reklama


Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu

Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu

 
 

Už za tři týdny se na pařížském autosalonu ve světové premiéře ukáže nový Peugeot 508. Model, který bude hned o začátku roku 2011 k dispozici jako sedan i kombi SW, se bude pro evropské trhy vyrábět ve Francii.

Peugeoty 405, 406 a 407, ale i 605 a 607 patřily v uplynulých více než dvou desetiletích k nejoblíbenějším modelům ve svých segmentech. S postupným sbližováním mainstreamové střední a vyšší střední třídy ale automobilka přistoupila ke kroku, kdy obě modelové řady nahrazuje jediným modelem – 508.

Obnovení pětkové řady znamená symbolický odkaz na legendární rodinné modely 504 a 505 (mimochodem poslední Peugeoty s pohonem zadních kol, toho se ale u 508 nedočkáme), zároveň ale novinka hierarchicky i velikostně přesně vyplňuje prostor určený první číslicí v jejím názvu.

Jako technický základ pro 508 posloužila již existující platforma 3 skupiny PSA, ve srovnání s odcházející 407 se ale rozvor náprav prodloužil o 92 mm a přední převis naopak zkrátil o 43 mm. Novinka se tak může pochlubit elegantnějšími proporcemi i větším vnitřním prostorem.

Peugeot 508 - srovnání rozměrů
Model508407607rozdíl
Délka [mm]479246914902+101 / -110
Šířka [mm]192018111835+109 / 85
Výška [mm]145614551442+1 / +14
Rozvor [mm]281727252800+92 / +17
Objem zav. prostoru [l]515407558+108 / -43

I přes celkový růst karoserie (viz srovnávací tabulka) Peugeot snížil hmotnost auta o 25 kg ve verzi sedan a o 45 kg ve verzi kombi. Nová řada má navíc špičkové hodnoty součinitele aerodynamického odporu – 0,25 u sedanu, resp. 0,26 u kombi. Tím se sedan vyrovná třídě E od Mercedesu, kombi dokonce nemá v tomto ohledu konkurenci. V aerodynamické optimalizaci se spojila funkce a design, Peugeot totiž skryl všechny prvky jako ostřikovače čelního skla nebo anténu. Tyto doplňky tak nenarušují vzhled auta a zároveň nevytvářejí nežádoucí turbulence.

Peugeot 508 SW - srovnání rozměrů
Model508 SW407 SWrozdíl
Délka [mm]48134763+50
Šířka [mm]19201811+109
Výška [mm]14761494-18
Rozvor [mm]28172725+92
Objem zav. prostoru [l]560489+71

Objem zavazadlového prostoru podle metodiky VDA vzrostl u obou karosářských verzí, u sedanu dokonce o více než 100 litrů. Záď sedanu pojme 515 litrů zavazadel, kombi 508 SW pak 560 litrů. U obou provedení lze sklopit zadní sedadla, prostor se tím zvětší na 1381, resp. 1598 litrů (opět dle VDA).

Nabídku motorů budou zpočátku tvořit dva zážehové a pět vznětových motorů. Je tedy zřejmé, že Peugeot klade větší důraz na turbodiesely, které pokryjí široké spektrum od 82 do 150 kW.

Základem bude 1,6 HDi FAP (82 kW, 254 Nm), který jako jediný dostane pětistupňovou manuální převodovku. Jeho silnější varianta 1,6 e-HDi FAP (82 kW, 285 Nm) ovšem již bude mít převodovku šestistupňovou robotizovanou a navíc dostane systém Stop & Start. Tato verze bude mít při příchodu na trh kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km, v létě 2011 dostane elektronicky řízené klapky přívodu vzduchu a tím klesne spotřeba na 4,2 l/100 km.

Dvoulitrový turbodiesel bude existovat ve dvou provedeních: 2,0 HDi FAP se 103 kW a manuální převodovkou a 2,0 HDi FAP se 120 kW a automatickou převodovkou. Obě varianty budou mít maximum točivého momentu 340 Nm.

Vrcholem nabídky se stane 2,2 HDi o výkonu 150 kW s nejvyšším točivým momentem 450 Nm. U tohoto motoru bude standardem automatická převodovka.

Peugeot 508 - technická data vznětových motorů
Motor1,6 HDi1,6 e-HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Převodovka5M6MA6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]15601560199719972179
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600103/4000120/3750150/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240-254/1750270-285/1750320-340/2000340/2000-3000450/2000-2750
Max. rychlost [km/h]--210225234
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,413,19,89,28,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,84,44,85,75,7
Pohotovostní hmotnost [kg]14051410143015201540

Zážehové motory budou zpočátku zastupovat pouze dvě šestnáctistovky, obě již známe z jiných modelů skupiny PSA. Atmosférická 1,6 VTi dává výkon 88 kW a točivý moment 160 Nm, přeplňovaná 1,6 THP pak poskytuje 115 kW a 240 Nm. Silnější z benzinových motorů nabídne výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

Peugeot 508 - technická data zážehových motorů
Motor1,6 VTi1,6 THP1,6 THP
Převodovka5M6M6A
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/5800115/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]203224220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,58,69,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,77,1
Pohotovostní hmotnost [kg]139014001410

Peugeot 508 dostane zcela novou přední nápravu typu MacPherson. Nová konstrukce ušetří ve srovnání s modelem 407 na hmotnosti 12 kg, zároveň automobilka slibuje větší komfort a lepší ovladatelnost. Verze 508 GT s motorem 2,2 HDi dostane přední nápravu s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí. Toto dvojité trojúhelníkové zavěšení a odpojení funkce odpružení a funkce otáčení umožňuje dosáhnout vynikající směrové stability a přesnosti řízení a zároveň eliminuje nežádoucí vliv silného turbodieselu na ovladatelnost auta.

Zadní náprava bude u všech variant modelu 508 víceprvková.

Na evropské trhy se obě karosářské verze dostanou začátkem roku 2011. Výroba bude probíhat ve Francii. Kromě toho se chystá produkce řady 508 také v Číně, ovšem jen pro potřeby místního dynamicky rostoucího trhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) navrhne, aby…

Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro

Německá vláda je připravena podpořit vytvoření…

Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas Kovosvit odhadl ztrátu na 600 milionů, mzdy už posílá včas

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na Táborsku…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Peugeot 508: Podrobné informace k novému modelu



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Dnes 14:56

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu takovou zachytila kamera na silnici ve Skotsku - tady rozhodovaly centimetry!




Blesk.cz

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly Vignerová, Perkausová nebo Stryková

Ledové ostří českých hvězd: Na bruslích se proháněly…

O víkendu se to v pražském Europarku hemžilo známými tvářemi, které se proháněly po ledovém ploše, která má…

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně. Význam odolných zařízení bude narůstat

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně.…

Agentura IDC vydala zajímavou studii, podle které se v evropských zemích poškodí vlivem kontaktu s vodou nebo…

 

iSport.cz

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka, říká kouč Kouřil

Ledecké výjimečnost ze mě dělá lepšího servisáka,…

Nachystal pro Ester Ledeckou jedny extra rychlé sjezdové lyže. Nejdříve na nich nechtěla jezdit, pak na nich…

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je výborné, říká Zápotočný

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je…

Byl to tajemný tweet předsedy slávistického představenstva. Psalo se v něm, že fotbalová Slavia odmítla nabídku…

 

Reflex.cz

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo, oznámila jedna z jeho zakladatelek

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo,…

Hnutí Femen, které proslulo skandálními akcemi polonahých aktivistek na Ukrajině, v Rusku i na západě Evropy, se…

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům bez licence hrozí pokuta až 50 milionů korun

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům…

Od 1. ledna letošního roku došlo ke zpřísnění podmínek pro provozování hazardu v České republice. Vybrané…

 
 
reklama