Škoda Fabia Pick-up: Proč se nakonec nevyráběla?
Škoda měla ve své nabídce pick-up naposledy v letech 1991 až 2001, kdy se jednalo o lehké užitkové automobilky odvozené od modelu Favorit a Felicia.
V případě jejich nástupce v podobě modelu Fabia se toto provedení již do sériové produkce nedostalo, ale přeci jen se dočkalo vzniku několika exemplářů.
Mladoboleslavská automobilka pick-up postavený na základech první generace modelu Fabia oficiálně neprezentovala, ale přesto se tento automobil občas v médiích objevil a jeden jeho snímek se v roce 2005 objevil díky iniciativě čtenáře i na Auto.cz.
Dnes představuje tento automobil lehce pozapomenutou historii, která je čas od času oživena na fórech příznivců značky Škoda snímkem nebo jen informací o setkání s jedním z údajně čtyř existujících vozů.
Podle neoficiálních informací měl být tento pick-up údajně skutečně nejprve vyvíjen jako nástupce modelu Pickup (ano, bez pomlčky) z let 1995 až 1991, s nímž sdílel zadní polovinu své karoserie, pod níž měla být použita zadní náprava z první generace octavie, zatímco zbytek vozu odpovídal sériovému provedení první generace fabie.
V případě pohonných jednotek jsou podle neoficiálních zdrojů nejčastěji zmiňovaný vznětové motory 1.9 TDI-PD, ale v jednom z vozů měl být údajně použit i atmosféricky zážehový čtyřválec 2.0 MPI, který v sériovém hatchbacku disponoval výkonem 85 kW.
Vývoj pick-upu byl nakonec ukončen bez jeho uvedení do sériové výroby. Existující exempláře pak využila automobilka k účelům, pro něž byly navrženy a převážela v nich například komponenty, využívané při vývoji nových modelů.
Škodu Fabia Pick-up i přes pokročilé stádium vývoje nakonec potkal podobný osud jako druhou generaci modelu Roomster. Zájemce o lehký užitkových automobil pak mladoboleslavská automobilka uspokojila modelem Praktik odvozeným od kombi.
Pick-up se značkou Škoda přitom i nadále přitahuje pozornost, což v roce 2012 dokázal koncept BT Etape na základech modelu Yeti od společnosti Benet Automotive či FUNstar, který vznikl v loňském roce přímo v Mladé Boleslavi.
Foto: skoda-virt.cz, skodahome.cz