Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

David Bureš
Diskuze (34)
Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno jen sedm procent registrovaných aut, loni už tento podíl činil 17 procent.

Pohon všech kol je mezi českými zákazníky stále populárnější, a to i díky stále širší nabídce. Dnes je na našem trhu podle statistik Svazu dovozců automobilů asi 150 modelů s pohonem všech kol, zatímco před deseti lety jich byla jen zhruba stovka. Ve spolupráci s magazínem 4Fleet představujeme jejich kompletní přehled. Všechny nabízené modely s pohonem všech kol najdete v přiložené fotogalerii, a to včetně základní ceny (uváděné bez DPH).

Rozšiřující se nabídka je znát i na prodejích, jestliže před deseti lety bylo u nás dle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 9.481 aut s pohonem všech kol, loni už jich bylo 44.719 exemplářů. Některé značky jako Audi, Jaguar, Land Rover nebo Volvo už dokonce nabízí pohon všech kol u všech svých modelů.

„Trend rostoucí obliby pohonu všech kol je dlouhodobý. Jen za prvních sedm měsíců letošního roku počet prodaných vozů Škoda s pohonem 4x4 převýšil počet za celý rok 2016,“ říká Vítězslav Pelc, PR manažer Škoda Auto Česká republika. I kvůli tomu se nabídka čtyřkolek bude do budoucna dále rozšiřovat. Nejnověji k tomuto řešení sáhlo třeba sportovní BMW M5.

Růst prodejů aut s pohonem obou náprav přitom nesouvisí jen s širší nabídkou. „Majitelé s těmito auty často jezdí mnoho kilometrů po celý rok a preferují vůz, který zajišťuje co nejlepší jízdní vlastnosti za všech povětrnostních podmínek,“ vysvětluje zájem Tomáš Velek, vedoucí českého zastoupení Audi. Vyšší pocit bezpečí na kluzkém povrchu je zkrátka důležitý hlas pro tento pohon, a to přestože v praxi jej řidič skutečně potřebuje jen minimálně. Na limit se nedostane tak často, a tak si ve většině případů vystačí s pohonem jedné nápravy.

U větších modelů se navíc snáze ztratí cena příplatkového pohonu obou náprav než u malého hatchbacku, i proto některé velké modely nabízí výhradně pohon všech kol (Audi Q7). S tím souvisí fakt, že mezi nejprodávanější čtyřkolky na českém trhu patří hlavně auta z větších segmentů (Škoda Superb, BMW 5) nebo zástupci kategorie SUV (Škoda Kodiaq, Hyundai Tucson).

A jaká je aktuálně nejlevnější čtyřkolka na trhu? Kdo by hádal Dacii Duster, je na omylu. Pohon všech kol lze pořídit i v segmentu minivozů a právě z této třídy pochází ten nejlevnější model. Je jím Suzuki Ignis, který s pohonem všech kol stojí od 251.931 Kč (bez DPH).

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - Beefcake
26. 12. 2017 22:55
Re: To jako opravdu?!
To bude "SW" chyba :-)
Ale inak lepsie ako davat clanky ako na autofooooorum.cz, to je total zumpa. auto.cz je naozaj luxus oproti tomu.
Avatar - Floyd
26. 12. 2017 01:53
To jako opravdu?!
Když už nevíte co napsat, tak sem vytáhnete článek z 10. září?! To myslíte vážně?! A ještě takovej paskvil?!
Styďte se a Machala nejvíc!! Jste fakt už na dně!!
25. 12. 2017 18:32
Re: Chybi
Rovnako chyba Hyundai Kona alebo Kia Stinger
25. 12. 2017 14:55
Re: To je ostuda jak vrata,
Hlavně, že tam mají VW T6 hned 4x. To by u každého auta také mohli dávat všechny výbavové stupně.
Avatar - Sumi2000
25. 12. 2017 14:10
Re: pohon 4x4
Samozřejmost? To si nemyslím , ale možná polovina os.aut 4*4 být může.