Peugeot 308 GTi oficiálně: Má až 270 koní, tuhý podvozek a samosvor
Peugeot oficiálně odhalil ostrou verzi modelu 308. Turbomotor nového GTi dává výkon až 270 koní!
První informace o novém Peugeotu 308 GTi unikly už během včerejšího odpoledne, dnes je ale všechno oficiální. Ostrá verze kompaktního hatchbacku se chce zařadit vedle takových velikánů, jako je Honda Civic Typer R, Renault Mégane RS nebo Seat Leon Cupra 280, a jak to zatím vypadá, rozhodně má na čem stavět.
Premiéra vozu je plánována na letošní Festival rychlosti v Goodwoodu, který startuje již 25. června na obvyklém místě. Jedná se o pokračovatele rodu ostrých Peugeotů (309 GTi, 405 Mi16, 306 S16, 208 GTi a nejnovější RCZ R. Vývoj zastřešila sportovní divize Peugeot Sport, to ale neznamená, že 308 GTi nepodléhá současným evropským nařízením ohledně emisí.
Peugeot 308 GTi - technická data | ||
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 200/6000 | 184/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 330/1900 | 330/1900 |
Převodovka | 6M | 6M |
Maximální rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6.0 | 6.2 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 6.0 | 6.0 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1280 | 1280 |
Vůz pořídíte ve dvou verzích, v každém případě ale pod kapotou najdete motor 1.6 turbo z Peugeotu RCZ R. Základní varianta má 184 kW v 6000 otáčkách za minutu a 330 N.m nastupujících ještě pod hranicí 2000 min-1, standardně dostala osmnáctipalcové disky a má elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Pouhých 1280 kilogramů těžký hatchback (citelně méně než konkurence!) zrychlí z 0-100 km za 6,2 sekundy, s hlavními rivaly tedy plně srovnatelný.
Silnější varianta o výkonu 200 kW (270 koní) má pochopitelně stejný motor jako slabší sourozenec, na rozdíl od něj ale dostal také samosvorný diferenciál Torsen. Vůz standardně vyjíždí na devatenáctipalcových discích s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, z klidu na stovku akceleruje za šest sekund a v průměru by si neměl říci o více než šest litrů na sto kilometrů.
Peugeot Sport nenechal nic náhodě a pustil se také do podvozku. Rozchod kol byl z původních 1554 milimetrů standardní 308 zvětšen na 1570 milimetrů, zvýšila se tuhost zadní torzní příčky, tlumičů a uložení náprav, a odklon kol byl upraven na -1,67° (dříve -0,6°). Obě verze jsou vybaveny manuální šestistupňovou převodovkou, ta je však zesílena kvůli přenosu vyššího točivého momentu a ozubená kola mají menší sklony k opotřebení.
Peugeot 308 GTi 270 - srovnání s konkurencí | ||||
Model | Peugeot 308 GTI | Honda Civic Type R | Seat Leon Cupra 280 SC | Renault Mégane RS 275 |
Motor | 1.6 Turbo | 2.0 VTEC Turbo | 2.0 TSI | 2.0T RS 275 |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1996 | 1984 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 200/6000 | 228/6500 | 206/5600-6500 | 201/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 330/1900 | 400/2500-4500 | 350/1750-5600 | 360/3000-5000 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M |
Maximální rychlost [km/h] | 250 | 270 | 250 | 254 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6.0 | 5.7 | 5.8 | 6.0 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 6.0 | 7.3 | 6.0 | 7.5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1280 | 1382 | 1375 | 1462 |