Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 407 Elixir a další novinky Peugeotu ve Frankfurtu

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Peugeot představí na IAA ve Frankfurtu na ploše 2900 m2 kompletní modelovou řadu, ale ze všech 33 vystavených vozů bude největším lákadlem koncept 407 Elixir, který naznačuje styling nástupce dosluhujícího modelu 406.

Peugeot představí na IAA ve Frankfurtu na ploše 2900 m2 kompletní modelovou řadu, ale ze všech 33 vystavených vozů bude největším lákadlem koncept 407 Elixir, který naznačuje styling nástupce dosluhujícího modelu 406. K dalším novinkám patří maketa koncepčního vozu Peugeot 4002, tři nové motory.

407 Elixir

Elixír mládí pro modelovou řadu 406 příjde naostro až příští rok na jaře, kdy by se měl představit nástupce čtyřistašestek. Ve Frankfurtu se ukáže alespoň studie s názvem 407 Elixir, která leccos z designu nové 407 naznačuje. Ušlechtile protáhlá příď a záměrně mohutná záď propůjčují modelu 407 Elixir neobvyklé proporce. Vnější rozměry 4734 x 1920 x 1400 mm a rozvor 2725 mm, řadí studii k rozměrným hatchbackům a nebýt nižší výšky 1,4 m, byl by to možný následník neúspěšného luxusního MPV Renaultu Avantime. Významného prosvětlení zadní části interiéru je dosaženo maximálním rozšířením zadního skla do stran k sloupkům karoserie. V interiéru s dvouzónovou klimatizací jsou čtyři samostatná všestranně seřiditelná křesla, navigační systém se 7 palcovou barevnou obrazovkou a vybrané materiály na čalounění a sedadlech.

Model 407 Elixir je poháněn zcela novým vznětovým šestiválcem HDI o zdvihovém objemu 2 700 cm3. Zmíněný motor je vybaven filtrem pevných částic nejnovější generace, který je schopen automatické regenerace bez ohledu na počet najetých kilometrů.

Maximální výkon, který motor typu DT17 vyvíjí je 148 kW a hodnota největšího točivého momentu je 440 Nm. Koncept je opatřen sekvenčním převodovým ústrojím typu Tiptronic System Porsche, které umožňuje zvolit plně automatický nebo sekvenční režim s manuální volbou rychlostních stupňů.

Další novinky

Na stánku bude rovněž prezentována maketa koncepčního vozu „Peugeot 4002“, vyrobeného automobilkou dle projektu navrženého Stephanem Schulzem, vítězem druhého ročníku soutěže Design Peugeot zahájené na posledním světovém autosalonu v Paříži.

Ve Frankfurtu Peugeot představí tři nové motory, z nichž dva jsou vznětové HDI vytvořené v rámci spolupráce mezi skupinami Ford a PSA Peugeot Citroën.

První motor nese označení DW10BTED4, což je nejnovější verze motoru 2.0 HDI uvedeného v říjnu 1998. Dvoulitrový čtyřválec s šestnáctiventilovou technikou je vybaven dvěma vačkovými hřídeli, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a filtrem pevných částic. Motor dosahuje maximálního výkonu 100 kW a splňuje emisní normy EURO IV.

Druhým dieselovým motorem HDI je typ DV6TED4 o zdvihovém objemu 1560 cm3, vybavený filtrem pevných částic. Disponuje dvěma vačkovými hřídeli, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a vyvíjí maximální výkon 80 kW. Motor splňuje emisní normy EURO IV a bude součástí nabídky modelové řady 206 a 307.

Poslední novinku motorických jednotek prezentuje benzinový motor ET3 vyvinutý na bázi motoru TU3 JP s možností alternativního pohonu benzin/plyn. Nový benzinový agregát ET3 (prezentovaný u vystaveného modelu Peugeot Partner) je světovou premiérou, jedná se o čtyřválec o zdvihovém objemu 1360 cm3, vybavený dvěma vačkovými hřídeli a čtyřmi ventily na válec. Motor podává maximální výkon 55 kW při pohonu na benzín a 48 kW v režimu při pohonu plynem. Peugeot Partner GNV, vybavený tímto typem motoru, splňuje současně ekologické i ekonomické hledisko provozu. Pohon na GNV umožňuje snížení emisí o více než 20%.

Filtr pevných částic FAP po čtyřech letech

Expozice představená na stánku Peugeot ve Frankfurtu je věnována tomuto pokrokovému zařízení, jehož skupina PSA Peugeot Citroen vyrobila již více než 500 000 kusů. Původně bylo v lednu 2000 uvedeno jako součást výbavy pouze u modelu 607, od té doby se jeho nabídka postupně rozšířila na modely 406, 307 a 807 a vzhledem ke strategii značky v oblasti ochrany životního prostředí nebude do budoucna tento výčet zdaleka konečný.

Filtr pevných částic prochází neustálým vývojem. Na počátku při jeho uvedení u modelu 607 byla servisní výměna nutná po 80 000 ujetých kilometrech, dnes díky technickému vývoji používaného aditivního paliva se životnost filtru prodloužila na 120 000 ujetých kilometrů.

V roce 2004 uvede skupina PSA Peugeot Citroen bezúdržbový filtr pevných částic, který je jako předpremiéra vystaven na prototypu 407 Elixir na stánku ve Frankfurtu.

Ondřej Láník
Diskuze (25)