Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu

Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu

 
 

Už za tři týdny se na pařížském autosalonu ve světové premiéře ukáže nový Peugeot 508. Model, který bude hned o začátku roku 2011 k dispozici jako sedan i kombi SW, se bude pro evropské trhy vyrábět ve Francii.

Peugeoty 405, 406 a 407, ale i 605 a 607 patřily v uplynulých více než dvou desetiletích k nejoblíbenějším modelům ve svých segmentech. S postupným sbližováním mainstreamové střední a vyšší střední třídy ale automobilka přistoupila ke kroku, kdy obě modelové řady nahrazuje jediným modelem – 508.

Obnovení pětkové řady znamená symbolický odkaz na legendární rodinné modely 504 a 505 (mimochodem poslední Peugeoty s pohonem zadních kol, toho se ale u 508 nedočkáme), zároveň ale novinka hierarchicky i velikostně přesně vyplňuje prostor určený první číslicí v jejím názvu.

Jako technický základ pro 508 posloužila již existující platforma 3 skupiny PSA, ve srovnání s odcházející 407 se ale rozvor náprav prodloužil o 92 mm a přední převis naopak zkrátil o 43 mm. Novinka se tak může pochlubit elegantnějšími proporcemi i větším vnitřním prostorem.

Peugeot 508 - srovnání rozměrů
Model508407607rozdíl
Délka [mm]479246914902+101 / -110
Šířka [mm]192018111835+109 / 85
Výška [mm]145614551442+1 / +14
Rozvor [mm]281727252800+92 / +17
Objem zav. prostoru [l]515407558+108 / -43

I přes celkový růst karoserie (viz srovnávací tabulka) Peugeot snížil hmotnost auta o 25 kg ve verzi sedan a o 45 kg ve verzi kombi. Nová řada má navíc špičkové hodnoty součinitele aerodynamického odporu – 0,25 u sedanu, resp. 0,26 u kombi. Tím se sedan vyrovná třídě E od Mercedesu, kombi dokonce nemá v tomto ohledu konkurenci. V aerodynamické optimalizaci se spojila funkce a design, Peugeot totiž skryl všechny prvky jako ostřikovače čelního skla nebo anténu. Tyto doplňky tak nenarušují vzhled auta a zároveň nevytvářejí nežádoucí turbulence.

Peugeot 508 SW - srovnání rozměrů
Model508 SW407 SWrozdíl
Délka [mm]48134763+50
Šířka [mm]19201811+109
Výška [mm]14761494-18
Rozvor [mm]28172725+92
Objem zav. prostoru [l]560489+71

Objem zavazadlového prostoru podle metodiky VDA vzrostl u obou karosářských verzí, u sedanu dokonce o více než 100 litrů. Záď sedanu pojme 515 litrů zavazadel, kombi 508 SW pak 560 litrů. U obou provedení lze sklopit zadní sedadla, prostor se tím zvětší na 1381, resp. 1598 litrů (opět dle VDA).

Nabídku motorů budou zpočátku tvořit dva zážehové a pět vznětových motorů. Je tedy zřejmé, že Peugeot klade větší důraz na turbodiesely, které pokryjí široké spektrum od 82 do 150 kW.

Základem bude 1,6 HDi FAP (82 kW, 254 Nm), který jako jediný dostane pětistupňovou manuální převodovku. Jeho silnější varianta 1,6 e-HDi FAP (82 kW, 285 Nm) ovšem již bude mít převodovku šestistupňovou robotizovanou a navíc dostane systém Stop & Start. Tato verze bude mít při příchodu na trh kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, v létě 2011 dostane elektronicky řízené klapky přívodu vzduchu a tím klesne spotřeba na 4,2 l/100 km.

Dvoulitrový turbodiesel bude existovat ve dvou provedeních: 2,0 HDi FAP se 103 kW a manuální převodovkou a 2,0 HDi FAP se 120 kW a automatickou převodovkou. Obě varianty budou mít maximum točivého momentu 340 Nm.

Vrcholem nabídky se stane 2,2 HDi o výkonu 150 kW s nejvyšším točivým momentem 450 Nm. U tohoto motoru bude standardem automatická převodovka.

Peugeot 508 - technická data vznětových motorů
Motor1,6 HDi1,6 e-HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Převodovka5M6MA6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]15601560199719972179
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600103/4000120/3750150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240-254/1750270-285/1750320-340/2000340/2000-3000450/2000-2750
Max. rychlost [km/h]--210225234
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,413,19,89,28,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,84,44,85,75,7
Pohotovostní hmotnost [kg]14051410143015201540

Zážehové motory budou zpočátku zastupovat pouze dvě šestnáctistovky, obě již známe z jiných modelů skupiny PSA. Atmosférická 1,6 VTi dává výkon 88 kW a točivý moment 160 Nm, přeplňovaná 1,6 THP pak poskytuje 115 kW a 240 Nm. Silnější z benzinových motorů nabídne výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

Peugeot 508 - technická data zážehových motorů
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 THP
Převodovka5M6M6A
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/5800115/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]203224220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,58,69,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,77,1
Pohotovostní hmotnost [kg]139014001410

Peugeot 508 dostane zcela novou přední nápravu typu MacPherson. Nová konstrukce ušetří ve srovnání s modelem 407 na hmotnosti 12 kg, zároveň automobilka slibuje větší komfort a lepší ovladatelnost. Verze 508 GT s motorem 2,2 HDi dostane přední nápravu s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité trojúhelníkové zavěšení a odpojení funkce odpružení a funkce otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení a zároveň eliminuje nežádoucí vliv silného turbodieselu na ovladatelnost auta.

Zadní náprava bude u všech variant modelu 508 víceprvková.

Na evropské trhy se obě karosářské verze dostanou začátkem roku 2011. Výroba bude probíhat ve Francii. Kromě toho se chystá produkce řady 508 také v Číně, ovšem jen pro potřeby místního dynamicky rostoucího trhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky

Předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dana…

Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí

První zahraniční cesta prezidenta Trumpa vedla na Blízký…

Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) hospodařil v minulém roce…

Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině

Zubní lékaři, kteří vystudovali mimo Evropskou unii,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Dnes 10:58

Policie ČR měla BMW i8 testovat půl roku a ujet s ním 20.000 kilometrů. Kvůli nehodě se však byl test přerušen.




Blesk.cz

Uškrtil družku, poté do ní kopal a tloukl: Pražský vrchní soud potvrdil trest 14,5 roku

Uškrtil družku, poté do ní kopal a tloukl: Pražský…

Pražský vrchní soud v úterý 30. května potvrdil trest 14,5 roku odnětí svobody vrahovi Liboru Léblovi (46),…

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou ženám uspíšit porod

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou…

Úterý bude tím nejteplejším a nejvíce zátěžovým dnem týdne. Vysoké teploty a výskyt bouřek v odpoledních…

 

iSport.cz

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion i soupeři, trenér brečel

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion…

Byla to grandiózní rozlučka s profesionální kariérou. Když šel opavský obránce Zdeněk Pospěch v 90. minutě…

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál na Gretzkyho

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál…

Majitel brněnské Komety Libor Zábranský je českým fanouškům dnes známý jako šéf současného mistra, a těm trochu…

 

Reflex.cz

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony, jezdilo jen pár týdnů

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony,…

Policisté v noci na dnešek havarovali s autem BMW i8, které má policie zapůjčené a které stojí čtyři miliony…

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to zapomeňte, říká komentátor Záruba

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to…

Hráči si málo věří, v tréninku se světové špičce vyrovnají, ale v zápasech jim chybí sebevědomí, říká Robert…