Polární Toyota Hilux jezdí na palivo pro proudové motory
Toyota Hilux i nadále ukazuje svoji výdrž v extrémních podmínkách, v rámci nejdelší polární expedice v historii zvládly upravené pick-upy po Antarktidě ujet zhruba 9.500 kilometrů. Již v minulosti tento vůz dojel na oba magnetické póly, v rámci televizního pořadu Top Gear vyjel k bouřící islandské sopce Eyjafallajökull.
Během polární výpravy samozřejmě nebyly použity sériové Hiluxy, nýbrž automobily upravené islandskou společností Arctic Trucks. Dva z deseti vozů byly ve speciální verzi 6x6.
Automobily však používaly jen minimálně upravenou standardní převodovku a turbodiesel 3,0 D-4D. Kvůli extrémním podmínkám, které na Antarktidě panují (teploty zde mohou například dosáhnout hodnoty -50 °C), bylo do palivových nádrží tankováno vysoce kvalitní palivo Jet A-1, běžně určené pro proudové motory dopravních letadel.
Každý z deseti speciálních Hiluxů během čtyřměsíční cesty ujel asi 9.500 kilometrů. Expediční tým s vozy jezdil od loňského listopadu do letošního února. Toyoty rovněž pomáhaly při stavbě expedičního skladu paliva a instalaci meteorologické stanice, sloužily také jako podpora závodníků během lyžařského závodu.
Mezi nezbytnými úpravami aut nechyběla montáž jeřábu, který byl určen na zvedání těžkého nákladu, a 280litrové palivové nádrže. Šestikolové Hiluxy měly dokonce nádrže o objemu 800 litrů.
Japonsko-islandské automobily byly rovněž vybaveny zesíleným zavěšením a hnacím ústrojím, převodovka měla kratší převody. Extra velké pneumatiky byly plněné nízkým tlakem 2,0 až 3,0 psi. Obutí sériových Hiluxů přitom má tlak 29 psi.
Islandská firma Arctic Trucks se zabývá úpravou terénních vozidel do extrémních podmínek už od roku 1990. Společnost se primárně zaměřuje na Toyoty, a to na modely Hilux, Land Cruiser a Tacoma. V minulosti však upravila také Nissany a Mercedesy-Benz.