Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 RXH: Nové foto francouzského allroadu

Diskuze (19)

Na letošním frankfurtském autosalonu představí Peugeot nový model 508 RXH. Obrněná 508 se vydá do populární kategorie zvýšených kombi.

Novinka bude ve střední třídě bude konkurovat zavedeným Audi A4 Allroad a Subaru Outback, na českém trhu bude soupeřem jistě i o něco menší Škoda Octavia Scout.

Peugeot 508 RXH dostane nejen sadu plastových doplňků kolem celé karoserie, ale také specifický přední nárazník s novým tvarem masky a trojicí diodových pásů na každé straně.

Terénní design podpoří o 50 mm zvýšená karoserie a o 40 mm rozšířený rozchod kol. Výsledek podtrhují kovaná kola z lehkých slitin, která budou mít standardně průměr 18 palců.

Technicky zajímavá je jediná motorizace, převzatá z modelu 3008 Hybrid4, který se začne již za několik týdnů prodávat. Vpředu napříč uložený turbodiesel 2.0 HDi FAP (120 kW) pohání přední kola, 27kW elektromotor pohání zadní kola. Jako celkový výkon soustavy Peugeot uvádí hodnotu 147 kW, točivý moment dosahuje maxima 450 Nm.

Toto kombi bude full-hybrid, takže vedle jízdních režimů Sport, Auto a Offroad je k dispozici i čistě elektrický mód. Čistě elektrický režim se podílí na snižování spotřeby ve městě, takže kombinovaná hodnota činí jen 4,2 l/100 km.

Peugeot 508 - srovnání rozměrů všech verzí
Model 508 RXH 508 SW 508 sedan
Délka [mm] 4823 4813 4792
Šířka [mm] 1864 1853 1853
Výška [mm] 1525 1476 1456
Rozvor [mm] 2815 2817 2817
Objem zav. prostoru [mm] 423 560 515

Zavazadlový prostor je kvůli instalaci bateriíí a elektromotoru pohánějícího zadní nápravu zmenšil v základní konfiguraci o 137 litrů.

Kombi 508 RXH bude mít místo na vrcholu modelové pyramidy značky. Tomu má odpovídat standardní výbava. Bez příplatků dostanete například bezklíčový přístup do vozu, bezklíčové startování motoru, head-up displej, 18palcová kola, prosklenou panoramatickou střechu, vrstvená skla bočních oken s akustickou úpravou nebo audio systém s navigací WIP Nav Plus. Exkluzivní charakter 508 RXH je zdůrazněn i specifickým barevným provedením interiéru s dekorativními prvky v barvě mědi a použitím čalounění Alcantara na sedadlech.

Peugeot 508 RXH bude uveden na trh na jaře 2012.

Jak se vám líbí Peugeot 508 RXH? Ohodnoťte jako ve škole
  • 1
    34,7%
  • 2
    12,4%
  • 3
    6,4%
  • 4
    27,3%
  • 5
    19,2%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1038 čtenářů.

Diskuze (19)
1. 9. 2011 14:09
Re: Trochu jiny hybrid
Proto jsem napsal, že jde o technologii nevhodnou pro malé aplikace. Rozhodně nechce o mrtvou technologii. A je možné, že v budoucnu to budeme schopni zvládnout i v malém měřítku.
Avatar - positivemind
31. 8. 2011 00:14
Re: Trochu jiny hybrid
Aby byl vzduch efektivním zdrojem energie, musí být stlačen obrovským tlakem. Myslím, že v autosalonu ukazovali "první" vzduchové auto. Plnění probíhalo hadicí do raketoplánu s obrovským těsněním a klapkami. Takový tlak je potřeba vyvinout na dostatečné naplnění.

Jak to chcete provést efektivně v autě? To nejde dokud nebudou auta jezdit na malý elektrárny :-)
30. 8. 2011 22:05
Ale tak jooo....
.... vzhledově pěkný :yes:
Každý Peugeot u mě vždy působil jako dizajnový posun, bomba , ale hrozně rychle se okouká.
30. 8. 2011 12:22
Re: Trochu jiny hybrid
Stlačený vzduch je efektivní zásobárna energie. Problém by bylo této efektivity dosáhnout ve voze. Sice je stlačený vzduch stará známá věc, ale až nyní se plánuje první komerční elektrárna využívající tohoto principu. Neoznačoval bych to za mrtvou záležitost. Spíš nevhodnou pro malé aplikace. Budeš mít pravdu v tom, že baterie jsou z technologického hlediska mnohem reálnější řešení.
30. 8. 2011 12:16
Re: no...
ked tie plasty funguju u audi ci scoutu, tu budu fungovat tiez. Skor si neviem predstavit keby boli sede, to by bol humus. A k tej metle sa z mojho pohladu hodi, holt design je dost subjektivna zalezitost