Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pikes Peak 2011: Kotrmelce (video)

David Bureš
Diskuze (0)
Během honby o co nejlepší čas může vůz předvést několik kotrmelců. Je to obvykle snadné a rychlé…

Letošní závod do vrchu na horu Pikes Peak nenabídl divákům jen traťový rekord, ale také několik havárií. Roger Lovell s upraveným off-roadem týmu AMSOIL Torchmate předvedl několik kotrmelců. Na rozdíl od Bobbyho Regestera však naštěstí nespadl z útesu.

Lovell najel do pravotočivé zatáčky příliš rychle, dostal smyk, vjel zadními koly mimo povrch silnice a převrátil se. Poté následovalo několik kotrmelců. Následující video ukáže celou událost několikrát, a to ve zpomaleném záběru.

Nehoda se stala na vyasfaltovaném povrchu. Před letošním ročníkem se asfalt dostal na další úsek tratě, nezpevněný povrch je už tak jen na čtyřech kilometrech trati.

Bobby Regester, dlouholetý účastník závodu na Pikes Peak, havaroval v jiném úseku trati. V jedné ze zatáček se dostal mimo trať a spadl se svým upraveným Pontiacem Sunfire ze srázu. Pilot se z kokpitu dostal sám, bez cizí pomoci.

Vítězem letošního ročníku se pošesté v řadě stal Japonec Nobuhiro Tajima, který se speciálem Suzuki absolvoval trať o délce bezmála 20 kilometrů za 9:51,278 min, což jej natrvalo zapsalo do historie slavného Závodu do oblak. Jako první totiž pokořil desetiminutovou hranici a překonal svůj vlastní rekord z ročníku 2007.

O překonání desetiminutové hranice se letos pokoušel mimo jiné i Rhys Millen s Hyundaiem PM 580 a Francouz Jean-Philippe Dayraut s Dacií No Limit s motorem z Nissanu GT-R vyladěným na výkon 634 kW (850 k).

Millen měl problémy s brzdami, přesto byl s časem 10:09,242 v celkovém pořadí druhý. Dayraut skončil v kategorii Unlimited i v absolutním pořadí třetí, na vrchol hory vyjel za 10:17,707 min.

David Bureš
Diskuze (0)