Peugeot 407 Elixir a další novinky Peugeotu ve Frankfurtu

Peugeot 407 Elixir a další novinky Peugeotu ve Frankfurtu

 
 

Peugeot představí na IAA ve Frankfurtu na ploše 2900 m2 kompletní modelovou řadu, ale ze všech 33 vystavených vozů bude největším lákadlem koncept 407 Elixir, který naznačuje styling nástupce dosluhujícího modelu 406.

Peugeot představí na IAA ve Frankfurtu na ploše 2900 m2 kompletní modelovou řadu, ale ze všech 33 vystavených vozů bude největším lákadlem koncept 407 Elixir, který naznačuje styling nástupce dosluhujícího modelu 406. K dalším novinkám patří maketa koncepčního vozu Peugeot 4002, tři nové motory.

407 Elixir

Elixír mládí pro modelovou řadu 406 příjde naostro až příští rok na jaře, kdy by se měl představit nástupce čtyřistašestek. Ve Frankfurtu se ukáže alespoň studie s názvem 407 Elixir, která leccos z designu nové 407 naznačuje. Ušlechtile protáhlá příď a záměrně mohutná záď propůjčují modelu 407 Elixir neobvyklé proporce. Vnější rozměry 4734 x 1920 x 1400 mm a rozvor 2725 mm, řadí studii k rozměrným hatchbackům a nebýt nižší výšky 1,4 m, byl by to možný následník neúspěšného luxusního MPV Renaultu Avantime. Významného prosvětlení zadní části interiéru je dosaženo maximálním rozšířením zadního skla do stran k sloupkům karoserie. V interiéru s dvouzónovou klimatizací jsou čtyři samostatná všestranně seřiditelná křesla, navigační systém se 7 palcovou barevnou obrazovkou a vybrané materiály na čalounění a sedadlech.

Model 407 Elixir je poháněn zcela novým vznětovým šestiválcem HDI o zdvihovém objemu 2 700 cm3. Zmíněný motor je vybaven filtrem pevných částic nejnovější generace, který je schopen automatické regenerace bez ohledu na počet najetých kilometrů.

Maximální výkon, který motor typu DT17 vyvíjí je 148 kW a hodnota největšího točivého momentu je 440 Nm. Koncept je opatřen sekvenčním převodovým ústrojím typu Tiptronic System Porsche, které umožňuje zvolit plně automatický nebo sekvenční režim s manuální volbou rychlostních stupňů.

Další novinky

Na stánku bude rovněž prezentována maketa koncepčního vozu „Peugeot 4002“, vyrobeného automobilkou dle projektu navrženého Stephanem Schulzem, vítězem druhého ročníku soutěže Design Peugeot zahájené na posledním světovém autosalonu v Paříži.

Ve Frankfurtu Peugeot představí tři nové motory, z nichž dva jsou vznětové HDI vytvořené v rámci spolupráce mezi skupinami Ford a PSA Peugeot Citroën.

První motor nese označení DW10BTED4, což je nejnovější verze motoru 2.0 HDI uvedeného v říjnu 1998. Dvoulitrový čtyřválec s šestnáctiventilovou technikou je vybaven dvěma vačkovými hřídeli, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a filtrem pevných částic. Motor dosahuje maximálního výkonu 100 kW a splňuje emisní normy EURO IV.

Druhým dieselovým motorem HDI je typ DV6TED4 o zdvihovém objemu 1560 cm3, vybavený filtrem pevných částic. Disponuje dvěma vačkovými hřídeli, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek a vyvíjí maximální výkon 80 kW. Motor splňuje emisní normy EURO IV a bude součástí nabídky modelové řady 206 a 307.

Poslední novinku motorických jednotek prezentuje benzinový motor ET3 vyvinutý na bázi motoru TU3 JP s možností alternativního pohonu benzin/plyn. Nový benzinový agregát ET3 (prezentovaný u vystaveného modelu Peugeot Partner) je světovou premiérou, jedná se o čtyřválec o zdvihovém objemu 1360 cm3, vybavený dvěma vačkovými hřídeli a čtyřmi ventily na válec. Motor podává maximální výkon 55 kW při pohonu na benzín a 48 kW v režimu při pohonu plynem. Peugeot Partner GNV, vybavený tímto typem motoru, splňuje současně ekologické i ekonomické hledisko provozu. Pohon na GNV umožňuje snížení emisí o více než 20%.

Filtr pevných částic FAP po čtyřech letech

Expozice představená na stánku Peugeot ve Frankfurtu je věnována tomuto pokrokovému zařízení, jehož skupina PSA Peugeot Citroen vyrobila již více než 500 000 kusů. Původně bylo v lednu 2000 uvedeno jako součást výbavy pouze u modelu 607, od té doby se jeho nabídka postupně rozšířila na modely 406, 307 a 807 a vzhledem ke strategii značky v oblasti ochrany životního prostředí nebude do budoucna tento výčet zdaleka konečný.

Filtr pevných částic prochází neustálým vývojem. Na počátku při jeho uvedení u modelu 607 byla servisní výměna nutná po 80 000 ujetých kilometrech, dnes díky technickému vývoji používaného aditivního paliva se životnost filtru prodloužila na 120 000 ujetých kilometrů.

V roce 2004 uvede skupina PSA Peugeot Citroen bezúdržbový filtr pevných částic, který je jako předpremiéra vystaven na prototypu 407 Elixir na stánku ve Frankfurtu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé

Průměrný plat zaměstnanců státu loni vzrostl meziročně o…

Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží? Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží?

Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se…

Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

 

Štítky Design MPV PSA Peugeot

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec? Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec?

Šílenost. Jinak se asi zřejmě toto video jinak nazvat…

 






 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani troubící autobus plný dětí

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani…

Na předměstí australského Melbourne se v pátek zastavil provoz. Postaral se o to párek klokanů, kteří si dopřáli…

 

iSport.cz

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička poslal třikrát k zemi

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička…

 Britský boxer Anthony Joshua je v profesionálním ringu novým vládcem těžké váhy. Na slavném stadionu ve Wembley…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci téměř 4000 státních úředníků

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci…

Turecké úřady propustily více než 3900 zaměstnanců státní správy, armády a četnictva. Ve svém oficiálním…

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…