Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GTi oficiálně: Má až 270 koní, tuhý podvozek a samosvor

Jan Mička
Diskuze (72)

Peugeot oficiálně odhalil ostrou verzi modelu 308. Turbomotor nového GTi dává výkon až 270 koní!

První informace o novém Peugeotu 308 GTi unikly už během včerejšího odpoledne, dnes je ale všechno oficiální. Ostrá verze kompaktního hatchbacku se chce zařadit vedle takových velikánů, jako je Honda Civic Typer R, Renault Mégane RS nebo Seat Leon Cupra 280, a jak to zatím vypadá, rozhodně má na čem stavět.

Premiéra vozu je plánována na letošní Festival rychlosti v Goodwoodu, který startuje již 25. června na obvyklém místě. Jedná se o pokračovatele rodu ostrých Peugeotů (309 GTi, 405 Mi16, 306 S16, 208 GTi a nejnovější RCZ R. Vývoj zastřešila sportovní divize Peugeot Sport, to ale neznamená, že 308 GTi nepodléhá současným evropským nařízením ohledně emisí.












Peugeot 308 GTi - technická data
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/6000 184/6000
Točivý moment [N.m/min] 330/1900 330/1900
Převodovka 6M 6M
Maximální rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.0 6.2
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 6.0 6.0
Pohotovostní hmotnost [kg] 1280 1280

Vůz pořídíte ve dvou verzích, v každém případě ale pod kapotou najdete motor 1.6 turbo z Peugeotu RCZ R. Základní varianta má 184 kW v 6000 otáčkách za minutu a 330 N.m nastupujících ještě pod hranicí 2000 min-1, standardně dostala osmnáctipalcové disky a má elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Pouhých 1280 kilogramů těžký hatchback (citelně méně než konkurence!) zrychlí z 0-100 km za 6,2 sekundy, s hlavními rivaly tedy plně srovnatelný.

Silnější varianta o výkonu 200 kW (270 koní) má pochopitelně stejný motor jako slabší sourozenec, na rozdíl od něj ale dostal také samosvorný diferenciál Torsen. Vůz standardně vyjíždí na devatenáctipalcových discích s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, z klidu na stovku akceleruje za šest sekund a v průměru by si neměl říci o více než šest litrů na sto kilometrů.

Peugeot Sport nenechal nic náhodě a pustil se také do podvozku. Rozchod kol byl z původních 1554 milimetrů standardní 308 zvětšen na 1570 milimetrů, zvýšila se tuhost zadní torzní příčky, tlumičů a uložení náprav, a odklon kol byl upraven na -1,67° (dříve -0,6°). Obě verze jsou vybaveny manuální šestistupňovou převodovkou, ta je však zesílena kvůli přenosu vyššího točivého momentu a ozubená kola mají menší sklony k opotřebení.














Peugeot 308 GTi 270 - srovnání s konkurencí
Model Peugeot 308 GTI Honda Civic Type R Seat Leon Cupra 280 SC Renault Mégane RS 275
Motor 1.6 Turbo 2.0 VTEC Turbo 2.0 TSI 2.0T RS 275
Zdvihový objem [cm3] 1598 1996 1984 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/6000 228/6500 206/5600-6500 201/5500
Točivý moment [N.m/min] 330/1900 400/2500-4500 350/1750-5600 360/3000-5000
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Maximální rychlost [km/h] 250 270 250 254
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6.0 5.7 5.8 6.0
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 6.0 7.3 6.0 7.5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1280 1382 1375 1462
Jan Mička
Diskuze (72)
Avatar - white label
22. 6. 2015 20:00
Re: Ráj trvá!
Jenom abys s takovou za "chvíli" nemusel jezdit jen v ojetinách... ;-)
22. 6. 2015 11:05
Re: Ráj trvá!
Proč by měl něco dávkovat? Když ji aktivuješ za jízdy, tak ten elektromotor ke slovu stejně nepřijde, brzdí se hydraulicky. Protože hydraulické brzdy jsou určené k použití za jízdy, elektromotor je tam jen k udržení auta na místě, když je zaparkované. Stejně jako ta tvá milovaná ruční parkovací brzda. Nevím, jaké řešení používá zrovna 308. Uvažuji "plnohodnotný" systém.
20. 6. 2015 22:05
Re: Ráj trvá!
No, pokud je pro tebe rucka kriteriem vyberu, tak mi to pripada...zvlastni, ale proti gustu...
20. 6. 2015 14:50
Re: Ráj trvá!
Samozřejmě, že je to pro mě kritérium výběru, a to dokonce takové, že přes něj "vlak nejede"!
20. 6. 2015 14:49
Re: Ráj trvá!
Jak který, takový Opel Insignia či Astra ti na výběr dá. Ale tyhle auta já bych stejně nevolil, u mě přichází v úvahu Octavia, Leon, Focus, Mazda 3 nebo Giulietta, a v budoucnu ještě Aegea a u těchto aut je vše v pořádku! :-) :yes: