Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pick-up od Škodovky? V Austrálii by ho chtěli...

David Bureš
Diskuze (14)
Pro Škodu by postavení pick-upu vlastně nebylo nic složitého. Stačilo by využít techniku koncernového Volkswagenu Amarok.

Nabídka pick-upů se v poslední době překvapivě rozrostla. Do segmentu nově zamířil Fiat nebo Renault, pick-up v blízké době rovněž nabídne Mercedes-Benz, Hyundai a po letech opět také koncern PSA. I proto se stále častěji spekuluje o tom, zda takový vůz neobjeví i v nabídce Škody.

Po takovém voze volají hlavně na australském trhu, kde je o pick-upy obrovský zájem. „Rád bych viděl pick-up se znaky Škodovky, byli bychom první, kdo by pro něj zvedl ruku,“ prohlašuje ředitel australského zastoupení Škody Auto Michael Irmer. Nemluvíme tu samozřejmě o malém pick-upu, nástupci někdejší (Felicie) Pick-up, ale o plnotučném užitkovém vozidle.

Jenže o tématu pick-upu s okřídleným šípem se nemluví jen v Sydney, ale také v Mladé Boleslavi. S ohledem na snahu o růst prodejů v následujících letech automobilka zvažuje různé možnosti, jakým směrem rozšířit své portfolio. A právě pick-up může být řešením.

„Aktuálně pracujeme na nové strategii a můžeme o tom snít. Po celém světě jsou miliony pick-upů, a to hlavně v Severní Americe a Asii. Musíme však zjistit, zda takový obchodní model skutečně funguje,“ říká k tematice pick-upu šéf prodejů a marketingu ve Škodě Auto Werner Eichhorn. To v Evropě pick-upy možná tak oblíbené nejsou, jenže si zde drží stabilní prodeje, což může být v rychle se měnícím světě zajímavým faktorem.

Právě o prodejní čísla jde především, protože samotný vznik škodováckého pick-upu by nebyl nic až tak složitého. Mladoboleslavská automobilka by zkrátka využila koncernové zdroje a postavila vlastní verzi Volkswagenu Amarok. První grafici už dokonce navrhli, jak by takový automobil mohl vypadat – na Amarok aplikovali příď Kodiaqu. Nijak zásadněji by se takový vůz stejně ani nelišil, badge engineering je ve světě pick-upů naprosto obvyklý.

Jenže právě Amarok může být zároveň důvodem, proč Škoda pick-up nevznikne. Bylo by otázkou, nakolik by se tato dvojice od sebe odlišila, aby dávalo smysl nabídnout oba dva modely. Vždyť třeba škodovácký bratr Volkswagenu Caddy nakonec nevznikl, mimo jiné kvůli přílišné podobnosti obou aut. Tak se nechme překvapit, jak se Škoda rozhodne...

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - praděda7
20. 11. 2016 05:54
Skoda pick-up pro Australii....
Jen takova malickost.....pick-up-um se v AU rika ute.....juuut.... :-!
19. 11. 2016 18:42
Re: Kodiaq jako stíhačka
dostanu černý puntík ;-)
Avatar - curwasportiva
19. 11. 2016 17:48
Re: Pick-up
Vyrabi se to, co si na sebe vydela...
A opravdu chcete srovnavat dnesni nabidku Skody, s tim co "nabizela" za komancu?

Btw. nebyt koncernu, tak se dnes na skodovky chodime divat tak maximalne do muzea...
Avatar - Arnold.Rimmer
19. 11. 2016 16:17
hypermoderní kondom
Už je mi z toho na blití. Všude samej Kodiaq v nejdližší době bezpochyby oceněný red dot award v kategorii hypermoderní kondom.

Nějvíce zarážející ovšem je, že i kdyby Škoda udělala auto s 3 kolama, řidítkama místo volantu a jednohrnkem pod kapotou, tak jí ta česká novinářská sebranka bude stejně tleskat ve stoje.

Nic proti vlasteneckému cítění, ale toto už je moc. :no: :no: :no:
19. 11. 2016 16:04
Re: Kodiaq jako stíhačka
Už si konečne uvedom, že tvoj názor nikoho nezaujíma. Si len malé kolečko vo veľkom stroji, a vôbec nemôžeš pochopiť, čo je najviac treba. Radostne a uvedomele čítaj to, čo ti ACZ predloží! Inak nebudete čo? Inak nebudete kamaráti!