat. Robotizované ústrojí EGC ve spojení s 1,2 VTi se dosud nenabízí.
Peugeot 301 se začne na českém trhu prodávat od 15 listopadu. Základní cena byla stanovena na 220.000 korun, na všechny vozy je poskytována pětiletá záruka. Dovozce hned při uvedení poskytuje desetitisícové slevy, u motoru 1,6 VTi dokonce dvacetitisícovou.
Nejlevnější verze Access 1,2 VTi sice postrádá některé komfortní prvky, bezpečnostní výbava ovšem není nijak „oholená“, čítá čtveřici airbagů, ESP a ABS s brzdovým asistentem. Dále zde najdeme například elektrická přední okna s tlačítky na středovém tunelu, dálkové centrální zamykání i otevírání zavazadelníku a přípravu pro rádio. Volant je nastavitelný jen výškově, stejně jako řidičovo sedadlo i opěrky hlavy vpředu. Zadní nelze seřídit vůbec, nedělená pevná lavice na druhou stranu nepostrádá úchyty Isofix. Patnáctipalcová kola jsou pochopitelně ocelová, ale včetně dnes málo vídané rezervy!
Vyšší stupeň Active nabídne navíc přední mlhovky, elektrická zrcátka s vyhříváním, manuální klimatizaci, CD/MP3 rádio, dělené zadní sedadlo v poměru 60:40 a chromované doplňky interiéru, vnější kliky a zrcátka už jsou v barvě karoserie. Vrcholná výbava Allure přidává litá kola, kožený volant a hlavici řadicí páky, automatickou klimatizaci, ještě lepší audio s USB a Bluetooth a zadní elektrická okna. Přední maska je pochromovaná. Za tempomat se připlácí vždy 5.000, parkovací senzory stojí dalších 9 tisíc a vyhřívaná sedadla 6.000 Kč.
Nejlevnější verze s motorem 1,6 l stojí 270 tisíc, diesel je dražší o dalších 10.000, ale zároveň s chudší výbavou. V totožné základní specifikaci činí cenový rozdíl HDi oproti nejslabšímu tříválci 60.000 korun. Automat lze koupit jen se stupněm Allure a zážehovým motorem 1,6 VTi za příplatek 35 tisíc oproti stejné variantě s manuálem. Je však určen pro skutečně klidné řidiče, ve zrychlení z 0 na 100 km/h je o značných 1,5 s pomalejší. Vyšší je i normovaná spotřeba benzinu: o 0,8 l/100 km.
Peugeot 301 - Základní technické údaje a ceny | |||
Motor | 1,2 VTI | 1,6 VTI | 1,6 HDI |
Převodovka | 5M | 5M (4A) | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | 1587 | 1560 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 53/5500 | 85/6050 | 68/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 110/3000 | 150/4000 | 230/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 188 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,9 | 10,3 (11,8) | 12,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 6,5 (7,3) | 4,1 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1095 | 1165 (1185) | 1170 |
Cena Access [Kč] | 220.000,- | - | 280.000,- |
Cena Active [Kč] | 250.000,- | 270.000,- | 310.000,- |
Cena Allure [Kč] | 270.000,- | 290.000,- | 330.000,- |