Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina Cambiano: Troje dveře, čtyři elektromotory

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Je nový koncept od Pininfariny sedan nebo kupé? Vlastně tak trochu obojí. Důležité je, že slavná firma stále žije, byť se z finančních problémů dosud nedostala.

Koncept Cambiano byl avizován již na začátku roku, naživo jej uvidíme poprvé v Ženevě. Automobil dostal jméno podle města, ve kterém společnost sídlí a kde otevřela před třiceti lety své stylistické centrum. Zda oslaví nějaké další výročí, je dosud ve hvězdách, je totiž stále zadlužená.

Studio Pininfarina zatím nevydalo žádnou oficiální tiskovou zprávu. Dle serveru Automotive News je Cambiano plug-in hybrid s prodlouženým dojezdem. Pohání jej čtveřice elektromotorů, každý s výkonem 59 kW (80 k), krátkodobě ovšem mohou poskytovat až 150 kW (204 k). Ty doplňuje malá vpředu umístěná spalovací turbína, která používá jako palivo motorovou naftu! Funguje jako range extender, dokáže tedy dobíjet baterie za jízdy a zvyšovat akční rádius. Je-li to ovšem třeba, může také přímo roztáčet dva přední elektromotory. U Pininfariny se rozhodli pro použití této atypické pohonné jednotky, protože si dali za cíl splnit budoucí emisní normu Euro 7. Hodnota vypouštěných exhalací CO2 činí 45 g/km.

Dojezd by se měl pohybovat kolem 800 km, přičemž jen na elektřinu Cambiano ujede 205 km. Jedná se tedy o skutečně extrémní hodnoty. Z klidu na stovku sprintuje za 4,2 s, největší rychlost 249 km/h by mohla jistě stačit, díky již zmíněnému krátkodobému zvýšení výkonu je ovšem schopné dosáhnout až 275 km/h. Ač na fotografiích vypadá poměrně dlouhé, měří jen 4064 mm. Váží těsně pod 1,7 tuny.

Vytříbený sportovní sedan je vlastně spíše kupé, tvary stvořil tým pod vedením Fabia Filippiniho, který přišel nedávno od Renaultu. Z prvních dříve zveřejněných fotografií detailů bylo patrné, že na levé straně je pouze jeden pár dveří. Je tomu skutečně tak. Na pravém boku jsou ovšem dvoje, které se otevírají proti sobě (tedy tzv. sebevražedné). Auto je čtyřmístné, přičemž zcela chybí B-sloupky. V hlavních světlometech hledejme jen diody, koncové jsou skryty pod šedivým pásem. Interiér má dřevěnou podlahu a spodní část dveří, jinak na jeho výrobu posloužila hlavně uhlíková vlákna a hliník.

Cambiano je inspirováno Lancií Florida II z roku 1957. Světovou premiéru bude mít 6. března 2012 v ženevském Palexpu.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - Tomogo
4. 3. 2012 22:38
No konečně
Už delší dobu tvrdím, že pokud hybrid tak elektromobil s turbínou. Nechápu, proč s tím musela přijít nějaká Pininfarina až v roce 2012.... jenže jen aby jsme se dočkali!
28. 2. 2012 22:11
NÁDHERA
nádherný stroj, je vidět, že Italové ještě pořád umějí krásný a výjimečný vozy; ale na ekologii bych moc nevěřil, pět motorů - to už je snad rekord ne? - je nesmyslně neefektivních, když už se chceme zbavit spalování ropy a závislosti na ní, tak rovnou pořádnej elektropohon - jako např. Tesla S...
28. 2. 2012 22:05
těžký průměr
Občas nechápu, jak studio, který dokáže i nádherný auta a perly automobilového designu udělat tak průměrný, až šeredný auta.