Porsche 911 GT2 Evo 993 (1995): Bylo jich jen jedenáct

 

Relativně modernímu Porsche 911 série 993 nechyběly vzácné verze. Třeba čistě závodní GT2 Evo. Jeden kousek bude k mání v Monterey.

Porsche 911 GT2 Evo 993 (1995): Bylo jich jen jedenáct

Na počátku devadesátých let minulého věku nebylo Porsche v nejlepší kondici, bojovalo o holé přežití. Závody GT ovšem prožívaly konjunkturu, zatímco prototypy skupiny C pomalu mizely ze scény a nakonec zaniklo i vytrvalostní mistrovství světa.

Když přišla na podzim 1993 nová generace 911 s doplňkovým označením 993, zákaznické týmy už se těšily na to, až nahradí své dosluhující závodní 964 s atmosférickými plochými šestiválci 3,8 l. Nejdříve však musely přijít na řadu základní verze RS určené pro okruhové hrátky, které s těmito agregáty začínaly na 300 koních (221 kW). Vypadaly jako Turbo, měly větší brzdové kotouče se čtyřpístkovými třmeny a nastavitelné stabilizátory. Lehčí RSR pak přidaly ochrannou klec, hasicí přístroj, šestibodové pásy a zadní křídlo, se kterým se dalo hýbat.

V Zuffenhausenu a Weissachu se ovšem pustili do vývoje menšího agregátu 3,6 l se dvěma turby. Původní agresivní verze GT2 byla homologována pro stejnojmennou kategorii, nabídla 450 koní (331 kW) a maximálku 306 km/h. Pochopitelně neměla pohon všech kol, který pravidla nepovolovala a beztak by zvyšoval hmotnost. Ale chtělo to ještě něco pro silnější GT1. Vrchol evropských závodů tehdy představoval šampionát BPR – ještě než jej převzala FIA a začaly v něm startovat placky. Tak vzniklo v polovině 90. let Evo, navíc ve stejné době jako McLaren F1, GTR.

Dále posílený motor dával až 600 koní (441 kW) a 660 N.m. Byl spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Šílené ospoilerované porsche s vytaženými blatníky a obrovským zadním křídlem s integrovanými vstupy vzduchu, původem ze zmiňované GT2, bylo schopné jet až 322 km/h, dostalo navíc novou příď s dírami pro udržování teploty předních brzd i oleje. Jenže právě mnohem rychlejší stroje z Wokingu jej odstavily na vedlejší kolej, takže se Němci pustili horečně do vývoje už mnohem slavnější ploché 911 GT1.

Aukční síň Mecum nabídne jeden z 11 vyrobených exemplářů v srpnu v Monterey. Má VIN WP0ZZZ99ZS394062 a je zajímavý svou bílou barvou bez jakýchkoli log sponzorů. Pochopitelně jde o obrovskou vzácnost. Najelo jen 7.000 km, což je ovšem na závoďák dost. Historii včetně podniků, kterých se auto zúčastnilo, bohužel dražební společnost neuvedla. GT2 Evo samozřejmě nebyla určena pro silniční provoz na rozdíl od původní „neevoluce“, takže nabízený exemplář jezdil pouze po okruzích. Čemuž odpovídá i výbava včetně jediné sedačky Recaro, ochranné klece a rychloupínáků karosářských panelů.

Přesto je po prvním majiteli, prakticky ve stavu nového vozu. Ceny posledních vzduchem chlazených devětsetjedenáctek i v běžných verzích stoupají strmě vzhůru, „vodník“ 996 už prostě nebyl to pravé... Navíc nevyužíval původní karosářský skelet. Mecum bohužel zatím předpokládanou částku za 993 GT2 Evo nezveřejnili. Nepředpokládáme, že by o něj nebyl zájem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Zdroj: Mecum

Štítky Porsche Sportovní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Porsche 911 GT1 číslo 104: Německá bestie může do provozu a je na prodej Porsche 911 GT1 číslo 104: Německá bestie může do provozu a je na prodej

Kategorie GT1 dominovala vytrvalostním závodům ve druhé…

Bestie třídy GT1: Opravdu závodní auta s homologací pro silniční provoz Bestie třídy GT1: Opravdu závodní auta s homologací pro silniční provoz

Spoustě aut se říká, že jsou to závoďáky, které dostaly…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…