Polární Toyota Hilux jezdí na palivo pro proudové motory

Polární Toyota Hilux jezdí na palivo pro proudové motory

 
 

Japonské pick-upy upravené islandskou firmou Arctic Trucks opět vyrazily do Antarktidy.

Toyota Hilux i nadále ukazuje svoji výdrž v extrémních podmínkách, v rámci nejdelší polární expedice v historii zvládly upravené pick-upy po Antarktidě ujet zhruba 9.500 kilometrů. Již v minulosti tento vůz dojel na oba magnetické póly, v rámci televizního pořadu Top Gear vyjel k bouřící islandské sopce Eyjafallajökull.

Během polární výpravy samozřejmě nebyly použity sériové Hiluxy, nýbrž automobily upravené islandskou společností Arctic Trucks. Dva z deseti vozů byly ve speciální verzi 6x6.

Automobily však používaly jen minimálně upravenou standardní převodovku a turbodiesel 3,0 D-4D. Kvůli extrémním podmínkám, které na Antarktidě panují (teploty zde mohou například dosáhnout hodnoty -50 °C), bylo do palivových nádrží tankováno vysoce kvalitní palivo Jet A-1, běžně určené pro proudové motory dopravních letadel.

Každý z deseti speciálních Hiluxů během čtyřměsíční cesty ujel asi 9.500 kilometrů. Expediční tým s vozy jezdil od loňského listopadu do letošního února. Toyoty rovněž pomáhaly při stavbě expedičního skladu paliva a instalaci meteorologické stanice, sloužily také jako podpora závodníků během lyžařského závodu.

Arctic Trucks: Islandské Hiluxy na jižním pólu (video)

Mezi nezbytnými úpravami aut nechyběla montáž jeřábu, který byl určen na zvedání těžkého nákladu, a 280litrové palivové nádrže. Šestikolové Hiluxy měly dokonce nádrže o objemu 800 litrů.

Japonsko-islandské automobily byly rovněž vybaveny zesíleným zavěšením a hnacím ústrojím, převodovka měla kratší převody. Extra velké pneumatiky byly plněné nízkým tlakem 2,0 až 3,0 psi. Obutí sériových Hiluxů přitom má tlak 29 psi.

Islandská firma Arctic Trucks se zabývá úpravou terénních vozidel do extrémních podmínek už od roku 1990. Společnost se primárně zaměřuje na Toyoty, a to na modely Hilux, Land Cruiser a Tacoma. V minulosti však upravila také Nissany a Mercedesy-Benz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Toyota Hilux poměřila síly se svými rádiem řízenými modely Toyota Hilux poměřila síly se svými rádiem řízenými modely

Toyota Hilux ve své aktuální podobě se stala účastníkem…

Euro NCAP 2016: Toyota Hilux – Tři nebo pět hvězd podle výbavy Euro NCAP 2016: Toyota Hilux – Tři nebo pět hvězd podle výbavy

Toyota Hilux byla testována ve dvou verzích se systémem…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…