Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

David Bureš
Diskuze (11)
Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v modernizovaném provedení. Nabízí hlavně přepracovaný vzhled a nově i luxusní provedení Initiale Paris.

Renault Captur se krátce po příchodu na trh v roce 2013 stal hitem, malé SUV je dnes v Evropě nejprodávanějším vozem svého segmentu a rovněž jedno z nejprodávanějších vozů na evropském trhu vůbec, vždyť jen loni se ho tu podle statistik společnosti JATO Dynamics prodalo 217.105 kusů, což z něj dělalo 10. nejprodávanější auto na starém kontinentu vůbec. V rámci letošního faceliftu se tak hlavně vylepšovaly jeho stávající silné stránky, radikální úpravy nebyly potřeba. Captur Fáze 2 jsme poprvé zkoušeli v dánské Kodani.

Hned na úvod musíme říci, že se v rámci modernizace měnil především design, který je jedním z hlavních lákadel auta. Captur jako by nestárl, i po čtyřech letech na trhu vypadá svěže. Z toho důvodu designéři sáhli hlavně po jemných retuších, které vůz oživily a hlavně opticky více přiblížily větším SUV – Kadjaru a Koleosu. Na mysli máme masku chladiče, která dostala stejnou mřížku jako u větších členů rodiny Renault. U vyšších stupňů výbavy se pak standardem stávají diodová světla LED Pure Vision.

Úpravou prošel také nárazník, do něhož byly zakomponovány diody denního svícení ve tvaru písmena C – tento tvar se stává pro tuto automobilku charakteristický, jen u jiných modelů je obvykle řešen „bumerangy“ protaženými z hlavních světlometů. Nový nárazník je i vzadu, kde se též objevila nová koncová světla s trojrozměrnou grafikou. Součástí střechy pak za příplatek 13.000 Kč může být střešní okno pro prosvětlení kabiny. Je však bohužel fixní a nelze jej otevírat.

Video se připravuje ...

S designem souvisí i široké možnosti jeho individualizace, což je pro Renault v poslední době doména. Vzhled Capturu už nyní bylo možné do detailu upravit, přičemž modernizace nabídku ještě rozšířila. Vedle laku karoserie nebo kol přitom lze navolit i různou barvu vnějších zpětných zrcátek, vodorovných lišt na bocích karoserie nebo střechy. Pokud jednotlivé možnosti sečteme, dobereme se ke 124 různým barevným kombinacím dostupným pro Captur. Nabídku rozšířily tři nové laky karoserie (oranžová Atacama, modrá Ocean a černá Améthyste) nebo šedá střecha (doplňuje černou a bílou).

Luxusní Pařížan

Komu by se hrátky s barvami zamlouvaly, ale chtěl by i slušnou výbavu, je tu pro něj nový vrchol v podobě verze Initiale Paris (dá se přeložit jako Originální Pařížan). Luxusní provedení se specifickými nárazníky, dvoubarevnou karoserií nebo 17palcovými koly z lehkých slitin vypadá opravdu elegantně a navíc je i parádně vybaveno.

K Initiale Paris dostanete navigaci R-Link, hudební systém Bose, vyhřívané přední sedačky, sledování mrtvého úhlu nebo aktivní parkovací asistent. Dva zmínění pomocníci jsou ve výbavě Capturu novinkou, přičemž Easy Park Assist umí vůz zaparkovat podélně, příčně i šikmo. Řidič jen ovládá plyn a brzdu. To vše přitom dostanete pod 600.000 Kč, ať už zvolíte jakýkoliv z nabízených motorů.

Initiale Paris přitom není jen o vnějších úpravách, ale také o novinkách uvnitř. Poohlédněme teď od různých nápisů této verze na dveřních prazích nebo volantu a pohleďme na palubní desku. Ta je u Initiale Paris obšita kůží, díky čemuž vypadá vážně noblesně a luxusně. Tento pocit dále zdůrazňuje dvoubarevné řešení kabiny nebo třeba čalounění z Nappa kůže.

Video se připravuje ...

Ono použité materiály se zlepšily také u běžných verzí. Zatímco v minulosti jsme k použitým plastům měli výhrady, působily zkrátka lacině, dnes už je na tom Captur lépe, v rámci faceliftu se v tomto ohledu zlepšil podobně jako loni Clio. Z malého hatchbacku pochází také vynikající volant, jehož věnec je u „Pařížana“ potažen jemnou Nappa kůží.

Charakteristické detaily ale Capturu zůstaly. Ať už praktická posuvná zadní lavice, odepínatelné čalounění sedadel u vybraných verzí nebo nikoliv schránka, ale „šuplík“ před spolujezdcem. Díky výsuvnému otevírání se sice dovnitř vejdou větší předměty, pokud ale na sedadla spolujezdce sedí nějaký dlouhán, rázem nelze schránku jak otevřít – brání tomu nohy cestujícího.

Za volantem vrcholného benzinu a nafty

Jízdně zůstává Captur stejný jako dosud, podvozek neměnil své naladění, stejně tak se nezměnila ani nabídka motorů. K dispozici je tak nadále zážehový tříválec 0.9 TCe (70 kW s overboostem), čtyřválec 1.2 TCe (87 kW) a dvě varianty turbodieselu 1.5 dCi s 66 a 81 kW. U vznětové patnáctistovky sice byla upravena konstrukce turbodmychadla pro více síly v nízkých otáčkách, vrcholných 220 N.m, respektive 260 N.m u silnější varianty při shodných 1750 otáčkách se ale nemění.

Na mezinárodní jízdní prezentaci jsme usedli za volant nejsilnější zážehové i vznětové jednotky. S oběma je Captur malá střela plná elánu, zvlášť když se v obou případech dostanete na nějakých 2000 otáček, v nichž plně zatáhne turbo. Více se nám líbil benzinový čtyřválec, který je značně kultivovanější než turbodiesel. Patnáctistovka se zvlášť za studena projevuje notně hrubým chodem. Potěšila však spotřebou, na okruhu zahrnujícím město, okresní silnice i dálnici jsme se v rámci rychlostních limitů dostali pod pět litrů na 100 km, zatímco s dvanáctistovkou jsme na trase kombinující hlavně město a dálnici jeli za 6,8 l/100 km.

Renault Captur - technická data a ceny modernizované verze
Motor TCe 90 TCe 120* dCi 90** dCi 110
Zdvihový objem [cm3] 898 1197 1461 1461
Válce/ventily 3/4 4/4 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 66/5000 87/5000 66/4000 81/4000
Točivý moment [N.m/min] 140/2250 205/2000 220/1750 260/1750
Převodovka 5M 6M 5M(6A) 6M(6A)
Max. rychlost [km/h] 171 182(192) 13,1(13,8) 11,4
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,0 9,9(10,6) 171(172) 180
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1 5,5 3,6(3,8) 3,7
Cena Life [Kč] 314.900 - - -
Cena Zen [Kč] 342.900 367.900 412.900 -
Cena Intens [Kč] 397.900 422.900 467.900 -
Cena X-Mod [Kč] 427.900 452.900 497.900 517.900
Cena Initiale Paris [Kč] - 519.900 599.900*** 584.900
Příplatek za EDC činí 30.000 Kč*, 35.000 Kč**, pouze s EDC***

V obou případech byly motory spárovány se šestistupňovým manuálem. Spojoval je i tužší chod převodovky v drahách, což by tolik nevadilo, řazení alespoň není gumové jako u některých jiných aut, při snaze o rychlé přeřazení při dynamickém tempu se však páka jakoby zadrhávala v kulise.

Posaz je vyšší, jak si v tomto segmentu zákazníci oblíbili, řidič má díky němu dobrý rozhled po okolí. Trochu jej však kazí tvar a tloušťka A sloupků, které omezují výhled do boků. Naladění podvozku zůstává tužšího ražení, k změnám nastavení došlo již dříve, avšak s těmi několika nástrahami jinak hladkých dánských silnic si Captur poradil dobře.

Závěr

Renault Captur se za čtyři roky prodeje stal nejprodávanějším malým SUV v Evropě, právě díky úspěchu jeho a jeho soupeřů v podobě Nissanu Juke a Peugeotu 2008 je dnes tento segment mezi výrobci tak sledovaný, což samo o sobě dokazuje, jak se tento model povedl. Zároveň to ale znamená, že v rámci letošního faceliftu neprošel žádnými výraznými změnami, které kvůli pokračujícímu zákaznickému zájmu ani nebyly potřeba. Inovace se tak zaměřily hlavně na oživení vzhledu a rozšíření už tak široké nabídky individualizačních prvků. Nabídku pak obohatila nová vrcholná varianta Initiale Paris, která dokazuje, že i mezi malými auty je zájem o luxusní model. Důležitou úpravou jsou pak hodnotnější materiály v kabině, díky nimž Captur působí lépe než dosud. Mechanické změny tu ale nejsou, nabídka motorů se nemění, stejně tak naladění podvozku zůstává stejné. A tak pokud se vám Captur líbil už dosud, facelift vás může leda tak potěšit, auto je možná ještě hezčí a kultivovanější než dosud.

Víte, že...?

...je Captur nejprodávanější SUV nejen v celé Evropě, ale také v České republice? Jen loni ho u nás bylo dle statistik SDA registrováno 2.253 kusů. Od zahájení prodeje v roce 2013 se na českém trhu prodalo na 5.700 Capturů.

...většina Capturů se u nás prodá ve vyšších výbavách? Přes 40 % připadá na verzi Limited, asi 40 % na verzi Intens. Přesto české zastoupení předpokládá, že luxusní Initiale Paris bude spíše doplněním nabídky než tahoun prodejů.

...dvoubarevná karoserie je opravdu oblíbená? Dvě třetiny u nás prodaných Capturů za rok 2016 bylo dvoubarevných.

...hlavním tahounem prodejů jsou na českém trhu benzinové motory? Těmi je poháněno 95 % prodaných Capturů, s přehledem vede tříválec 0.9 TCe.

David Bureš
Diskuze (11)
29. 5. 2017 08:45
Doblitý velbloud
Fakt to vypadá jako doblitý velbloud, vhodné tak maximálně pro nějakého šuldu (nazdar šuldo !).

Zvenku velké uvnitř malé, barva strašná, těžiště vysoko ... ble !
28. 5. 2017 15:45
Re: Luxus?
Já teda nevím, ale pokud máš s očíslováním u škodovky problém, tak musíš mít iq pod 40.. Nevím co je na tom tak neléčitelného a strašného..
28. 5. 2017 12:47
Re: Pěkné s jedním háčkem - vzadu nejsou okenní airbagy
Když tak mě někdo opravte, jsem si jistý na 90% - vtip je v tom že duo Clio/Captur nemá okenní airbagy ani vepředu. Mají pouze 4 airbagy - přední a zvětšené boční (to jest ty zabudované v bocích opěradel předních sedaček).
A ano, souhlasím s Tebou - je to p*asárna a pro mě osobně věc, která činí tato auta nekoupitelnými. A nechápu, že to Renaultu prošlo.
Ono vůbec to občas poslední dobou výrobci zkouší - viz. absence výškového nastavení bezpečnostních pásů u Seatu (nevím jak vy, já mám svůj krk docela rád), ale pouhé 4 bagy, to je bezprecedentní.
26. 5. 2017 20:10
Re: Luxus?
Nediv se, když má rozdvojenou osobnost :-!
Avatar - NSA
26. 5. 2017 16:57
Re: Luxus?
Ádo když ty nevíš co chceš, furt je to lepší než čísla vzhůru nohama co se ti nelíbí u škodovek ne? >:D