9.7. 2017 Jiří Baborský

Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

 

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil na menší SUV a s větším kalibrem to teď zkouší znovu a lépe připravený.

Renault se dlouho specializoval na rodinná MPV a do blátivého světa terénně naladěných crossoverů a SUV vtrhl celkem pozdě – až v roce 2008.

Pro Evropu tenkrát upravil korejský samsung, úspěch se ovšem nekonal. Zato s malým modelem Captur si spravil chuť – je z něj šlágr a nejprodávanější auto kategorie dokonce v celoevropském měřítku.

To byl správný stimul pro vývoj o číslo většího kadjaru a teď nastal čas pokusit se o reparát ve třídě „dospělých“ SUV.

Nový koleos si brousí diodové kly na Hondu CR-V, Toyotu RAV4, Hyundai Santa Fe, Škodu Kodiaq nebo Nissan X-Trail, který v rámci francouzsko-japonské aliance posloužil jako dárce orgánů. Motory, převodovky, podvozkovou platformu CMF-C/D i systém pohonu všech kol All Mode 4x4-i tedy důvěrně známe a zajímá nás hlavně to, jak Renault vše zabalil a sladil dohromady.

Elegán

Robustní design umocňuje chlapácké rozměry. Od auta této kategorie se očekává i schopnost reprezentace, a tak není divu, že se koleos tváří seriózně a vyvaruje se tvarových excesů.

Uniformitu rozrážejí pro značku typické linky denního svícení a v případě nejvyšší výbavy i chromovaná lišta v předních blatnících.

Uvnitř nás přivítala známá atmosféra. Již nějaký čas Renault vaří z unifikovaných komponentů od mégane po talisman. Koleos je jen další variací na téma digitálního přístrojového štítu a velké obrazovky multimediálního systému R-Link 2.

Potěšila nás velkorysá nabídka prostoru především v podélném směru a velmi komfortní sedadla vpředu i vzadu. Koleos je sice dvojčetem sedmimístného X-Trailu, prodávat se ale bude výhradně s pěti sedadly. Pro početnější rodiny má Renault v arzenálu modely Grand Scénic či Espace.

Srovnání renaultů Koleos Kadjar Captur
Délka (mm) 4673 4449 4122
Šířka (mm) 1843 1836 1778
Výška (mm) 1678 1607 1566
Rozvor (mm) 2705 2646 2606
Kufr (l) 498 472 377-455

Překvápko

Na evropské trhy koleos přijíždí výhradně s dieselem, což je krok v zásadě logický. Šestnáctistovka s výkonem 96 kW zastává úlohu základního modelu, nabízí se pouze s pohonem předních kol a dostanete ji i v nejnižším výbavovém stupni Zen.

Silnější dvoulitr o výkonu 128 kW má standardně pohon všech kol a lze jej koupit i s bezestupňovým automatem CVT.

Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely

Komfort se počítá

Přesně s touto vrcholnou specifikací jsme se svezli v okolí Bratislavy a hned třikrát nás mile překvapila.

Předně motor – výborně odhlučněný a běžící tak sametově, že byste ho snadno zaměnili za benzin. Dynamika je spíš průměrná, ale vzhledem k povaze SUV adekvátní.

Pak převodovka – při uvolněném cestování maximálně jemná a komfortní. Díky softwarově nastaveným virtuálním převodovým stupňům už variátor při ostřejší jízdě nevytáčí motor do nebe, ale vytváří dojem normálně řadícího automatu a zní přirozeně.

Ceny Renaultu Koleos
Motor/Výbava Zen Intens Initiale Paris
1.6 dCi/96 kW 4x2 699 900 Kč 749 900 Kč -
2.0 dCi/128 kW 4x4 - 849 900 Kč -
2.0 dCi/128 kW 4x4 X-Tronic - 899 900 Kč 979 900 Kč
X-Tronic – bezestupňová automatická převodovka

Do třetice terénní schopnosti. Přestože zkušenosti ukazují, že doménou koleosu budou silnice, na dobrodružství je připravený. Světlá výška 210 mm představuje dobrý základ, prověřený systém pohonu od Nissanu je sázkou na jistotu. Umožňuje cestovat trvale s předním pohonem, v režimu Auto si elektronika sama rozděluje točivý moment mezi nápravy, do rychlosti 40 km/h lze mezinápravovou spojku naplno sepnout a jezdit trvale v režimu 50:50.

Na terénním polygonu nám koleos dokázal, že umí. S přehledem zvládl prudká stoupání se zastavením v polovině kopce, přejezd terénních zlomů i svižný let rozbitou polní cestou.

Na silnici jsme si pak rychle všimli zásadního rozdílu proti X-Trailu. Renault je citelně komfortnější, i na velkých 19palcových kolech se plavně pohupuje a měkce tlumí nerovnosti běžné velikosti. Nečekaně dobře si vede také v zatáčkách, kde jsme se s ním v rámci žánru svižně a zábavně svezli.

Na skladě

V momentě, kdy čtete tyto řádky, už najdete koleos u prodejců. Jestliže se říká, že každý by měl dostat druhou šanci, v tomto případě to platí stoprocentně. Srovnání s kompromisním předchůdcem ani nedává smysl, novinka je plnohodnotným zástupcem své kategorie a má čím zaujmout.

Největší smysl nám dává dvoulitr 4x4, který s manuálem stojí 849.900 Kč a s automatem 899.900 Kč. Málo to není, alespoň že výbavy je dost.

Závan luxusu

Koleos je po modelech Espace, Talisman a Captur čtvrtým renaultem, který nabízí luxusní výbavu Initiale Paris. Poznáte ji podle chromovaných lišt na předních blatnících, speciálních devatenáctipalcových kol a plaket s názvem výbavy. Pouze po tento vrcholný model si můžete objednat černou metalízu Améthyste. Interiér včetně palubní desky je čalouněný jemnou kůží a obložený specifickým dekorem. Bohatá standardní výbava zahrnuje například na míru vyvinutý audiosystém Bose.

Zůstalo jen jméno

První generace koleosu se v Česku začala prodávat koncem roku 2008. Šlo o premiérový počin Renaultu v kategorii SUV, do té doby nabízel jen terénně naladěné verze kangoo a scéniku. Už tenkrát se koleos dovážel z Asie, kde žil pod pseudonymem Samsung QM5, ale v Evropě se mu příliš nedařilo. Právě představený nástupce je od základu jiným vozem, zůstal pouze věrný stejnému jménu.

Víte, že…

… koleos se ve světové premiéře představil už na jaře 2016 v Pekingu? Od té doby se prodává v Austrálii, Perském zálivu, Jižní Americe a Asii, do Evropy tedy přichází s víc než ročním zpožděním.

… výrobu zajišťuje alianční továrna v jihokorejském Busanu? Na tamním trhu se SUV prodává jako Samsung QM6.

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Pohodlná sedadla
  • Komfortní podvozek
  • Tichý a kultivovaný diesel 2.0 dCi
  • Solidní terénní schopnosti

Minusy

  • Skromnější nabídka verzí
  • Průměrná dynamika
  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com
Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard

Plzeňskou strojírenskou skupinu Škoda Transportation…

Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

 
 

Přidat názorDiskuse: Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu…

 



Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely

Nové generaci SUV automobilky Renault pohon všech kol…

Renault Koleos se představuje! Konečně evropský design a nové 2.0 dCi Renault Koleos se představuje! Konečně evropský design a nové 2.0 dCi

Druhá generace koleosu pokračuje v současném designovém…

 



 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Včera

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…