Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 718 Boxster a Cayman v provedení T nabídnou ryzí radost z jízdy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Porsche 718 Boxster T a 718 Cayman T spojují základní pohonnou jednotku s ještě sportovnějším podvozkem a „spartánskou“ výbavou.

Porsche na podzim loňského roku uvedlo model 911 Carrera T, který pro zajištění co nejvyššího požitku z řízení nabídl nižší hmotnost, manuální převodovku s kratšími kvalty a pohon zadních kol využívající mechanický samosvorný diferenciál.

Podzim letošního roku přinesl neoficiální informace o uvedení podobně laděných modelů 718, které nyní německá automobilka potvrzuje uvedením Porsche 718 Boxster T a 718 Cayman T.

„T“ u značky Porsche tradičně symbolizuje Touring a je synonymem pro potěšení z jízdy v nejryzejší podobě. Nové modely 718 T jsou proto připraveny vyrazit na silnice plné zatáček, hlavním cílem je zde radost z dynamické jízdy.

Dvojice nových zástupců značky Porsche vychází této filozofii vstříc minimalizovanou výbavou. Příkladem jsou černá poutka ve výplních dveří pro jejich otvírání, sportovní sedadla, nastavitelná elektricky ve dvou směrech, prostřední části sedacích ploch čalouněné černou tkaninou Sport Tex a vyšívaný nápis „718“ na opěrkách hlavy.

Velká odkládací schránka navíc nahrazuje modul Porsche Communication Management (PCM). Zákazníci, kteří se nechtějí informačního a zábavního systému vzdát, si jej mohou objednat jako volitelnou výbavu (bez příplatku). Souhrn uvedených opatření kompenzuje nárůst hmotnosti, k němuž došlo v důsledku montáže filtru pevných částic pro zážehové motory (OPF).

V interiéru umocňují charakter 718 T další sportovní doplňky. Sportovní volant GT s voličem režimů a průměrem 360 milimetrů vyniká díky tlustému věnci obšitému kůží. Černé stupnice přístrojů zdobí bílé nápisy „Boxster T“, resp. „Cayman T“. Ozdobné obložení přístrojové desky a středové konzoly je lakováno leskle černou barvou. Také prahové lišty nesou nápisy „Boxster T“ nebo „Cayman T“.

Porsche 718 T se vyznačuje působivým vnějším vzhledem. Díky 20“ kolům z lehké slitiny s lesklým titanově šedým lakem v kombinaci se snížením světlé výšky o 20 mm sériově dodávaného sportovního podvozku PASM dává vizuálně najevo ještě těsnější spojení s vozovkou.

Při pohledu z profilu poukazují na tuto modelovou variantu achátově šedé horní kryty vnějších zpětných zrcátek a nápisy „718 Boxster T“ nebo „718 Cayman T“. Na zádi ji lze rozpoznat podle sportovní výfukové soustavy s černě chromovanou, centrálně umístěnou dvojitou koncovkou.

Pro karoserii jsou na výběr černá, červená Indian, žlutá Racing a bílá společně s metalickými laky bílá Carrara, černá Deep a stříbrná GT. Porsche nabízí také speciální laky oranžová Lava a modrá Miami. S přihlédnutím k výbavě získají zákazníci s modelem 718 T cenové zvýhodnění mezi pěti a deseti procenty oproti srovnatelně vybavenému vstupnímu modelu.

Porsche 718 T mají před svou zadní nápravou uložen přeplňovaný plochý dvoulitr základních modelů 718 Boxster a 718 Cayman, který je i v jejich případě naladěn na nejvyšší výkon 220 kW (300 k) a točivý moment 380 N.m.

Pohotovostní hmotnost vozidla je přitom pouhých 1350 kg (PDK: 1380 kg). Díky výkonové hmotnosti 4,5 (4,6) kg/k zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,1 (4,7) sekundy. Nejvyšší rychlost je 275 km/h.

Sériově dodávaný paket Sport Chrono pro model 718 T nabízí jízdní režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual, které řidič aktivuje voličem jízdních režimů na volantu.

Sport a Sport Plus nastaví ještě sportovnější charakteristiku řízení motoru a ovládání škrticí klapky, zatímco funkce automatického přidávání meziplynu podporuje řidiče při řazení nižších převodových stupňů ve verzích s mechanickou převodovkou.

Sport Plus jízdní vlastnosti modelu 718 T ještě více „přiostří“ sportovnějším nastavením aktivního stabilizačního systému Porsche Active Stability Management (PASM), adaptivních ložisek agregátů Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) a na přání dodávané dvouspojkové převodovky Porsche. Ve spojení s PDK jsou navíc k dispozici funkce Launch Control a tlačítko Sport Response Button uprostřed voliče jízdních režimů.

Výjimečným prvkem je systém PADM s dynamickými ložisky převodovky. PADM minimalizuje vibrace motoru a převodovky a minimalizuje pohyby, které by vzhledem k celkové hmotnosti poháněcího ústrojí ovlivňovaly jízdní dynamiku.

PADM kombinuje výhody nepoddajného i měkkého uložení převodovky. Při dynamických změnách a v rychlých zatáčkách se díky tomu vůz chová znatelně precizněji a stabilněji. Na nerovné vozovce zůstává jízdní komfort bez kompromisů zachován.

Porsche 718 Cayman T stojí na českém trhu od 1.698.000 Kč, 718 Boxster T od 1.754.000 Kč včetně DPH a specifické výbavy. Nové modely lze již objednávat v zemích EU28 a dalších státech se stejnou homologační legislativou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
20. 12. 2018 19:10
Re: T
to už bylo, teď prej bude líp!!!!
Avatar - CHerokee
20. 12. 2018 19:04
T
Dobrá strategie...za více peněz méně muziky. Hlavně chybí atmo 6 válec.
20. 12. 2018 18:56
4 hrnky
není to málo 4 válce!!!!!
kam ten svět speje!!!!!!!