Pontiac Solstice Coupé: targa s neamerickými parametry
Nepravé proto, že místo pevné střechy je nad hlavami pasažérů lehký odnímatelný díl a teprve za sedadly začínají změny na struktuře karoserie.
Pro novinku se stal základem roadster Pontiac Solstice, který v Evropě prodává GM jako Opel GT. Díky tuhé karoserii originálu nebylo třeba podnikat zásadní přestavbu komponent nosné struktury a také parametry kupé jsou s roadsterem srovnatelné. Na americké poměry malý automobil má délku 3992 mm, šířku 1810 mm a výšku jen 1292 mm.
Odnímatelná střecha byla zřejmě kvůli jednoduššímu nastupování nevyhnutelnou nutností. Jde buď o látkový díl nebo pevný díl vyrobený z hořčíkové slitiny. Softtop lze uložit za sedadla, pevnou verzi střechy ale musíte nechat doma, uloženou například v ochranném obalu z originálního příslušenství GM.
Doporučujeme |
TEST Opel GT 2.0T – Nepraktická přitažlivost |
Design doznal proti roadsteru určité změny. Mimo nové konstrukce za sedadly jsou jiná také zadní světla, citlivě zakomponovaná do karoserie. Pozornost zaslouží tvar zadního okna, kterým je přístupný nevelký zavazadlový prostor s použitelnějším tvarem než v případě otevřené verze.
Posádka sedí tak jak to u kupé s klasickým uspořádáním má být, až těsně před zadní hnací nápravou, která je od té přední vzdálena 2415 mm. Relativně lehký automobil 1329 resp. 1369 kg bude dostupný ve dvou specifikacích, výhradně se čtyřválcovými motory.
Pontiac Solstice Coupé | ||
Motor | 2.4 ECOTEC | 2.0 ECOTEC Turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 2384 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 129/5800 | 194/5300 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 226/4500 | 353/2500-5250 |
Max. rychlost [km/h] | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - |