Peugeot 308: Nová generace je kratší, nižší a lehčí (nové foto)
Fotografie novinky, jak už to tak bývá, unikly před premiérou. Zda to byl záměr, či omyl, netušíme, každopádně se objevily na serveru blogautomobile.fr. Označení 308 se, jak už Peugeot oznámil s velkým předstihem, měnit nebude.
Nová třistaosmička podle prvních informací ztratila na váze až 140 kg, jejím konstrukčním základem je nová platforma koncernu PSA s kódem EMP2. Také si na nižší střední třídu udržela skromnější rozměry, je jen 4,25 m dlouhá a 1,46 m vysoká. To znamená, že je o 26 mm kratší a snížila se o 52 mm. Trend zvyšování karoserií, který začal modelem 307, je tedy minulostí.
Design si bere prvky ze sportovních studií Onyx i SR1, také je kompletně dílem týmu vedeného Gillesem Vidalem. Decentní chromovaná mřížka je kontrastem k dřívějším mohutným tlamám, na prvních snímcích vypadá možná až příliš usedle. Stylisté zvolili vykousnutí v předních světlech s diodami pro denní svícení, zadní, také s LED, vyznávají tvar písmene C jako u 208, byť lehce modifikovaný.
Základem nabídky motorů bude tříválec 1,2 l s výkonem 60 kW (82 k), těšit se můžeme také na jeho turboverzi, Nepřeplňované čtyřválce VTi by měly mít objemy 1,4 a 1,6 l. Vrcholem bude přeplňovaný 1,6 THP s 200 k (147 kW). Příznivci nafty si určitě koupí buď čtrnáctistovku, nebo šestnáctistovku HDi.
Interiér zachovává prvky společné s menší 208. Zatímco malý volant u staršího sourozence Peugeot zdůvodňoval tím, že se chce zaměřit hlavně na ženy, jak to bude tentokrát? Přístroje jsou také umístěny nikoli před, ale nad volantem, toto řešení značná část veřejnosti kritizuje, protože na „budíky“ není vidět. Otáčkoměr vpravo má opačnou stupnici, čímž připomíná některé starší Alfy Romeo z konce 70. a 80. let. Do zavazadelníku se vejde minimálně 470 l zbytečností na cestu.
308 nové generace nabídne například multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, jíž prostřednictvím se ovládají veškerá multimédia včetně Bluetooth, audio, navigace a také automatická klimatizace. Zřejmá je značná eliminace tlačítek, což bylo hlavním cílem návrhářů. Nejspíše jen za příplatek u vyšších výbav bude head-up displej, už v základu si však zákazníci dopřejí bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem a elektrickou parkovací brzda.
Koupit si lví novinku bude možné krátce po premiéře na IAA, tedy ještě letos na podzim.